اخبار داغ

مدیرعامل آبفای خراسان رضوی خبرداد:

احداث جایگاه‌های آب شرب با اعتباری بالغ بر 70میلیارد ریال درگناباد

احداث جایگاه‌های آب شرب با اعتباری بالغ بر 70میلیارد ریال درگناباد
مدیرعامل آبفای خراسان رضوی گفت: 15 ایستگاه برداشت آب به منظور تأمین آب بهداشتی و تازه و با سیستم جداسازی آب شرب که بر اساس آخرین استانداردها و با ضریب اطمینان بالا انجام شده،در گناباد احداث خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین اسماعیلیان در گفتگو با ندای گناباد گفت: با توجه به خشکسالی ها و افت سفره های زیرزمینی، برای آینده نگرانی هایی در زمینه کاهش کیفیت آب در کنار کاهش کمیت آن داریم که امیدواریم با تدابیری که در این زمینه اندیشیده ایم، کمتر دچار مشکل شویم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای گناباد ,

 

,

وی افزود: درحال حاضر بصورت عملی در دو شهر استان یعنی بجستان وجنگل، بصورت عملی پروژه جداسازی آب شرب از بهداشت انجام شده و مطالعات اجرایی برای پنج شهر دیگر نیز در دست اقدام است.

,

 

,

مدیرعامل آبفای خراسان رضوی ضمن اشاره به بحران آب در برخی نقاط استان اظهارداشت: در تابستان گذشته 29 شهر استان که حدود65 درصد جمعیت استان را شامل میشدند در شرایط تنش آبی و بعضا سربه سر قرار داشتند،لذا تدابیری از همان ابتدای مهرماه 96-95 (ابتدای سال آبی)در این زمینه اندیشیده شد و وارد برنامه ریزی برای تامین آب اضطراری این 29 شهر شدیم که این برنامه ها از همان سال گذشته عملیاتی شد، هرچند از مدیریت مصرف و مشارکت خوب مردم هم نباید غافل شویم که در مجموع خوشبختانه تابستان امسال را بدون مشکل پشت سر گذاشتیم.

,

 

,

وی ادامه داد: با توجه به بارندگی پاییزی اندک امسال میتوان پیش بینی نمود که خیلی وضعیت بارندگی نرمالی را برای امسال نخواهیم داشت، لذا برای سال 97 نیز برنامه ریزی های لازم را از امسال شروع کرده و در دست اقدام داریم تا ان شاءالله نگرانی بحران آب برای سال آینده را نیز به حداقل برسانیم، هرچند کماکان از مردم استدعا داریم تا با رعایت الگوی مصرف و درست مصرف کردن آب، ما را در این امر یاری نمایند.

,

 

,

اسماعیلیان اظهارداشت: در گناباد گرچه کیفیت آب از لحاظ استانداردها خوبست؛ اما مطلوبیت لازم را برای مردم ندارد، لذا امیدواریم با مطالعات انجام شده و سیستم مجزای تامین آب برای مردم گناباد،کاخک و بیدخت،این مشکل رفع شود.

,

 

,

وی در خصوص پرژه توسعه جایگاههای برداشت آب در گناباد افزود: این پروژه نیاز به 45کیلومتر لوله گذاری با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد ریال دارد که در فاز نخست کار، عملیات اجرایی را با اعتباری معادل پنج میلیارد ریال آغاز خواهیم کرد که ان شاءالله مناقصه آن در هفته آینده برگزار خواهد شد.

,

 

,

مدیرعامل آبفای خراسان رضوی در این خصوص ادامه داد: طرح و نقشه های اجرایی این پروژه آماده شده است و مهمترین مشکل درحال حاضر کمبود اعتبارات است، لذا از مردم ولایتدار گناباد که تاکنون نیز به امر وقف زیاد اهمیت داده اند درخواست میکنیم تا با مشارکت خود در این پروژه ، موجبات تسریع در اجرای آن را فراهم سازند.

,

 

,

وی در پایان افزود: این ایستگاههای برداشت آب به منظور تأمین آب بهداشتی و تازه و با سیستم جداسازی آب شرب که بر اساس آخرین استانداردها و با ضریب اطمینان بالا انجام شده، احداث خواهد شد تا در کنار بهره مندی مردم گناباد از آب خوب و مطلوب، آب اضطراری در مواقع بحرانی را نیز بتوانیم در سطح شهر تأمین کنیم.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه