اخبار داغ

نقد و نظر؛

مذاکره بر سر توان موشکی ممنوع/ از تاریخ درس نگرفته اند که اروپا را قابل اعتماد می دانند

مذاکره بر سر توان موشکی ممنوع/ از تاریخ درس نگرفته اند که اروپا را قابل اعتماد می دانند
برجام ۲ قدرت نظامی و اسقلال و ثبات و امنیت ما که حاصل توان موشکی و قدرت نظانی و دفاعی ماست، را هدف گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از چشم برخوار-محمدصادق مردانی/ دانشگاه تفگداران دریای گوانتیگو که یکی از مهمترین اندیشکده ای امریکا محسوب می شود در یک تحقیق که توسط پژوهشکده این دانشگاه درسال 2017 درباره ایران منتشرشده نوشته اند که مواجه نظامی با ایران نه تنها دستاوردی برای امریکا ندارد بلکه هزینه های آن برای آمریکا و غرب بسیار جبران ناپذیر است.(رای سایمونیکی: می گوید توان دفاعی ایران از بسیاری ازکشورهای جهان و منطقه بیشتر است.)

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, چشم برخوار,

برجام چه دستاوردی برای ما داشته است؟ آیا تحریم هایی که قول آن با سر و صداهای وسایل تبلیغاتی داده شده بود، رفع شد؟! که حال بخواهیم برجام 2 را شروع کنیم.

,

برجام 2 قدرت نظامی و اسقلال و ثبات و امنیت ما که حاصل توان موشکی و قدرت نظانی و دفاعی ماست، را هدف گرفته است.

,

همین قدرت موشکی و اقتدار نظامی ما بود باعث شد آمریکای ها و دیگر قدرت های امپریالیستی و زیاده خواه غربی را بر سر میز مذاکره با ما بکشاند و ما از موضع قدرت با آنها صحبت کنیم و نه مانند گذشته از سر ضعف به امضای قراردادهای ننگینی چون گلستان و ترکمان چای، تن بدهیم که هم استقلال و هم قلمرو و هم اقتصادمان را تسلیم دشمن کنیم.

,

همان گونه که خداوند در قرآن کریم که کتاب راهنمای زندگی ما در تمام زمان ها و زمینه هاست (سوره نساء آیه ۱۰۲) فرموده است: که اگر شما دست از سلاح های خود بر دارید و بر زمین بگذارید و پشت به دشمن کنید و مبازه نکنید، آنها روزی چنان شما را غافلگیر می کنند که خود از خواب غفلت بیدار می شوید و آنگاه دیگر دیر است آنها بر شما استیلا یافته و شما در زیر یوق آنها قرار گرفته اید. آیا شما که این چنین از برجام دو و مذاکره بر سر قدرت نظامی و موشکی سخن می گویید و اروپایی ها را قابل اطمینان خطاب می کنید و آیا از تاریخ درس نگرفته اید؟! همین اروپا ییان در قراردادهای شان از گذشته تا به امروز به ما بد عهدی کرده اند.

,

و هرگاه ما در تنگنا بودیم آنها نیز قراردادهای خود را لغو کرده و ما را در فشار دو چندان قرار داده اند و کارنامه آمریکای ها که سیاه تر و بد عهدتر است! مگر کودتای 28 مرداد را فراموش کرده اید؟! آیا باز غرب و آمریکا را با این دست چدنی مخفی در دست کش مخملی قابل اعتماد می دانید که بخواهیم با آنها بر سر توان نظامی و امنیت کشورمان مذاکره کنیم؟! فکر می کنید امنیت و اقتدار کشور قابل مذاکره است؟!

,

آیا عاشورا را فراموش کرده اید؟! نماز ظهر عاشورا، عده ای با سلاح در مقابل دشمن ایستادند تا امام و اصحاب شان نماز را اقامه کنند!

,

گویا شما به نماز جمعه نمی روید و نمی بینید که این عمل دینی سیاسی مذهبی ما با تکیه بر سلاح انجام می شود که نشانه امادگی ما برای مبارزه با دشمن است و آیا از کشور های دیگر، عبرت نگرفته اید مانند لیبی که تمام سلاح های موشکی و دفاعی خود را به  خیال خوش عهدی آنها، به آمریکا تحویل و صلح کرد و حتی غرامت هم داد ولی هیچ سودی برای کشور لیبی نداشت و کشورش مورد تجاوز غربی ها قرار گرفت.

,

بدانید! یکی از دلایلی که امروز ما در امنیت و ثبات و آرامش به فعالیت می پردازیم قدرت نظامی ماست که باعث رعب در دل دشمنان شده است و دشمن را از هر گونه تعرض و تجاوزی به کشور عزیزمان باز داشته و آنها را وادار به مذاکره کرده است.

,

ما به قدرت نظامی و موشکی نیازمندیم تا بتوانیم در سایه امنیت پیشرفت کنیم در تمام عرصه ها پیشرفت کنیم.

,

قدرت‌های بزرگ جهان بدون شلیک حتی یک گلوله – از طریق برجام زیرساخت‌های هسته‌ای کلیدی ایران را از بین بردند و این کشور را تحت نظارت و بازرسی‌های شدید قرار دادند.
ایران به واسطه برجام، دوسوم از سانتریفیوژهایش را از مدار خارج کرد، ذخایر اورانیوم غنی‌شده خود را تا 98 درصد کاهش داد، قلب رآکتور هسته‌ای اراک را با سیمان پر کرد، و مهم‌تر از همه اینکه به بازرسان دسترسی بی‌سابقه‌ای به تاسیسات هسته‌ای خود داد.

,
,

دشمنان ما در این زمینه تکلیف‌شان مشخص است و ما شاهد بودیم که رهبر انقلاب سال‌ها پیش از مذاکرات هسته‌ای که به برجام منجر شد تأکید فرموده بودند که اگر ما در موضوع هسته‌ای که حق مسلم ماست مذاکره کنیم طبیعی است که دشمنان به همین اکتفا نخواهند کرد و موارد دیگری را پیش می‌کشند.

,

از ابتدا نیز مشخص بود که دشمنان پس از این مذاکرات احتمالا موضوع هایی نظیر حمایت ایران از مقاومت و نهضت‌های آزادی‌بخش، حقوق بشر مبتنی بر موازین غربی، تغییر در عنوان جمهوری اسلامی و دیگر مسائل را طرح خواهند کرد.
اگر دشمن امروز برجام 2 را مطرح می‌کند از همین نگاه سودجویانه نشأت می‌گیرد و به دنبال طرح دراز مدت براندازی، تغییر و استحاله جمهوری اسلامی ایران است اما طرح چنین مسئله‌ای از سوی برخی افراد در داخل جای تأمل دارد.

,
,

امنیت و توان نظامی و دفاعی که از امور داخلی کشور مان هست قابل مذاکره نیست، چون با این کار استقلال ما زیر سوال می رود و هیهات که انقلاب اسلامی ایران تسلیم ظلم و زور شود.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه