اخبار داغ

آئین سنتی خطبه‏‌خوانی شب شهادت حضرت رضا(ع) برگزار شد

آئین سنتی خطبه‏‌خوانی شب شهادت حضرت رضا(ع) برگزار شد
خطبه‏‌خوانی شب شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در حرم مطهر رضوی برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آستان نیوز، این مراسم با حضور باشکوه خدام بارگاه حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در صحن انقلاب حرم مطهر رضوی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آستان نیوز,


در این آیین که با حضور تولیت آستان قدس رضوی، امام جمعه مشهد و جمعی از مسئولان کشوری ، استانی و خدام بارگاه منور رضوی برگزار شد، بعد از تلاوت آیاتی از قرآن کریم، خدام حرم مطهر امام رضا (ع) در حالی که لاله شمع های فروزان در دست داشتند همزمان با نوای یااباالحسن گرداگرد صحن انقلاب از پیشاپیش دیگر خدام به آرامی گذشته و به آنان شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) را تسلیت گفتند.

,
,


در ادامه حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی به عنوان سخنران ویژه این مراسم به ایراد سخنان خود پرداخت.

,
,


پس از سخنان تولیت آستان قدس رضوی، خطبه ویِژه شب شهادت حضرت ثامن الحجج حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) توسط حجت الاسلام و المسلمین سپهر قرائت شد.

,
,


این خطبه ابتدا با شهادت به یگانگی ذات اقدس الهی و درود و رحمت بر پیامبر اکرم (ص) آغاز و در ادامه آن نامهای مبارک حضرت زهرا (س) و ائمه اطهار(ع) به ترتیب قرائت و بر روان پاک و مقدس آن بزرگواران سلام و صلوات فرستاده شد.
خطبه شب شهادت امام رضا (ع) با سلام و صلوات به روان بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره ) ادامه یافت و از پروردگار متعال برای مقام معظم رهبری ، سلامت و طول عمر مسئلت شد.

,
,
,


در پایان این مراسم پس از مداحی یکی دیگر از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) ، تولیت آستان قدس رضوی با عبور از مقابل حاضران و از جمله صفهای منظم خادمان بارگاه مطهر حضرت علی ابن موسی الرضا (ع)، این مصیبت را به آنان تسلیت گفت.  

,
,


لازم به یادآوری است این مراسم به صورت مستقیم از شبکه‌‏های یک، سه و سیمای خراسان رضوی پخش شد و دل‎های تمامی عاشقان و شیفتگان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در سراسر کشور را به صحن انقلاب حرم مطهر رضوی پیوند زد.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه