اخبار داغ

امام‌جمعه شهر دیر:

پاسداشت یاد شهدا بزرگ‌ترین مکارم اخلاقی در دین اسلام است

پاسداشت یاد شهدا بزرگ‌ترین مکارم اخلاقی در دین اسلام است
امام‌جمعه شهر دیر در مراسم سالروز گرامیداشت شهدای گمنام شهر شُنبه گفت: تکریم و یاد شهیدان از مکارم اخلاقی است که در آیات قرآن به‌صراحت به آن اشاره‌شده است و با این کار ما به اخلاق الهی تخلق پیدا می‌کنیم
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس حجت‌الاسلام سید علی حسینی امام‌جمعه شهر دیر صبح امروز در مراسم گرامیداشت دو شهید گمنام شهر شُنبه طی سخنانی اظهار داشت: این روزها مردم شریف ما در کرمانشاه دچار حادثه دل‌خراش زلزله شدند و در وضعیتی هستند که ما به‌عنوان یک مسلمان و پیرو اهل‌بیت و با توجه تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر کمک‌رسانی به این عزیزان داغ‌دیده سعی کنیم در وسع و توان خود نسبت به این هم‌وطنان کمک‌رسانی و مدد کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

وی گفت: در اسلام دو نوع رزق وجود دارد که بالاترین آن‌ها رزق معنوی است و در این رزق معنوی بالاترین درجه شفاعت و زیارت اباعبدالله الحسین قرار دارد و از این باب حضور در مراسم‌هایی مانند سالگرد شهدا هم از رزق‌های معنوی به شمار می‌رود که نصیب هرکسی نمی‌شود.

,

حجت‌الاسلام حسینی افزود: حضور در کنار تربت شهید، حضور در کنار قبر شهید، حضور در مراسمی که به یاد شهید برگزار می‌شود، بزرگ‌ترین نعمت الهی به شمار می‌رود.

,

امام‌جمعه شهر دیر تأکید کرد: طبق آیات قرآن شهدا برای ما پیام‌های مهمی دارند که اگر مسیر ما را ادامه دهید و در خط ما حرکت کنید این مسیر پشیمانی ندارد و این نشان از جایگاه والای شهیدان است.

,

وی خاطرنشان ساخت: جایگاه شهادت در نزد خداوند برترین جایگاه است و نزد خداوند متعال برترین جایگاه اهدا جان و مال درراه خداوند است که این جایگاه متعلق به شهداست و این در کلام گهربار مولای متقیان امام علی (ع) که فرمودند علاقه‌ام به شهادت از علاقه طفل به پستان مادر بیشتر است، کاملاً نمایان و مشهود است.

,

حجت‌الاسلام حسینی تصریح کرد: شهادت در نظر مولای متقیان علی (ع) آن‌قدر بزرگ بود که لحظه‌ی پس از ضربت خوردن را شیرین‌ترین لحظه‌ی زندگی عنوان می‌کند و سعادت و رستگاری خود را دررسیدن به معبود خود می‌داند و این فرهنگ ناب شیعه در مورد شهادت است که باید به‌عنوان راهنمای زندگی رزمندگان اسلام قرار گیرد.

,

وی در ادامه افزود: شهادت بالاترین معامله را با خداوند انجام دادند و در جریان این معامله بالاترین سود را دریافت کردند و برای وصل به لقاءالله بزرگ‌ترین پرده که همانا جان و مالشان است به‌آسانی کنار زدند و به وصال یار نائل شدند.

,

امام‌جمعه شهر دیر در پایان افزود: تکریم و یاد شهیدان از مکارم اخلاقی است که در آیات قرآن به‌صراحت به آن اشاره‌شده است و با این کار ما به اخلاق الهی تخلق پیدا می‌کنیم و در سیره پیغمبر هم تجلیل از خانواده شهدا و رزمندگان وجود دارد و قدردانی از زحمات تلاش گران و جهاد گران در وجود هر مسلمانی وجود دارد و به همین سبب پاسداشت یاد شهدا از بزرگ‌ترین مکارم اخلاقی در آیین اسلام به شمار می‌رود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه