اخبار داغ

تجلی ملی شدن خدمت به زائران پیاده در مشهد الرضا؛

این درگه، درگه ناامیدی نیست؛ امید اینجاست

این درگه، درگه ناامیدی نیست؛ امید اینجاست
همه آمده اند؛ پیر و جوان، زن و مرد، کودک و میان‌سال؛ فرقی نمی‌کرد همه و همه به عشق آقای مهربانی‌ها راهی مشهد الرضا شده اند تا بتوانند در روز شهادت این امام معصوم در حرم منور رضوی باشند زیرا این درگه، درگه ناامیدی نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نبض شهر، همه آمده اند؛ پیر و جوان، زن و مرد، کودک و میان‌سال؛ فرقی نمی‌کرد همه و همه به عشق آقای مهربانی‌ها راهی مشهد الرضا شده اند تا بتوانند در روز شهادت این امام معصوم در بهشت عاشقی و در کنار مضجع نورانی شمس الشموس، خسرو اقلیم طوس حضرت امام رضا علیه‌السلام باشند؛ زیرا این درگه، درگه ناامیدی نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نبض شهر,

 

,

همسفری با امام رضا(ع) صفای دیگری دارد

, همسفری با امام رضا(ع) صفای دیگری دارد,

شاید با خودت بگویی از خانه نیز می‌توان به امام رضا(ع) سلام داد؛ از خانه هم می‌توانم زیارت امام هشتم را بخوانم. چرا باید سختی پیاده‌روی را به جان و تن بخرم و مسیری طولانی را در این سرمای پاییزی طی کنم تا کسی را زیارت کنم که همین لحظه نیز در کنار من است؟ اما آن‌هایی که در این راه عاشقی قدم نهاده‌اند، می‌فهمند که هم‌سفری و قدم زدن با ضامن آهو چه حال و هوایی دارد.

, .,

, ,

تجلی ملی شدن خدمت به زائران پیاده در مشهد الرضا

, تجلی ملی شدن خدمت به زائران پیاده در مشهد الرضا,

ده کیلومتری مشهد در نزدیکی «منزل آباد»، عشاق امام رضا(ع) از سراسر کشور مجتمع رفاهی را برپا کرده‌اند تا بتوانند اندکی از خستگی راه زائران حرم منور رضوی را بکاهند و لحظه‌ای هرچند کم به آن‌ها خدمت کنند. از تمامی قشرها اینجا گرد هم آمده‌اند، دکتر، مهندس، بازاری، روحانی، خیاط، نانوا، شیرینی پز، کفاش و آشپز. اینجا کسی نگاه نمی‌کند که تو چه جایگاه اجتماعی داری، اینجا همه به دنبال نوکری عاشقانه برای امام مهربانی‌ها هستند.

,

دکتر محمد انصاری فر که مسئولیت برپایی مرکز درمانی زائران پیاده را در این مجتمع رفاهی بر عهده دارد می‌گویید: این مرکز با همت بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی و با همکاری کادر درمانی بیمارستان امدادی شهید کامیاب مشهد از 22 آبان ماه برپاشده است و امسال به لطف امام رضا(ع) دوازدهمین سالی است که به زائران پیاده، خدمات بهداشتی و درمانی را ارائه می‌دهیم.

,

, ,

خدمت رسانی به هزار زائر در روز

, خدمت رسانی به هزار زائر در روز,

او با صدایی پرانرژی که از روی شوق و افتخار خدمتگزاری به زائران پیاده امام رئوف می‌آید، ادامه می‌دهد: در این مرکز روزانه حدود 800 تا 1000 زائر پیاده از خدمات درمانی ابتدایی و دارو رایگان استفاده می‌کنند و در صورت نیاز به رسیدگی بیشتر با ارجاع به بیمارستان‌های مشهد، درمان آن‌ها به‌صورت کاملاً رایگان انجام می‌شود.

,

, ,

 

,

ماجرای بچه دار شدن پس از 8 سال

, ماجرای بچه دار شدن پس از 8 سال,

مسئول کانون شهید کامیاب بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی از خاطرات عجیبش در این 12 سال می‌گوید: سال گذشته در زمان پیاده‌روی زائران امام رضا(ع) در دهه آخر صفر هوا در بعضی شب‌ها به زیر صفر می‌رسد. نیم شب بود که زنی با صورتی یخ زنده و با نوزادی بر بغل وارد موکب درمانی ما شد و کنار بخاری آرام گرفت. همه ما متعجب شده بودیم که این زن با نوزادش در این هوای سرد، اینجا چه می‌کند. نزدیک‌تر که شدم از او حالش را پرسیدم و دلیل حضور در اینجا را جویا شدم. زن جوان با چشم‌هایی پر آب به من جواب داد که 8 سالی است که ازدواج‌کرده‌ام اما بچه‌دار نمی‌شدم و به این دلیل زندگی‌ام در حال فروپاشی بود که از ته دلم از امام رضا(ع) خواستم تا به من فرزندی بدهد که آقا نیز خواسته من را بی‌جواب نگذاشت و حالا با همان نوزادم با پایه پیاده به سمت پا بوسی امام مهربانی‌ها می روم.

,

, ,

از سراسر ایران برای خدمت به زائران آمده اند

, از سراسر ایران برای خدمت به زائران آمده اند,

انصاری ادامه می‌دهد: این مرکز رفاهی از سوی هیچ ارگان دولتی حمایت نمی‌شود بلکه تمامی خدمات از سوی مردم و به عشق امام رضا(ع) ارائه می‌شود. یک گروه 20 نفره از اهواز آمده‌اند و فلافل برای زائران پیاده تهیه می‌کنند. گروهی 30 نفره از بازاریان تهران برای ارائه خدمات ماساژ در اینجا مستقرشده‌اند و یک گروه 50 نفره از یکی از روستاهای کرمان برای پخت نان محلی به اینجا آمده‌اند. غرفه کفاشی، محصولات فرهنگی و خدمات موبایل نیز برپاشده تا زائران بتوانند از آن به نحو احسن استفاده کنند.

,

, ,

او می‌گوید: اتحادیه شیرینی پزان و خشک‌شویی‌ها نیز با برپایی غرفه‌های شست و شوی رایگان لباس و پتو و ارائه زولبیا سعی در خدمت‌رسانی به زائران پیاده امام رئوف دارند و در کنار این غرفه‌ها مرکز درمانی بسیج جامعه پزشکی به‌صورت 24 ساعته و با همکاری حدود 100 پزشک و پرستار اقدام به خدمت‌رسانی درمانی می‌کند.

,

مسئول کانون شهید کامیاب بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی می‌افزاید: تمامی پزشکان و پرستاران با عشق و علاقه به اینجا می‌آیند و حتی حدود 150 پزشک و پرستار دیگر نیز برای حضور در این موکب‌های درمانی ثبت‌نام کرده بودند که به دلیل کمبود جا موفق به کارگیری آن بزرگواران نشدیم.

,

 

,

, ,

توزیع 6 هزار نان صلواتی در میان زائران پیاده

, توزیع 6 هزار نان صلواتی در میان زائران پیاده,

محمد هدایتی که مسئولیت گروه نانوایان کرمان را بر عهده دارد می‌گویید: هیئت نانوایان کرمان حدود 20 سال است که در ایام مختلف سال مانند اربعین در کربلا، شهادت امام رضا(ع) در مشهد و تولد امام زمان(عج) در جمکران مستقر می‌شود و نان صلواتی به زائران و عشاق ائمه اطهار می‌دهد. در ایام شهادت امام رضا(ع) حدود 6 هزار نان در بین زائران پیاده حضرت رضا(ع) توزیع می‌شود و در این اقدام خدا پسندانه حدود 50 نفر از مردم کرمان ما را یاری می رسانند.

,

 

,

سر بزنگاه های حساس زندگی‌ام رها نشدم

, سر بزنگاه های حساس زندگی‌ام رها نشدم,

او با چشمانی اشک آلود می‌افزاید: در طول این سالیان که افتخار خدمت‌رسانی به زائران را داشته ام همواره دست و سایه ائمه اطهار را در زندگی خود حس کرده ام به گونه ای که هیچ گاه به حال خودم رها نشدم و سر بزنگاه های حساس زندگی‌ام ائمه راه گشایم بودند و تمام موفقیت های زندگی‌ام را مدیون آن‌ها هستم.

,

, ,

هیچ وقت امام رضا(ع) رفیقش تنها نمیزاره

, هیچ وقت امام رضا(ع) رفیقش تنها نمیزاره,

اصغر مقدم پیرمرد 80 ساله اهل قوچان از عشقش به امام رضا(ع) می‌گوید: من از 25 سالگی تا الان توفیق آن را داشته ام که هر سال با پای پیاده در ایام شهادت امام رضا(ع) به مشهد بیایم. حدود 2 سال پیش حالم بسیار بد بود و سرمای سختی خورده بودم به گونه ای که توان پخت و پز را نیز نداشتم و این بیماری مترادف شد با ایام پیاده‌روی آخر صفر. دوستانم یک شب به خانه ما آمدند و گفتند کربلایی اصغر امسال با این حالت نمی توانی با ما بیایی، در آن لحظه دلم شکست و از آقا امام رضا(ع) خواستم تا مرا نیرویی دهد تا بتوانم به پابوسیش بروم. نزدیک اذان صبح بود که ناگهان از خواب پریدم، صدای اذان می‌آمد، از جای برخاستم و انگارنه‌انگار که تا شب گذشته در تب می‌سوختم و توان حرکت نداشتم. ناگهان به خود آمدم و دیدم که نفر اول در کاروان هستم و به سمت مشهد در حال حرکت هستم. پس از آن قضیه به من ثابت شد که اگه با امام رضا(ع) دوست باشی، هیچ وقت امام رفیقش تنها نمیزاره.

,

, ,

زهرا محمدی پیرزن خوش‌روی چنارانی از حوائجش از امام رضا(ع) می‌گوید: من هیچ‌گاه برای خودم خواسته‌ای نداشته‌ام و هرچه از امام رئوف خواسته‌ام برای جوانان خواستم زیرا این‌ها آینده این مملکت هستند و باید فردا را بسازند. از امام رضا(ع) می‌خواهم ریشه ظلم را از زمین بردارد تا دیگر شاید کشتار مسلمانان در گوشه و کنار جهان نباشیم.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه