اخبار داغ

جاده های نامناسب و پیچهای خطرناک؛ قاتلانی که در مسیر رانندگان کمین کرده اند

جاده های نامناسب و پیچهای خطرناک؛ قاتلانی که در مسیر رانندگان کمین کرده اند
واژگون شدن بیش از بیست خودرو از سال 1395 تا کنون در اولین پیچ روستای "امیرآباد دشتروم" از توابع شهرستان بویراحمد به دلیل نداشتن استاندار لازم، تداعی گر چهره محرومیت این دهستان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از بویرخبر؛ دهستان دشتروم منطقه ای سردسیر در جنوب شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمداست که در فاصله‌ای حدود ۱۷ کیلومتری محور یاسوج به بابامیدان واقع شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بویرخبر,

 این منطقه محل ییلاق مردم عشایر قاید گیوی ،خواجه، آقایی، منگونی، گودسرابی، فارسی، اولاد، اولاد علی مومن ودیگر اقوام بوده که هم اکنون بسیاری از این مردم عشایری را رها کرده و بصورت روستایی در این منطقه سکنی گزیده‌اند و به شغل کشاورزی و باغداری روی آورده‌اند.

,

این دهستان دارای بیش از 20 روستای کوچک و بزرگ بوده که از 20 تا 120 خانوار در آن زندگی می کنند. روستا های این دهستان شامل: حسین‌آباد، جهان‌آباد، تنگاری، ریواسی، سرگچینه، دره کوره، هرهرو، منصورآباد (سراب خمزان )، تلخدان بزرگ، امیرآباد بالا،  امیرآباد میانی (کی محمدخان)، امیرآباد پایین (گوسرابی)، بردخیاری، چشمه پهن ۱، چشمه پهن ۲، چال بنیو، چات باریک، گل زردی، ده کهنه، مور صفا، برافتاب می باشد.

,

شهرهای سردسیری کهگیلویه وبویراحمد به دلیل قرار گرفتن در منطقه خاص جغرافیایی و وضعیت توپوگرافی، شاخص های توسعه راه و جاده را ندارند و به دلیل وضعیت خاص کوهستانی و مشکلات تردد، هرساله  شاهد تصادفات زیادی در جاده های اصلی و دهستان های این مناطق از شهرستان بویراحمد هستیم که خود مانعی برای توسعه و پیشرفت است.

,

شایان ذکر است معضلی که این روزها مردم دهستان های بویراحمد بخصوص روستای" امیرآباد دشتروم" با آن دست و پنجه نرم می کنند، نبود جاده ارتباطی مناسب و وجود پیج های خطرناک و حادثه آفرین است که تا کنون باعت بروز خسارات مالی و جانی فراوانی بوده است.

,

 

,

, ,

واژگون شدن بیش از بیست خودرو در سال 1395 تا کنون که گاها منجربه فوت و مجروح شدن سرنشینان شده است، به دلیل نداشتن استاندار لازم در اولین پیچ روستای "امیرآباد دشتروم" از توابع شهرستان بویراحمد،  که دارای قوس 90درجه است، تداعی گر چهره محرومیت این دهستان است.

,

, ,

در روستای "امیرآباد دشتروم" که دارای جاذبه های گردشگری فراوان و پتانسیل جذب گردشگر در فصول مختلف سال است اکنون به دلیل وجود پیچ های حادثه آفرین و نبود راه ارتباطی مناسب، به محل واژگونی وسایط نقلیه گردشگران و ساکنین این روستا تبدیل شده است، که همت مضاعف مسوولین راه و شهرسازی استان را در برطرف کردن این معضل می طلبد.

,

 

,
, ,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه