اخبار داغ

یادداشت/

بهانه رفتن سعدالحریری به پاریس و قضیه ترور پدرش

بهانه رفتن سعدالحریری به پاریس و قضیه ترور پدرش
دولت سعودی دچار یک اشتباه محاسباتی استراتژیک در مقایسه منصور هادی و حریری و دولت یمن و لبنان شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس ، شهرام مهدوی مطلق - اگرچه مشخص شده سعدالحریری اکنون در بازداشت خانگی در عربستان قرار دارد و هنوز نمی توان به طور دقیق ماجرای احضار او و استعفایش را در عربستان تبیین کرد ،اما به دنبال تحلیل قبلی در این کانال ،درخصوص استعفای حریری موارد زیر قابل توجه می باشد :

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

همان گونه که قبلا نیز گفتیم ،دولت سعودی دچار یک اشتباه محاسباتی استراتژیک در مقایسه منصور هادی و حریری و دولت یمن و لبنان شد.

,

این حرکت شاه جوان 32ساله سعودی ،به عینه مشخص نمود که نه تنها دچار توهمات منطقه ای و محاسباتی است ،بلکه اقداماتی از این دست هم اساسا،فاقد مطالعه و اندیشه راهبردی است.

,

براساس پیش بینی هابه احتمال زیاد براساس همان تحیلیل اولیه و چراغ سبز جناح غربی شورای امنیت در این ماجرا ،سعد الحریری و خانواده اش حداقل به دو بهانه (داخلی و خارجی )به پاریس خواهند رفت و تا گرفتن حداقل امتیازی در این خصوص تحت الحفظ خواهد بود.

,

بهانه اول(داخلی) با توجه به اینکه ممکن است طی ایام جاری و یا آینده نزدیک ،بن سلمان رسما به عنوان پادشاه عربستان معرفی شود ،علی القاعده نباید ،ریاض درگیر مسئله و حاشیه خاصی باشد .

,

بهانه دوم (خارجی) این که حریری در لبنان مثل پدرش ترور خواهد شد. 

,

ماجرای ترور پدر حریری ،رفیق الحریری، باعث شد تا ابتدا توسط جریانات معاند محورمقاومت و جناح غربی شورای امنیت ، سوریه را متهم به عامل ترور نمایند و به این بهانه ،سوریه که تا آن زمان در لبنان حضور موثری داشت به طور کلی بیرون رود.

,

بعد از بیرون رفتن سوری ها ،دوباره حزب الله را متهم کردند و پرونده حزب الله هنوز در این اتهام مفتوح می باشد.

,

اما داستان ترور رفیق الحریری پدر سعد از این قرار است که رفیق حریری همیشه سوار بنزی می شد که مجهز به سنسورهایی بود که هرگونه موارد خطر و خصوصا مواد محترقه و جرقه دار را از فاصله 1000متری تشخیص  و هشدار می داد ،ولی در زمان ترور حساسیت های این سنسور ،هک شده بود ،که فقط می توانست از طریق حراست ،بنز آلمان انجام شود .حال  بدیهی است که سیستم امنیتی آلمان به مراتب با موساد همکاری کرده است و نه با سوریه   یا حزب الله و ترور حریری پدر مشخصا توسط اسراییل انجام شد ،که بهتر از همه خانواده رفیق حریری به موضوع واقف است و خیلی به نفع این رژیم هم تمام شد .

,
مع هذا ،رفتن حریری به فرانسه که مهد تروریست های خاورمیانه است ، به بهانه ترور ،نوعی فریب منطقه ای و برای اگاهان بیشتر به جک شبیه است.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه