اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

واگذاری قدرت به محمدبن سلمان پروسه ای آمریکایی است/ عربستان با به قدرت رسیدن بن سلمان شاهد اختلافات داخلی خواهد بود

واگذاری قدرت به محمدبن سلمان پروسه ای آمریکایی است/ عربستان با به قدرت رسیدن بن سلمان شاهد اختلافات داخلی خواهد بود
کارشناس مسائل سیاسی گفت: به قدرت رسیدن محمد بن سلمان درحقیقت نوعی ماجراجویی در عربستان و منطقه به وجود می آورد و بن سلمان عربستان را به سمت جنگ های داخلی و منطقه ای سوق خواهد داد و این خطر بزرگی است که صلح و امنیت منطقه و جهان را تهدید می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن هانی زاده درگفتگو با ناب نیوز در واکنش به خبر کناره گیری سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان، و واگذاری قدرت به محمد بن سلمان گفت: این یک پروسه کاملا آمریکایی است که به دنبال اجرایی کردن این طرح است چون محمد بن سلمان وابستگی شدیدی به آمریکا و غرب دارد و درصدد است تا جامعه عربستان را که یک جامعه سنتی و بسته است، به سمت مدرنیته سازی سوق دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ناب نیوز,

 

,

این کارشناس مسائل سیاسی ابراز کرد: از آنجا که سلمان بن عبدالعزیز به شدت پیر وناتوان است، آمریکایی ها به او پیشنهاد دادند که کناره گیری کرده و قدرت را واگذار کند؛ در عربستان سابقه نداشته یا کمتر سابقه داشته که پادشاه استعفا دهد و قدرت را به فرزندش واگذار کند لذا طبیعی است که این امر نوعی شکاف در جامعه سنتی عربستان به وجود می آورد و موجب تقابل جریان ها و طیف های قبیله ای وسیاسی عربستان خواهد شد.

,

 

,

وی تصریح کرد: در عربستان شورای بیعت وجود دارد که بعد از مرگ پادشاه، جانشین وی را به صورت بیعت به قدرت خواهند رساند و موجب می شوند قدرت به صورت سیال و آرام منتقل شود اما انتقال قدرت توسط پادشاه در عربستان کمتر سابقه داشته است؛ باتوجه به اینکه آمریکایی ها اصرار دارند محمدبن سلمان قدرت را در دست بگیرد این مسئله به بروز اختلاف در عربستان منجر خواهد شد.

,

 

,

هانی زاده اظهار داشت: به قدرت رسیدن محمد بن سلمان درحقیقت نوعی ماجراجویی در عربستان و منطقه به وجود می آورد و بن سلمان عربستان را به سمت جنگ های داخلی و منطقه ای سوق خواهد داد و این خطر بزرگی است که صلح و امنیت منطقه و جهان را تهدید می کند.

,

 

,

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: از آنجا که عربستان و شخص محمد بن سلمان تلاش دارد با رژیم صهیونیستی همکاری امنیتی و سیاسی داشته باشد لذا در آینده با به قدرت رسیدن محمد بن سلمان، عربستان ضمن اینکه شاهد اختلافات داخلی خواهد بود، به دلیل همکاری تنگاتنگ با اسرائیل منزوی خواهد شد.

,

 

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه