اخبار داغ

مسئول کتابخانه اقبالیه؛

مسئولین باید بدانند کمک به کتابخانه کمک به فرهنگ شهر است

مسئولین باید بدانند کمک به کتابخانه کمک به فرهنگ شهر است
مسوول کتابخانه آیت الله کاشانی با شعار، کار فرهنگی انجام نمی‌شود و فرهنگ‌سازی نیاز به اقدام عملی داردگفت : مسوولین باید بدانند کمک به کتابخانه کمک به فرهنگ شهر است چراکه با فرهنگ‌سازی درست مشکلات و معظلات جامعه به مرور کاهش میابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی نوروزی مسوول کتابخانه آیت الله کاشانی شهر اقبالیه در گفت‌وگو با شهرمینو عنوان کرد: کتابخانه آیت الله کاشانی شهر اقبالیه، بهمن ماه سال ۱۳۷۱ افتتاح شد و نزدیک به ۲۶ سال سابقه فعالیت دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شهرمینو,

وی تصریح کرد: این کتابخانه ۱۲ هزار نسخه کتاب با عناوین مختلف دارد که می‌توان به کتب درسی در رشته‌های مختلف، کتب عمومی و کودک و نوجوان اشاره کرد.
نوروزی ضمن اشاره به اینکه این کتابخانه از نظر قدمت زمانی هفتمین کتابخانه استان است بیان کرد: با توجه به امکانات و خدمات این کتابخانه ۱۲۰۰ نفر عضو فعال در مقاطع مختلف تحصیلی و سنین مختلف از قشرهای مختلف دارد.
این فعال فرهنگی اذعان داشت: گستردگی کتاب فروان است و به طبع آن طالب آن نیز فراوان است، کمبود کتاب همان‌گونه که در سایر کتابخانه‌ها وجود دارد اینجا نیز احساس می‌شود.
وی اظهار کرد: این کتابخانه خدمات شایانی دارد که می‌توان به برنامه‌های فرهنگی، هنری، اینترنت،بخش کتب امانی، کتب مرجع، بخش کودک و سالن مطالعه اشاره کرد.
این مسوول در ادامه افزود: به مناسبت تکریم هفته کتاب و کتابخوانی از مردم مختلف دعوت به ثبت نام رایگان به تعداد نامحدود بعمل آوردیم و فرم‌هایی را نیز در اختیار مدارس قرار دادیم. مسابقات نقاشی، مقاله‌نویسی، نشست کتابخوان و جشن کتاب از دیگر برنامه‌های فرهنگی این کتابخانه در هفته کتاب و کتابخوانی است.
نوروزی بیان کرد: با شعار، کار فرهنگی انجام نمی‌شود و فرهنگ‌سازی نیاز به  اقدام عملی دارد. مسوولین باید بدانند کمک به کتابخانه کمک به فرهنگ شهر است چراکه با فرهنگ‌سازی درست مشکلات و معظلات جامعه به مرور کاهش میابد.
وی در ادامه عنوان کرد: ساختمان این کتابخانه از همان ابتدا به صورت استیجاری بوده است.  کتابخانه نزدیک جایگاه CNG است که با توجه به قابل اشتعال بودن کتاب مکان مناسبی نیست.

,
,
,
,
,
,
,

نوروزی در ادامه تصریح کرد: شهردار وقت در سال ۱۳۹۵ زمینی به مساحت ۱۲۰۰ متر روبروی بوستان ولایت به این کتابخانه اختصاص داد ولی متاسفانه هیچ اقدامی در زمینه ساخت آن صورت نگرفت و احتمالا یا قطعا کاربری زمین تغییر خواهد کرد و همچنان تنها کتابخانه عمومی شهر استیجاری خواهد ماند. جلسه‌ای نیز در همین موضوع با حضور بخشدار، اعضا شورا و شهردار انجام پذیرفت که متاسفانه نتیجه‌ای در بر نداشت. قابل ذکر است مکان کتابخانه ۵ مرحله بخاطر عدم ساختمان مستقل تغییر یافته و احتمال جابجایی مجدد مشهود است.
وی در خصوص کافه کتاب که در سال ۱۳۹۵ به تصویب شورا رسید و مراسم کلنگ زنی آن توسط امام جمعه محترم و اعضا شورا صورت گرفت گفت: متاسفانه کافه کتاب نیز مثل زمین اختصاص یافته مسکوت ماند و علی‌رغم پیگیرهای بنده به هیچ نتیجه مطلوبی نرسیده است.

,
,

نوروزی در پایان افزود: امیدواریم با همکاری و مساعدت اعضا شورا و شهرداری بتوانیم شاهد ساخت کتابخانه‌ای در شأن شهرمان باشیم، تا مردم اقبالیه نیز همانند بعضی از روستاهای دور افتاده که ساختمان کتابخانه مستقل دارند، بتوانند بصورت مطلوب از خدمات کتابخانه استفاده‌ی بهینه به عمل آورند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه