اخبار داغ

احداث گرمخانه در تربت حیدریه در پیچ و خم کاغذ بازی اداری

احداث گرمخانه در تربت حیدریه در پیچ و خم کاغذ بازی اداری
در شرایطی که سه سال از مطالبه گری احداث گرمخانه یا همان پناهگاه برای کارتن خواب های سطح شهر تربت حیدریه می گذرد؛ اما این مقوله همچنان در بین جلسات و پیچ و خم کاغذ بازی اداری معطل مانده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار تابان تربت، حدود سه سال پیش همزمان با آغاز فصل سرما به‌دنبال مشاهده‌ وضعیت نابسامان و دلخراش بی‌خانمان‌ها و کارتن‌خواب‌های شهرتربت حیدریه حرکتی خودجوش و مردمی برای کمک و مطالبه‌ گری راه‌اندازی گرمخانه برای آنها کلیدخورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از خبرنگار , تابان تربت, ، حدود سه سال پیش همزمان با آغاز فصل سرما به‌دنبال مشاهده‌ وضعیت نابسامان و دلخراش بی‌خانمان‌ها و کارتن‌خواب‌های شهرتربت حیدریه حرکتی خودجوش و مردمی برای کمک و مطالبه‌ گری راه‌اندازی گرمخانه برای آنها کلیدخورد.,

 

,

بعد از پیگیری‌های فراوان بالاخره از سوی برخی مسئولان شهرستان جلساتی برای بررسی این مسئله و ساماندهی کارتن خوابها تشکیل شد و از آن روزها تاکنون سه سال گذشته و در این مدت هر سال با سرد شدن هوا و به دنبال اصرار و پیگیری گروه‌های مختلف مردمی جلساتی از سوی برخی نهادها برگزار ‌شد.

,

 

,

جلساتی که تاکنون هیچ نتیجه عملی نداشته و این در حالی است که طی همین مدت مسوولان درگیر نامه‌ نگاری‌های بی‌ثمر و جلسات بی‌فایده و بهانه‌گیری‌های واهی فقدان بودجه و صد البته اتلاف بودجه‌های چند ده میلیونی بودند.

,

 

,

درکنار اتلاف وقت و هزینه‌های جلسات متعدد، چندین انسان تاکید می‌کنیم انسان! در سرمای زمستان جانشان را از دست دادند. در این سال‌ها به کرات کودکانی را دیدیم که در فراق پدران بیماری که در خرابه‌های شهر و یا در زباله‌دان‌ها در پی روزی‌اند چشمانشان گریان و تنشان رنجور و بیمار بود.

,

 

,

چرا علی‌رغم تأکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب مبنی بر رسیدگی به حال محرومان و مستضعفان هنوز آرمان امام برای انقلاب یعنی رفع فقر و محرومیت تحقق نیافته و کمتر مسوولی را می‌توان با این دغدغه یافت؟.

,

 

,

بر این اساس امسال هم در آستانه فصل سرما به دنبال رفع این دغدغه به طرق مختلف از مسئولان اقدام عملی مؤثر در راه اندازی فوری گرمخانه را مطالبه کردیم که تاکنون جز برگزاری چند جلسه و چند قول شفاهی هیچ گام عملی مؤثری برای اسکان بی‌خانمان‌ها‌ انجام نشده است.

,

 

,

این مدل وعده وعیدهای و تحرکات مقطعی در سالهای گذشته هم انجام شده، ولی صرفا کاری نمایشی و روشی برای ساکت کردن رسانه ها و معترضین است، بنابراین چنانچه بناست در سیستم اداری شهرستان که مردم طعم سرعت آن را چشیده اند انجام شود، امسال هم باید شاهد مرگ چند انسان و نفرین زنده هایی که از سفره انقلاب در شهر پیشتاز در انقلاب، تنها سرما و سختی هایش نصیبشان شده باشیم!.

,

 

,

مگر تجهیز یک ساختمان چند روز زمان میخواهد؟

, مگر تجهیز یک ساختمان چند روز زمان میخواهد؟,

 

,

شهرداری و برخی نهادهای خدمات رسان دارای اماکن متعددی در حاشیه شهر هستند و فقط باید این اماکن تجهیز شود تا بتوان در فصل سرما به عنوان یک سرپناهی برای کارتن خوابها مورد استفاده قرار گیرد‌‌.

,

 

,

راه اندازی گرمخانه در بولوار امام رضا(ع) در دست اقدام است

, راه اندازی گرمخانه در بولوار امام رضا(ع) در دست اقدام است,

 

,

مهدی علیان، معاون خدمات شهری شهرداری تربت حیدریه گفت: مکانی در بولوار امام رضا(ع) ضلع شرقی جاده تربت حیدریه به مشهد در نظر گرفته شده و تا چند روز آینده نسبت به ساماندهی و تجهیز این مکان اقدام خواهد شد.

,

 

,

وی افزود: در این بین برخی دستگاههایی اجرایی نیز برای تجهیز و ساماندهی حضور خواهند داشت و چندین جلسه در فرمانداری تربت حیدریه برای ساماندهی کارتن خوابها نیز برگزار شده است.

,

 

,

به هر حال در شرایطی که سه سال از مطالبه گری احداث گرمخانه یا همان پناهگاه برای کارتن خواب های سطح شهر تربت حیدریه می گذرد؛ اما این مقوله همچنان در بین جلسات و پیچ و خم کاغذ بازی های اداری معطل مانده و با توجه به فرارسیدن فصل سرما می طلبد مسوولان و خیرین نسبت به راه اندازی آن اقدام به موقع و عاجل داشته باشند.

,

 

,

در این میان بر خود لازم می‌دانیم تا از زحمات و پیگیری‌های برخی خیرین و گروه‌های خودجوش مردمی و جوانان و به‌ویژه برخی مسئولان دلسوز شهرستان که فراتر از حوزه وظایف ابلاغی سازمانی در حل این مشکل دلسوزانه طی این سه سال تلاش کردند، تشکر کنیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه