اخبار داغ

یک کارشناس مذهبی عنوان کرد؛

هجرت امام رضا(ع) از مدینه به ایران نقطه عطف برای امامت شیعه است/تشکیل حکومت علوی از مهمترین اهداف امام رضا(ع) بود

هجرت امام رضا(ع) از مدینه به ایران نقطه عطف برای امامت شیعه است/تشکیل حکومت علوی از مهمترین اهداف امام رضا(ع) بود
یک کارشناس مذهبی گفت: هجرت امام رضا(ع) از مدینه به ایران یکی از نقاط عطف برای امامت شیعه است چرا که تشکیل حکومت علوی از مهمترین اهداف امام رضا(ع) بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام رضایی کارشناس مسائل مذهبی در گفتگو با رودبار ما، با اشاره به سالروز شهادت امام رضا(ع)، گفت: بزرگترین هدف امام رضا(ع) در دوران امامتش، تشکیل حکومت علوی و برقراری نظام عادلانه اسلامی بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودبار ما,

وی تصریح کرد: “امام رضا (ع)” در مقطعی زندگی می کردند که برای هیچ یک از امامان در تاریخ زندگیشان چنین موقعیتی ایجاد نشده بود.

,

این کارشناس مذهبی بیان کرد: هجرت امام رضا(ع) از مدینه به ایران یکی از نقاط عطف برای امامت شیعه است.

,

وی ادامه داد: آن هم این است که اگر این هجرت تاریخی صورت نمی‌گرفت و زحمات حضرت برای مقابله با فرقه واقفیه نمی‌شد، امامت در سراسر عالم تحت خطر قرار می‌گرفت.

,

حجت الاسلام رضایی عنوان کرد: لذا حضور آن امام در ایران باعث شد که امامت حقیقی به عالم معرفی بشود.

,

وی خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) با اقامه دین و احیاء سنت در مدت ولایتعهدی با توجه به جایگاهی که یافتند در مسیری خلاف خواست مأمون حرکت کرده و به نوعی بساط ظلم عباسیان و نفاق و دورویی آن‌ها را برچیدند.

,

این کارشناس مذهبی افزود: پیروان مکتب اهل بیت در ایران به قدرتی رسیدند که الان در تمام عالم می‌توان دید که ایران اسلامی که خود را پیروان درجه یک اهل بیت و مدافعان اهل بیت و منتظرین حضرت صاحب، می‌دانند، توانستند در سراسر عالم این امر را با دفاع از حرم اهل بیت در عراق و سوریه و با دفاع از مکتب اهل بیت در سراسر دنیا ثابت کنند و توانستند پرچم اسلام و کلمه شریفه لا اله الا الله را در سراسر عالم بالا نگه دارند. اینها همه تأثیرات زحمات امام رضا(ع) است.

,

وی درباره تأثیر هجرت امام رضا(ع) بر ایران و جهان اسلام گفت: مامون دستور داده بود مسیر هجرت امام رضا را از جاهایی قرار دهند که محل اجتماع شیعه نبوده یا شهرهای شیعه نشین نباشد.

,

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: امام رضا(ع)حکومت را پذیرفت تا شیعه را به عنوان یک مذهب سیاسی و اجتماعی احیاء کند.

,

این کارشناس مذهبی ادامه داد: ارکان سلطنت عباسی را که به نام خلافت خود را وارث نبوت می‌خواندند به لرزه درآورد.

,

حجت الاسلام رضایی گفت: امام رضا(ع) حکیمانه توطئه جباران زمان را با سر انگشت تدبیر به فرصتی برای گسترش اندیشه و آرمان حق‌جویان بدل کرد.

,

وی تاکید کرد: امام مهربانی که با رفتار عملی خود درس مدارا و محبت را به ما آموخت.

,

وی اظهار کرد: اما می‌بینیم در نقاطی که خبر ورود آن حضرت پخش شده آنقدر محبین ایشان ازدحام کردند که دستگاه حکومت را با یک چالش جدی مواجه کرد.

,

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه در دوران حیات پر برکت ثامن الائمه امام علی بن موسی الرضا(ع)، شیعه دوباره متولد شد، افزود: امام رضا(ع)، فخر همه ایرانیان از شیعه تا سنی، از فارس تا آذری، از کرد تا لر، از عرب تا بلوچ و ترکمن است.

,

حجت الاسلام والمسلمین رضایی خاطرنشان کرد: درواقع این حضرت پناهگاه همه مظلومان عالم است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه