اخبار داغ

پرداخت 87 درصدی پول گندم به گندم کاران/بانک کشاورزی کارگزار پرداخت پول به گندم کاران است

پرداخت 87 درصدی پول گندم به گندم کاران/بانک کشاورزی کارگزار پرداخت پول به گندم کاران است
معاون امور مشتریان شعب بانک کشاورزی استان کردستان گفت: بانک کشاورزی همچون سالهای قبل به عنوان کارگزار پرداخت پول گندم به کشاورزان و گندم کاران اتنخاب شده که تاکنون بیش از 87 درصد پول گندم به کشاورزان و گندم کاران کردستانی پرداخت شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسماعیل حیدری معاون امور مشتریان شعب بانک کشاورزی استان کردستان در گفتگو با آفتاب دل گفت: بانک کشاورزی همچون سالهای قبل به عنوان کارگزار پرداخت پول گندم به کشاورزان و گندم کاران اتنخاب شده که تاکنون بیش از 87 درصد پول گندم به کشاورزان و گندم کاران کردستانی پرداخت شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب دل,


با عنایت به پیش بینی خرید سالجاری که رقمی بالغ بر 152 هزار میلیارد می‌باشد،بر اساس مصوبات فی مابین دولت ،بانکها و شرکت بازرگانی دولتی سهم هر بخش جهت نامین بودجه فوق به شرح ذیل تعیین وابلاغ گردید:

,
,


الف.بانک کشاورزی 10 هزار میلیارد ریال
ب.تنخواه گردان 4 بانک به مبلغ 20هزار میلیارد ریال
ج.بودجه دولت 80 هزار میلیارد
د.از محل فروش گندم به کارخانجات آرد  استانهایی که در آنها در بدو خرید از بودجه فوق استفاده شده است به مبلغ 42000 هزار میلیارد

,
,
,
,
,


وی خاطرنشان کرد:علت تاخیر در پرداخت بواسطه چالش دولت در سالجاری و خشکسالی غیرقابل پیش بینی استان کردستان بوده است.

,
,


وی تصریح کرد: در سال گذشته بالغ بر 900 هزار تن تولید گندم داشته ایم که 860 هزارتن گندم را به مراکز خرید تحویل داده اند ، امسال525 هزار تن گندم  به ارزش ریالی  6 هزار و 869 میلیارد ریال از کشاورزان خریداری شده که  مبلغ 5 هزار و 924 یعنی 87 در صد پرداخت شده ومابقی 944 میلیارد ریال آن نیز ان شاءالله بزودی از طریق دولت محترم پرداخت خواهد گردید.

,
,


وی تعداد مراکز خرید گندم را 106 مرکزعنوان کرد و گفت : امسال تعداد  124 هزار محموله گندم از گندم کاران کردستانی خریداری شده است .

,
,


حیدری عنوان کرد: از روز اول خرید گندم تا تاریخ 16/5/96 صد درصد پول گندم کاران کردستانی پرداخت شده توسط بانک کشاورزی و هیچ مطالباتی باقی نمانده است و از تاریخ 16 /5/96 تا 3/8/96  نیز50 درصد این مطالبات به گندم کاران پرداخت شده است .

,
,


 معاون امور مشتریان افزود: بانک کشاورزی اخیرا به دلیل حل مشکلات کشاورزان اقدام به پرداخت مساعده به گندم کاران و کشاورزان برای جلوگیری از عقب افتادن ازکشت پاییزه نموده است.

,
,


وی  بیان داشت: این مساعده  بدون ضامن و با مراجعه به شعب بانک کشاورزی و باتوجه به میزان گندم تحویلی و برای خرید بذر وکود مورد نیاز ونهاده های کشاورزی به ازاء هر هکتارزمین  یک میلیون تومان و تا سقف 70 درصد مطالبات بدون هیچ قرارداد و درصد سودی قابل پرداخت می باشد.

,
,


 وی در ادامه خاطرنشان کرد: هرسال بانک کشاورزی براساس  خط مشی که دارد اولویت هایی  برای پرداخت تسهیلات تعیین می کند و امسال هم سه اولویت کاری برای پرداخت تسهیلات داشت که شامل پرورش ماهی در قفس – مکانیزاسیون و کشت گلخانه ای بوده اند و در کنار آن طرح ضربتی پرداخت تسهیلات ازدواج بوده است .

,
,


وی افزود: بانک کشاورزی استان کردستان در پایان مهلت مقرر 30 مهر 96،طرح ضربتی بانک مرکزی را تحت عنوان پشتیبان پیوندها به مبلغ 186 میلیاردریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را به متقضایان پرداخت نموده است.

,
,


وی در پایان گفت: این میزان تسهیلات به یک هزار و 821 نفر متقاضی تسهیلات ازدواج در کردستان پرداخت گردیده و صد درصد اعتبار تخصیصی به استان در قالب این طرح جذب و پرداخت شده است.

,
,

 

,

گفتگو از شیرین حسامی

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه