اخبار داغ

موذنی روشندل که با چشم دل راهی مسجد می شود

موذنی روشندل که با چشم دل راهی مسجد می شود
موذن روشندل گفت:زمانی که کار برای خدا باشد،خداوند تو را تنها نگذاشته و راهنمایت خواهد بود و برای رفتن به خانه خدا باید با چشم دل رفت و به چشم سر نیازی نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از، نهبندان خبر،همه او را می شناسند.بزرگ و کوچک،مرد و زن،پیر و جوان،همه با صدای دلنشین او آشنایند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نهبندان خبر,

او که ندای"اشهد ان علی ولی ا.." را طنین کوی و برزن و مژده فرا رسیدن وقت ستایش الهی را گوشزد می کند.

,

موذن روشندل ،غلام کوهگرد اهل روستای چهارفرسخ

,

شور و شعفی که هنگام اذان گفتن در چهارفرسخ با صدا و نوای این موذن برپا می شود خبرنگار ما را به گفتگو و مصاحبه کشاند.

,

موذن، به کار کشاورزی مشغول است  و با لحنی آرام، شیوا و طمانینه خاصی که در وجود این پیرمرد موج می زند پاسخگوی سوالات ما است

,

از خودش می گوید و از اینکه بی سواد است  و سی و پنج سال و اندی به موذن گویی مشغول است.

,

از نبود بلندگو و میکروفون می گوید و از آن زمان که بر بلندای قلعه می رفت و ندای " حی علی الصلاه" سر می داد.

,

خبرنگار ما از وضعیت جسمانی موذن پرسید و او پاسخ می دهد: توفیق و کمک الهی است که با این وضعیت جسمانی در سه نوبت اذان می گویم و هیچگاه از این کار خسته نشده و آگاه کردن مردم و فراخواندن مومنین به برگزاری نماز اول وقت را دوست داشته و حلاوتی شیرین است و این شیرینی را با هیچ پاداشی عوض نمی کنم.

,

ایشان خاطر نشان کرد:زمانی که کار برای خدا باشد،خداوند تو را تنها نگذاشته و راهنمایت خواهد بود و برای رفتن به خانه خدا باید با چشم دل رفت و به چشم سر نیازی نیست!!

,

وی ادامه می دهد و از اینکه گاها فرزندان و سایرین به علت کهولت سن  و کم بینا بودن،مانع رفتن وی به مسجد می شوند می گوید: تا زنده ام و توان دارم اذان گفتن را ترک نحواهم کرد و هر چه دارم از همین اذان گفتن هاست.

,

موذن روشندل در پاسخ به سوال خبرنگار ما می گوید: الحمدالله از زمانی که اذان گویی را شروع کرده ام تا این لحظه این کار معنوی و ارزشمند را ترک نکرده و برای ما خواب ماندن معنا ندارد چرا که دو ساعت مانده به اذان بیدار و مقدمات رفتن به مسجد را آماده و معمولا یک ساعت قبل اذان درب مسجد را با گفتن کلمه جلاله " لا اله الا الله باز می کنم.

,

موذن خوش صحبت و طینت روستایی می گوید:خداوند در زندگی به من عنایت و لطف بسیار داشته و من این توجهات را نشات گرفته از نماز اول وقت و اذان گویی می دانم و همین که خداوند شش عیال سالم و صالح به من عنایت نموده این بزرگترین هدیه و توجه خداوند است.

,

گویا اذان گفتن برای موذن روشندل ما با گوشت و خون او آمیخته شده است چرا که می گوید:اذان گویی افتخار من است و این توشه آخرت است و حق و حقوق خود را از خداوند می خواهد و حقوق دنیوی را فبول ندارد.

,

ایشان در پایان با تبسم و خنده ای مهربانانه می گوید:من هر صبح و هر دم برای شما جوانان انقلابی دعا می کنم و انشاء الله خداوند رهبر ما را حفظ و مملکت را ایمن نگه دارد.

,

الهی آمین

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه