اخبار داغ

امام جمعه موقت خور عنوان کرد؛

همدلی و یکدلی راه حل بسیاری از مشکلات اجتماعی/ دشمنان از تفرقه افکنی بین مسلمانان سود می برند

همدلی و یکدلی راه حل بسیاری از مشکلات اجتماعی/ دشمنان از تفرقه افکنی بین مسلمانان سود می برند
امام جمعه موقت خور عامل اصلی مشکلات اجتماعی را نبود وحدت عنوان کرد و گفت: اگر همدلی و یکدلی باشد مشکلات اجتماعی مانند نزاع و طلاق کم خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر خور؛ حجت الاسلام و المسلمین حسین عزیز در مراسم عزاداری شب شهادت امام رضا(ع) با اشاره به سفارش های امام رئوف برای سعادت مردم گفت: همدلی یک نعمت بزرگ است که امام رضا(ع) بار ها به آن سفارش کرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر خور,

امام جمعه موقت خور افزود: خداوند در قرآن کریم پیامبر اکرم(ص) را کسی معرفی می کند که دل های مردمی که با هم دشمن بودند را به هم نزدیک کرد و بین آن ها دوستی ایجاد نمود و از این نعمت الهی بهرمندشان کرد.

,

وی تفرقه افکنی را یکی از نشانه های انسان های منافق عنوان کرد و افزود: خداوند در قرآن کریم از تفرقه افکنی و تشتت که همان پراکنده ساختن است نهی کرده است، انسان های منافق قلب هایشان بهم نزدیک نیست و همیشه دچار اختلاف هستند.

,

حجت الاسلام عزیز یکدلی را عامل تعجیل در ظهور امام زمان(عج) عنوان کرد و افزود: امام زمان(عج) در نامه ای به شیخ مفید می فرمایند «اگر شیعیان ما باهم یکدل می شدند ظهور ما نزدیک می شد».

,

وی عامل اصلی مشکلات اجتماعی را نبود وحدت عنوان کرد و افزود: اگر همدلی و یکدلی باشد مشکلات اجتماعی مانند نزاع و طلاق کم خواهد شد.

,

امام جمعه موقت خور با اشاره به تفرقه افکنی دشمنان اسلام بین مسلمانان برای نفع بردن خودشان گفت: دشمنان ما از اختلاف بین مسلمانان لذت می برند، حمله عربستان به یمن باعث خوشحالی اسراییل می شود.

,

وی افزود: پرهیز از جدال، به دیدار یکدیگر رفتن، و پشت نکردن به یکدیگر را از دیگر سفارش های امام رضا(ع) عنوان کرد و گفت: کسی که به زیارت برادرش بروند بهشت بر او واجب می شود.

,

حجت الاسلام والمسلمین عزیز با بیان این که اساس دین ما محبت است تصریح کرد: امیدواریم خداوند فرصت اعمالی را به ما عنایت فرماید که به حُب و محبت خدا نزدیک شویم.

,

وی کم توقعی را یکی از عوامل همدلی از دیدگاه امام رضا(ع) عنوان کرد و افزود: انسانی که پر توقع باشد اختلاف او بیشتر می شود هر قدر توقع ها کمتر باشد همدلی بیشتر می شود.

,

امام جمعه موقت خور حسن ظن، عفو پذیری و بخشش و گذشت را از دیگر عوامل ایجاد همدلی عنوان کرد گفت: اگر در زندگی اجتماعی و حیات سیاسی خوش گمان باشیم و دچار سوءظن نشویم هرگز نفاق در بین ما رسوخ نمی کند.

,

وی تواضع و فروتنی را از شاخصه های اخلاقی هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت عنوان کرد و افزود: امام رضا(ع) این طور زنذگی کرد که توانست محبت مردم را جلب کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه