اخبار داغ

رئیس شورای شهر لالجین؛

دخالت در انتخاب شهرداران / شهر جهانی سفال همچنان بدون شهردار اداره می شود

دخالت در انتخاب شهرداران / شهر جهانی سفال همچنان بدون شهردار اداره می شود
با گذشت چندین ماه از انتخاب شورای شهر و انتخاب شهردار از طرف اعضای شورای شهر لالجین ، شهر جهانی سفال ، همچنان بدون شهردار اداره می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بهارانه، با گذشت مدتها از انتخاب شهردار از سوی شورای شهر لالجین هنوز با انتخاب اعضای شورای شهر لالجین از سوی استانداری موافقت صورت نگرفته و این شهر بدون شهردار اداره می شود و در این باره شایعاتی در خصوص دخالت نماینده شهر بهار و کبودراهنگ دردانتخاب شهردار به گوش رسیده است . در این خصوص رئیس شورای شهر لالجین طی یادداشتی توضیحی از چگونگی انتخاب شهردار این شهر ارائه داده و خواستار تائید انتخاب اعضای شورای شهر لالجین از سوی استاندار همدان شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بهارانه,

در این یادداشت آمده :

,

چندی قبل از طرف نماینده محترم مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی مطلبی در شبکه های اجتماعی منتشر کردید و بنده هم به نمایندگی شورای شهر لالجین خدمت همشهریان شریف و مسئولان عزیز مطالبی عرض می‌کنم.

,

کمابیش همگان اطلاع دارند که انتخاب شهردار از مهم‌ترین وظایف و ازجمله اختیارات مسلم و انحصاری شورای شهر است و بدین لحاظ، هیچ شخص و مقامی نباید نظر خود را بر اعضاء شورای شهر – که منتخب و نماینده توده مردم شریفند – تحمیل کند.
بر این اساس، شورای شهر لالجین قبل از شروع فعالیت رسمی شورا طی چندین جلسه با نه تن از داوطلبان تصدی سمت شهرداری، مصاحبه‌های چندساعته برگزار و نهایتاً با بررسی دقیق برنامه‌های  مصاحبه‌شوندگان، مهندس محبی را که از شهرداران باسابقه، خوشنام و موفق استان هستند، با اکثریت آراء به عنوان شهردار جدید لالجین انتخاب کردند و ایشان در اولین روز فعالیت رسمی شورا، طبق قانون جهت صدور حکم به استانداری همدان معرفی گردید. تأکید می‌شود که اعضای شورای شهر به عنوان منتخبان مردم با اتحاد و انسجام و به دور از هر تنشی به بررسی و انتخاب گزینه اصلح اقدام کرده‌اند و با لحاظ این موضوع که انتخاب شهردار از مسئولیتهای مهم اعضای شورای شهر است و با توجه به اعتمادی که مردم به آنان داشته‌اند، به ایفای درست در مسئولیتشان دقت نظر جدی دارند. همچنین  اعضاء شورای شهر با وحدت نظر و با اکثریت آرا به گزینه مورد نظر جهت مدیریت شهر رسیده و الحمدلله اکثر اعضاء محترم این نهاد مردمی در مسیر خدمت به مردم شریف شهر متفق‌القولند.
به هر حال ادعای عدم وجود اختلاف در هر مجموعه‌ای مضحک و غیرمنطقی است و با توجه به طبیعی بودن تفاوت عقاید و سلایق در افراد، اختلاف نظر در مورد یا موارد خاص، امری غریب نیست. بلکه مهم، تبادل نظرات و کاستن از اختلافات و رسیدن به وحدت نظر و نتیجه مطلوب است. 
 نهایتا از حسن نظر نماینده محترم کمال تشکر را داریم که در مقام نظارت و ارائه مشورت و در جهت انجام وظیفه نمایندگی و نیز پاسخگویی به مطالبات موکلین جهت کمک به حل مشکلات شهرها به تکلیف خود صادقانه عمل می‌کنند.
 از محضر گرامی استاندار عزیز نیز مستدعی‌است پیگیری فرمایند که به چه علت به‌رغم سپری شدن نزدیک به سه ماه از معرفی شهردار منتخب و با اینکه برابر اطلاع، مراحل اداری صدور حکم سپری و پاسخ استعلام از مراجع مربوطه هم وصول شده؛ حکم شهردار منتخب ابلاغ نمی‌شود؟!!
 مسلما این موضوع باتوجه به محدودیتهای اداره شهر با سرپرست، آینده‌ای مبهم برای لالجین – که عنوان شهر جهانی سفال را یدک می‌کشد – رقم زده است.
 از جناب مهندس نیکبخت که به لالجین به خاطر اهمیت این شهر در امر گردشگری و صنایع دستی به عنوان محور توسعه همدان، عنایتی خاص دارند، استدعا داریم که با بی‌اعتنایی به توقعات بی‌جای مداخله گران و با اعتماد به انتخاب نمایندگان مردم در شورای شهر نسبت به ابلاغ حکم شهردار منتخب اقدام فرمایند تا اعضاء شورای شهر با همراهی شهردار محترم با دلگرمی بیشتر و قدمهای استوارتر به وظایف قانونی خود عمل کنند.
 لازم می‌دانم با توجه به طرح برخی شایعات تأکید کنم که مسلماً تعامل و همکاری صمیمانه، همدلانه و متقابل شورای شهر و مسئولان نهادهای مختلف به مصلحت عموم مردم و موجب حل مشکلات است و جوسازی و اصرار بر تحمیل نظر و سلایق شخصی بر منتخبان مردم در شورا برخلاف قانون بوده و قطعا راه به جایی نخواهدبرد.
 جان کلام اینکه اعضاء شورای شهر با توکل بر باری تعالی و با یقین به صحت انتخاب خود، به نتایج مثبت این انتخاب در آینده لالجین ایمان داشته و تا نیل به هدف، از انتخاب خویش دفاع خواهندکرد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,

حسینقلی‌پور / رئیس شورای شهر لالجین

,

 

,

شایان ذکر است که پورمختار خود اصالتا اهل لالجین است و در کانال اختصاصی خود چندی پیش اعلام داشته که دخالتی در انتخاب شهرداران ندارد و انتخاب شهردار را از وظایف شورای شهر دانسته و هرگونه شایعه ونقل قول برخلاف این سیاست را تکذیب کرده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه