اخبار داغ

به بهانه سالروز شهادت علی ابن موسی الرضا(ع)

طعم شیرین خادمی در قطعه‌ای از بهشت/ روایتی از بهترین روزهای زندگی‌ خادمان آملی در بارگاه امام غریب

طعم شیرین خادمی در قطعه‌ای از بهشت/ روایتی از بهترین روزهای زندگی‌ خادمان آملی در بارگاه امام غریب
بهترین روزهای زندگی‌ام را در این مکان قدسی سپری کردم، در این مدت حاجت‌های زیادی از اطرافیان، دوستان، زوار به لطف نگاه ضامن آهو به‌دست آورده‌اند که همگی برایم خوش‌آیند است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر هراز، ما ایرانی‌‌ها هر زمان دل‌مان می‌گیرد، وقتی که هوای کربلا کنیم و لحظاتی که بخواهیم در مدینه و یا مکه باشیم کلیدش را از امام هشتم، امام رئوف می‌خواهیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر هرا, ز,

این روزها در ایام شهادت حضرت، عاشقان بیش از پیش دل‌شان به سوی خورشید ایران است و به پناه‌گاه او دل بستند، امیدشان به صاحب ضامن آهو است و کسی را نمی‌توان دید نا امید از بارگاه مقدسش بیرون بیاید.

دل‌شان را به پنجره فولاد گره می‌زنند و به مهربانی‌اش توسل می‌جویند، آرامشی که به محض ورود به حیاط روح انسان را نوازش می‌کند در هیچ مکان دیگری یافت شدنی نیست.

نجوای دل انگیز نقاره‌‌ها تمام دل‌ آشوبی‌‌های انسان را نابود می‌کند و زندگی را امتداد می‌بخشد به جاودانگی، به ضریح طلایی‌اش که خیره می‌شوی تمام جواب‌‌های سلامت را خواهی یافت، این گنجینه آرامش هدیه به تمام زائران است.

بسیاری از دوست‌داران امام رضا(ع) اگر زمانی به دلایل مختلف امکان زیارت نصیب‌شان نمی‌شود با خادم آن حضرت که روبه‌رو می‌شوند دلشان بال و پر حرم می‌گیرد و او را واسطه عنایتش قرار می‌دهند.

منوچهر روشن 11سال است که هر هفته با اتوبوس راهی مشهد می‌شود و بعد از تمام شدن شیفت 12 ساعته دوباره به سمت آمل می‌آید، وقتی در کنار صحبت‌‌هایش قرار می‌گیریم با انسانی روبه‌رو می‌شویم که لبخند از صورتش محو نمی‌شود و انگار با تمام وجودش برای حضرت عشق می‌تپد.

هر چند دور از حرم بودیم، اما در کنارخادمین سلطان خراسان حال‌و‌هوای یار غریب را در دل‌مان مرور می‌کردیم در حدود 20 هزار خادم برای این مضجع نورانی خدمت‌گزاری می‌کنند.

منوچهر روشن با بیان اینکه از شب میلاد امام رضا(ع) در سال 85 تاکنون مشرف به خادمی ‌در حرم رضوی هستم، اظهار کرد: امام رضا(ع) خدمت‌گزار نمی‌خواهد، ما خدمت‌گزاران زائران آن حضرت هستیم و باید این نوکری را با دل و جان انجام دهیم.

وی خادمی‌آن حضرت را بزرگ‌ترین افتخار زندگی‌اش خواند و عنوان کرد: خیلی از افراد دوست دارند که خادم حضرت شوند، اما این انگیزه درونی به تنهایی کافی نیست به‌عنوان خدمت‌گزار ولی‌نعمت تمام ایرانیان، یعنی امام رضا(ع) در حرم این امام که افتخار این خدمت‌رسانی به من داده شده خیر و برکاتش را در زندگی‌ام مشاهده کرده‌ام.

خدمت‌گزاران ولی نعمت

روشن از حساسیت‌‌های کاری که بر دوش خادمان قرار دارد گفت و ‌اشاره کرد: در اینجا با افراد مختلفی روبه‌رو می‌شویم با عقاید و رفتارهای متفاوت که برای زیارت یا رفع حاجت‌هایشان به زیارت می‌آیند، صبر، آرامش و حوصله همراه با اخلاق و رفتار خوش باید از خصوصیات بارز خادمین باشد.

وی همه روزهای کاری‌اش را پر خاطره دانست و افزود: خدمت برای امام هشتم هر لحظه‌اش خاطره‌انگیز است، بهترین روزهای زندگی‌ام را در این مکان قدسی سپری کردم در این مدت حاجت‌های زیادی از اطرافیان، دوستان، زوار به لطف نگاه ضامن آهو به‌دست آورده‌اند که همگی برایم خوش‌آیند است.

این خادم آملی از حلاوت و شیرینی کسانی که حاجت روا شده‌اند تعریف کرد و گفت: شفا یافتن بیماری که برایم زنگ زد و کمک خواست و من موبایلم را به سمت حرم بردم و بعد از چند روز به من خبر رسید که با وجود اینکه قطع امید شده بود با همان تماسی که با من داشت و سلامی‌که با امام رئوف داده بود شفا پیدا کرد.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

, ,

 

,
وی به بخش‌های مختلفی که خادم بود اشاره کرد و گفت: در قسمت صندلی چرخ‌دار، بخش طاهر، امانات و یک‌سالی است که دوباره در بخش صندلی چرخ‌دار خدمت‌رسانی می‌کنم.

این مدیر بازنشسته مدرسه راهنمایی شاهد به بیان مسئولیت اجتماعی یک خادم پرداخت و خاطرنشان کرد: هروقت کسی مرا می‌بیند و می‌داند که خادم امام رضا(ع) هستم التماس دعا دارد و ما این محبت و احترام را مدیون آقا هستیم، هر چند این موضوع مسئولیت کار ما را بیشتر می‌کند.

وی از سختی‌‌هایی که در راه خدمت به امام رضا کشید به شیرینی تعریف کرد و ادامه داد: به شهرستانی‌‌ها اجازه خدمت داده نمی‌شود به همین خاطر مجبور شدم در مشهد خانه‌ای اجاره کنم هر چند از آن استفاده‌ای نمی‌کنیم.

منوچهر روشن به بیان حال‌وهوای یک خادم پرداخت و اظهار کرد: وقتی به حرم می‌روم مانند باتری هستم که شارژ می‌شود و تمام طول هفته با همان انرژی سپری می‌کنم.

خادمان بارگاه عشق

حسین صادقی یکی دیگر از خادمین عالم آل محمد است، آرامشی بی انتها در نگاهش عجین شده، مهربان و آرام است، چقدر این خادمین دوست داشتنی هستند به این همه مهرورزی غبطه می‌خورم.

حسین صادقی به بیان شروع خادم شدنش‌ اشاره کرد و گفت: نزدیک به سه دهه است که مسئول کاروان زائران برای خانه خدا و کربلا بودم، همیشه در دل دوست داشتم که خادم امام غریب شوم زمانی که منوچهر روشن را دیدم با کمک ایشان این آرزویم را جامعه عمل پوشیدم.

وی تاثیر خدمت‌گزاری امام بر زندگی‌اش را غیر قابل وصف دانست و تصریح کرد: برکت خدمت به هشتمین خورشید امامت تمام زندگی ام را می‌تاباند، در این سه سال برایم ملموس بوده که چطور تمام مشکلاتم با توکل به ایشان حل شده است.

این کارمند بازنشسته بانک روزهای کاری‌اش را پر خاطره خواند و ابراز کرد: همیشه برای دوست‌داران آن حضرت از ‌آشنایان و اقوام تبرکی می‌آورم یکی از دوستان تعریف کردند که وقتی برایشان تبرکی بردم یکی از اقوامش با حالت بسیار ناراحتی به پیش او آمد و حال بیماری شخصی را گفت که دکتران از مداوای او ناامید شدند دوستم آن تبرک را به او داد و او آن را به بیمارستان برد و به بیمار داد و فردای آن روز تمام آزمایش‌‌های آن شخص هیچ بیماری را نشان نمی‌داد، دوستم بعض‌اش تاب نیاورد و از من بخاطر آن تبرک تشکر کرد.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

, ,

 

,
وی حس خادم حرم بودن را وصف ناپذیر خواند و عنوان کرد: وقتی حرم هستی احساس نزدیکی بیشتری با خدا می‌کنم و آرامشی خاص می‌گیرم که با آن تمام طول هفته می‌توانم با درگیری‌‌های روزمره سپری کنم و آرامش داشته باشم.

صادقی از خدماتی که در حرم انجام می‌دهد بیان کرد و افزود: اوایل آزمایشی در قسمت خدماتی و طاهر بودم بعد از آن به قسمت‌اشپزخانه و امانات رفتم و اینک در قسمت ویلچر به زائران امام رئوف خدمت رسانی می‌کنم.

به گزارش سفیر هراز، ایران همیشه به خورشید تابناک‌ش می‌نازد و اقتدار و آرامشش را در سایه توجه امام رضا(ع) مدیون او می‌داند.

درمیان دوازده ستاره کهکشان امامت، امام هشتم، راهی ایران شد تا بتوانیم سرمان را بالا بگیریم و در نگاه مهربانشان پناهگاهی بسازیم از امید، چه بسیار که با بویه بر ضریح‌اش شفا یافته اند و چه بسیار کسانی که با دخیل بر پنجره‌اش روحشان را از سیطره اندوه رهایی بخشیده‌اند.

رد پای عوالم قدس بر هر وجب این صحن مقدس لمس می‌شود، پایتخت مذهبی قلب‌‌های مشتاقان دشت‌‌های فراخ تاکستان که با ورد این خورشید عالم تاب به بهشتی ابدی مبدل شده است؛ خدایا ما را هم جزو خادمان بارگاه این امام رئوف قرار بده.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه