اخبار داغ

کمبود اعتبار در مجتمع فرهنگی هنری میناب؛

دغدغه هنرمندان میناب برای پیشرفت لاک پشتی مهمترین پروژه هنری

دغدغه هنرمندان میناب برای پیشرفت لاک پشتی مهمترین پروژه هنری
پیشرفت لاک پشتی پروژه مجتمع فرهنگی هنری که به علت کمبود اعتبار حاصل شده بیانگر این مطلب است که وعده مسئولان ارشاد هرمزگان برای بهره‌برداری از این پروژه در سال 96 محقق نمی‌شود و هنرمندان شهرستان میناب همچنان باید با نبود سالن‌های اجرا خود را وفق دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از فرهنگ کده؛ هنر تئاتر به عنوان یکی از کهنه ترین هنرهای دنیای هفت گانه از سال های بسیار دور همیشه مورد استقبال جوامع مختلف بشری است و همچنین در کشور ما تئاتر دارای جایگاهی مناسب بوده و ایرانیان با استفاده از این ابزار هنری مفاهیم مهم مذهبی و عرفانی خود را حفظ کرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فرهنگ کده,

گروه‌های تئاتری شهرستان میناب در حالی خود را برای یازدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان و نمایش های عروسکی رضوی آماده می‌کنند که سالن‌های تئاتر این شهرستان جوابگوی نیاز آنها نیست و میناب از داشتن سالن استاندارد تئاتر محروم است.

,

میناب به عنوان قطب فرهنگی استان هرمزگان سال هاست که از نبود سالن تئاتر رنج می برد و در این رهگذر هنرمندان این شهرستان منتظر ساخت مجتمع فرهنگی هنری به عنوان تالار مرکزی میناب هستند.

,

شهرستان میناب سال هاست که به تنها سالن های قدیمی تئاتر بسنده کرده و در سال های اخیر در این شهر هیچ سالنی احداث نشده است.

,

میناب خاستگاه های مهم تعزیه در هرمزگان

, میناب خاستگاه های مهم تعزیه در هرمزگان,

تعزیه به عنوان شاخص ترین بخش هنر مذهبی در ایران نمونه ای از نقش آفرینی هنر در عرصه اعتقادات مذهبی است که همواره مورد استقبال ایرانیان بوده است و شهرستان میناب به عنوان یکی از خاستگاه های مهم تعزیه در استان در سال های اخیر دچار مظلومیت شده و زیرساخت های این هنر در این شهر بسیار ناچیز است.

,

در سالهای اخیر هنرمندان تئاتر میناب از امکاناتی همچون پلاتو و سالن های اجرا محروم بوده اند و برای روشن نگاه داشتن چراغ تئاتر در خاستگاه تعزیه ایثار فراوانی کرده اند و در مقابل این ایثار اما هنوز دستگاه های دولتی نتوانسته اند برای احیا و گسترش سالن های نمایش در شهر میناب اقدامی اساسی انجام دهند به طوری که در این حوزه بسیاری از طرح ها در حال خاک خوردن هستند.

,

در این میان شاید یک همکاری فرا دستگاهی در حوزه فرهنگ استان بتواند به محرومیت دیرینه شهرستان میناب پایان دهد و هنرمندان نمایش شاهد افتتاح یک سالن نمایش بیش از چند سال باشند

,

پلاتو نمایش از امکانات ضروری برای نمایش صحنه ای است

, پلاتو نمایش از امکانات ضروری برای نمایش صحنه ای است, پلاتو نمایش از امکانات ضروری برای نمایش صحنه ای است,

حبیب الله ناصری، کارگردان و بازیگر تئاتر شهرستان میناب با انتقاد بر اینکه مسئولان به وعده چند ساله خود در خصوص ساخت مجتمع فرهنگی هنری عمل کنند، اظهار کرد: امکانات سخت افزاری چون سالن تخصصی تئاتر در این شهرستان وضعیت مطلوبی ندارد و پلاتو نمایش از امکانات ضروری برای نمایش صحنه ای است که باید در این شهرستان راه اندازی شود.

,

بازیگر تئاتر میناب با بیان اینکه روند ساخت مجتمع فرهنگی هنری میناب به کندی پیش می رود، تصریح کرد: وجود مجتمع های فرهنگی هنری به عنوان زیر ساخت های فرهنگی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید در این زمینه برنامه ریزی های لازم صورت گیرد و روند ساخت مجتمع فرهنگی و هنری این شهرستان باید تسریع شود.

,

ناصری بر اهمیت توسعه فضای فرهنگی و زیرساخت های فرهنگی این شهرستان تاکید کرد و افزود: ساخت مجتمع فرهنگی هنری در شهرستان میناب برای رشد فعالیت های فرهنگی هنری موثر است.

,

رضا اوژند، رئیس اداره ارشاد میناب نیز با اشاره به اینکه مشکل در تئاتر این شهرستان را نبود سالن پلاتو عنوان کرد و گفت: با توجه به سبک کارهای نمایشی چند سال اخیر و روی آوردن هنرمندان نمایش به کارهای کف، داشتن یک سالن پلاتو در این شهرستان ضروری است.

,

شهرستان میناب نیاز به سالن پلاتو دارد

, شهرستان میناب نیاز به سالن پلاتو دارد, شهرستان میناب نیاز به سالن پلاتو دارد,

رئیس اداره ارشاد میناب با تاکید بر اینکه شهرستان میناب نیاز به سالن پلاتو دارد، افزود: مجتمع فرهنگی هنری میناب با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی ۲ سال است به علت نبود متوقف شده است که امیدواریم مسئولان استانی و شهرستانی به آن توجه کنند.

,

پیشرفت لاک پشتی پروژه مجتمع فرهنگی هنری میناب که به علت کمبود اعتبار حاصل شده بیانگر این مطلب است که وعده مسئولان ارشاد هرمزگان برای بهره‌برداری از این پروژه در سال 96 محقق نمی‌شود و هنرمندان شهرستان میناب همچنان باید با نبود سالن‌های اجرا خود را وفق دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه