اخبار داغ

رئیس سازمان بسیج سازندگی:

مشارکت ۳۲ سپاه استانی در کمک رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه/ وظیفه سپاه نوکری مردم و خدمتگزاری به آن هاست

مشارکت ۳۲ سپاه استانی در کمک رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه/ وظیفه سپاه نوکری مردم و خدمتگزاری به آن هاست
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: تمام ۳۲ سپاه استانی با استفاده از ظرفیت های موجود برای یاری به مردم کرمانشاه و امدادرسانی به آن ها تا اسکان دائم در کرمانشاه حضور دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار نعمان غلامی در گفت و گو با خبرنگار اعزامی اروم نیوز، به کرمانشاه، با اشاره به مشارکت همه ظرفیت سپاه و بسیج در خدمات رسانی به مردم زلزله زده غرب کشور، اظهار داشت:بعد از وقوع حادثه ای که در غرب کشور در استان کرمانشاه در سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی و شهرستانهای اطراف اتفاق افتاد، مجموعه سپاه و بسیج با توجه به عشق و علاقه ای که به مردم دارند و آشنایی و همرزمی هایی که در دفاع مقدس داشتند وظیفه داشتند به سرعت وارد عمل بشوند و در کنار مردم باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، با بیان اینکه یکی از افتخارات سپاه و بسیج این است که همواره در سختی ها همراه مردم بوده  و در سختی های انقلاب حضور مردم رو همواره در صحنه های دفاع از انقلاب شاهد بودیم، گفت: وظیفه ما این است نوکر مردم باشیم و در خدمت آنها باشیم.

,

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور، ادامه داد: پاسداران انقلاب به ویژه در کرمانشاه از همان اول حضور فوق العاده ای در منطقه داشته و حضور ارزشمندی را ایفا کردند طبیعی است با حضور سریع سرلشکر جعفری و ابلاغ فوری به همه سپاه، برای یاری به مردم در منطقه باشند.

,

وی، با اشاره به ابداع طرح جدیدی برای مدیریت زلزله و کمک به مردم افزود: سرلشکر جعفری تدبیری داشتند کار جدیدی در حوادث غیرمترقبه اتفاق افتاد ما منطقه جغرافیایی زلزله را دقیق بین کل استان ها توزیع کردیم غیر از استان کرمانشاه و ۳۱ استان هرکدام یک جغرافیا را ماموریت پیدا کردند.

,

سردار غلامی، در ادامه گفت: غیر از سپاه کرمانشاه هر کدام از سپاه های استانی یک منطقه جغرافیایی را ماموریت پیدا کردند در کنار مردم باشند دلجویی بکنند و محبت خود را به مردم ابراز کرده و در توزیع امکانات به مردم نقش اساسی را ایفا کنند.

,

وی، تاکید داشت: با حضور در منطقه و شناخت منطقه ساماندهی و فعال کردن ساختمان ها، دهیاری ها، پایگاه ها و … نقش بازگرداندن آرامش را به منطقه ایفا بکنند که اکنون با فضل الهی با ۳۲ سپاه کشور برای کمک به ساختن منطقه به مردم کمک می کنیم.

,

وی، در توضیح این نقشه گفت: مثلا به طور میانگین هر ۱۰ تا ۱۵ روستا را به یک استان دادیم که در این میان قرارگاه بزند و در ارتباط با مردم است مراحل را دنبال کند و نیازهای مردم را بخاطر سردی هوا به سرعت پیگیری و برای حل آن ها به سرعت عمل کرده و برای اسکان دائم حاضر شوند.

,

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور ، افزود: این طرح یک مدل بسیار جدید بوده و بهترین راه برای اینکه از همان ساعات اولیه بحران را مدیریت کنیم مناسب است، اینکه هر نقطه متولی داشته و هم اینکه امکانات دقیق به آن منطقه برسد و به سرعت به وضعیت عادی برگردد این ساختار را دنبال می کنیم.

,

وی، اضافه کرد: مثلا از زوایای این نقاط سردار خرم در ثلاث در دهستان خانه شو در این منطقه موقعیت دارند، اسکان موقت یعنی با بررسی های خانه به خانه ببینیم به چه افرادی چادر رسیده و کجا کمبود داریم تا آن چادر را تامین کنیم، یعنی استان ها غیرا از آن ظرفیت های دولتی که به ما رسیده از استان های خودشان هم سریع کمک ها را میگیرند و ما دنبال آن هستیم و نگرانیم مبادا جایی کمبود امکانات باشد و صدایش به جایی نرسد.

,

سردار غلامی، با اشاره به مرزی بودن منطقه کرمانشاه و توطئه های فراوان دشمنان در ناامن جلوه دادن منطقه، تاکید کرد: با هماهنگی بنیاد مسکن در کوتاهترین زمان اتفاق های خوبی می افتد ظرفیت بی نظیری است و اگر با هم افزایی خوب باشد، به سرعت نتیجه مثبت میگیریم تمام ۳۲ استان اینجا حضور دارند امروز ما وظیفه مان این است نقش اساسی ایفا کنیم ظرفیتی به فرصت طلایی برای جمهوری اسلامی باید تبدیل کند و حتما این اتفاق می افتد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه