اخبار داغ

بیداری در برابر دشمن، درسی از مکتب امام رضا(ع)

بیداری در برابر دشمن، درسی از مکتب امام رضا(ع)
مقام معظم رهبری بیداری در برابر دشمن را از جمله مهمترین درس هایی یاد می کنند که باید از سیره عملی زندگی امام رضا (ع) مورد توجه قرار گیرد .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از چهارفصل مقام معظم رهبری در سخنرانی های مختلف خود به فرازهایی از زندگی گهربار امام رضا (ع) پرداخته اند که از جمله آن ها می توان به بیداری در مقامل دشمنان اسلام اشاره کرد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, چهارفصل, چهارفصل,

 

,

- زندگی مبارک امام رضا (سلام‌الله‌علیه) که از سال ۱۴۸ تا سال ۲۰۳ را در بر می گیرد، مملو از عظمت ها و عمق ها و ابعاد گوناگون می شود. از این مدّتِ پنجاه و پنج سال، نزدیک به بیست سال، مدّت امامت این بزرگوار است؛ امّا همین مدّت کوتاه را که ملاحظه می کنید، تأثیری که در واقعیّت دنیای اسلام گذاشت و به گسترش و عمقی که به معنای حقیقیِ اسلام و پیوستن به اهل‌بیت (علیهم‌السّلام) و آشنا شدن با مکتب این بزرگواران انجامید، یک داستان عجیب و دریای عمیقی است . (92/06/26)

,

 

,

- درس امام رضا علیه‌السلام به همه‌ی ما این است که ای مسلمان! از مبارزه خسته نشو. نخواب چون دشمن همیشه بیدار است و در شکلهای مختلف و در لباسها و نقابهای گوناگون و با آرایشهای رنگارنگ ظاهر میشود؛ چشم تیزی داشته باشید، دشمن را بشناسید و راه مبارزه‌ی با دشمن را بلد بشوید و مثل علی بن موسی الرضا از اول تا آخر مبارزه را ادامه بدهید. (63/09/03)

,

 

,

- مأمون در این قمار بزرگ نه تنها چیزی بدست نیاورده که بسیاری چیزها را از دست داده و در انتظار است که بقیه را نیز از دست بدهد. این‌جا بود که مأمون احساس شکست و خسران کرد و در صدد بر آمد که خطای فاحش خود را جبران کند و خود را محتاج آن دید که پس از این همه سرمایه‌گذاری سرانجام برای مقابله با دشمنان آشتی‌ناپذیر دستگاه‌های خلافت یعنی ائمه اهل‌بیت (علیهم‌السّلام) به همان شیوه‌ای متوسل شد که همیشه گذشتگان ظالم و فاجر او متوسل شده بودند، یعنی قتل .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه