اخبار داغ

هفته دوازدهم لیگ برتر؛

بازگشت جذابیت به لیگ پس از چند سکته ناقص/ صدرنشین تغییر می‌کند؟

بازگشت جذابیت به لیگ پس از چند سکته ناقص/ صدرنشین تغییر می‌کند؟
هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ برتر با انجام ۶ بازی در شهرهای مختلف پیگیری می‌شود که در حساس ترین این بازی پرسپولیس و استقلال مقابل تیم های مشهدی به میدان می‌روند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هفته دوازدهم از رقابت‌های لیگ برتر که با برگزاری دو بازی در روز چهارشنبه گذشته آغاز شد، امروز با ۶ بازی در رشت، اصفهان، مشهد، تهران و اهواز دنبال می شود و طی آن سپیدرود میزبان ذوب آهن است، سپاهان و تراکتورسازی در اصفهان با هم دیدار می کنند، استقلال در مشهد به دیدار سیاه جامگان می رود، نفت و سایپا در تهران یک دربی کوچک برگزار می کنند، فولاد در خانه از پارس جنوبی پذیرایی می کند و در آخرین دیدار هفته هم پرسپولیس در خانه میزبان پدیده خراسان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

* سپیدرود - ذوب آهن
هر دو تیم میانه جدولی حساب می شوند و تفاوت شان تنها یک امتیاز است. ذوبی ها که به تازگی صاحب یک سهمیه آسیایی شده اند از ۱۱ بازی گذشته خود تنها صاحب ۲ پیروزی شده‌اند و این به هیچ وجه مطلوب نظر مدیران این باشگاه نیست. عملکرد تیم ذوب آهن نسبت به بضاعت این تیم کمتر از حد انتظار بوده و بازی با تیم سخت کوش و سخت گیر سپیدرود آن هم در رشت برای این تیم خیلی ساده نیست.

, * سپیدرود - ذوب آهن, * سپیدرود - ذوب آهن,
,

سپیدرودی‌ها گرچه یک پیروزی بیشتر از ذوب دارند، اما با یک امتیاز کمتر از آنها در جدول نیز دو پله پایین تر قرار دارند و مترصد این هستند که از فرصت این بازی خانگی استفاده کرده و با به دست آوردن چهارمین پیروزی فصل شان صعود سه چهار پله‌ای در جدول داشته باشند. 

,

* سپاهان - تراکتورسازی
جنگ اول را دو تیم سپاهان و تراکتور پیش از این بازی بر سر مهدی شریفی انجام دادند که فعلا سپاهان برنده این دعوا شد و موفق شد شریفی را برای این بازی از ترکیب تبریزی‌ها خارج کند. 

, * سپاهان - تراکتورسازی, * سپاهان - تراکتورسازی,
,

شاید از تراکتورسازی به دلیل محرومیت از نقل و انتقالات ابتدای فصل بیش از عمکلرد فعلی این تیم هم انتظاری نمی‌رفت، اما سپاهان بسیار کمتر از حد انتظار در این فصل ظاهر شده تا جایی که مدتهاست احساس می‌شود نیمکت کرانچار آن استحکام لازم را ندارد.

,

کرانچار به خوبی می‌داند پیروزی در این بازی و حتی پیروزی در دو سه بازی متوالی پیش رو هم نمی‌تواند اعتبار خدشه دار شده او را برگرداند. اما شکست و یا حتی مساوی در این بازی شرایط را برایش بسیار سخت تر می کند. رتبه سپاهان در جدول بسیار بد است و تنها دو تیم استقلال خوزستان و سیاه جامگان پایین تر از این تیم قرار دارند. 

,

شاید اصلی ترین رقیب تیم سپاهان در این بازی قبل از تراکتورسازی استرس و فشار روانی است که از نیمکت این تیم به بازیکنان داخل زمین منتقل می شود. کرانچار همه تلاشش را می کند تا سپاهان را از اسفبار ترین شرایط چند سال اخیرش نجات دهد.

,

* سیاه جامگان - استقلال
نه استقلال شرایط خوبی در جدول دارد و نه سیاه جامگان. آبی پوشان با ۱۲ امتیاز در رده ۱۲ جدول قرار دارند و سیاه جامگان با تنها ۷ امتیاز آخرین تیم در جدول رده بندی است. هر دو تیم مربیان خود را در نیم فصل اول تغییر داده و با مربیان جدیدی به مصاف هم می‌روند. مربیانی که قطعا مدیریت هر دو باشگاه فعلا به آنها فرصت داده و شکست در این بازی برای هیچ یک از مربیان دو تیم عواقب چندانی در پی نخواهد داشت.

, * سیاه جامگان - استقلال, * سیاه جامگان - استقلال,
,

استقلال برای این بازی سه بازیکنش را به دلیل محرومیت و یک بازیکن را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و شفر کار ساده‌ای برای پر کردن جای خالی میلاد زکی پور، داریوش شجاعیان و فرشید بقاری ندارد. 

,

فاصله امتیازی سیاه جامگان با استقلال خوزستان نشان می دهد حتی پیروزی در این بازی دشوار هم نمی‌تواند  آنها را از انتهای جدول نجات دهد مگر آن که با تفاضل بیشتر از ۳ گل میزبان خود را مغلوب کنند که این قدری بعید است.

,

استقلالی‌ها در سال‌های اخیر در مشهد نتایج خوبی گرفته‌اند و این نقطه امیدواری این تیم است برای این بازی حساس. دیداری که پیروزی در آن می‌تواند محبوبیت وینفرد شفر را نزد هواداران این تیم افزایش دهد. 

,

* نفت تهران - سایپا
دربی کوچک تهران در هفته دوازدهم بین دو مربی پرسپولیسی برگزار می‌شود. شاگردان درخشان و دایی در حالی به میدان می‌روند که شرایط دو تیم به طور کلی با هم متفاوت است. چه به لحاظ جدولی و چه به لحاظ مسائل مالی و مالکیتی.

, * نفت تهران - سایپا, * نفت تهران - سایپا,
,

نفت در بلاتکلیف ترین وضعیت ممکن به سر می برد و ۱۲ امتیاز در رده سیزدهم جدول قرار دارد و سایپایی ها ۱۴ امتیاز در رده هفتم. نارنجی پوشان فصل را نسبتا خوب آغاز کردند اما نتوانستند خوب ادامه دهند و رفته رفته از شرایط مطلوب ابتدای فصل فاصله گرفتند. 

,

نفتی‌ها گرچه جایگاه مناسبی در جدول ندارند، اما نشان داده‌اند این قابلیت را دارند که برای هر حریفی دردسر ساز باشند. این بازی از آن بازی هایی است که در عین بی سر و صدایی می‌تواند جذابیت‌ها و حاشیه‌های زیادی داشته باشد.

,

* فولاد - پارس جنوبی
مهدی تارتار برای حفظ موقعیت تیمش در صدر جدول کار ساده‌ای ندارد. میزبان این تیم با ۱۷ امتیاز در جایگاه پنجم جدول قرار گرفته و خود مدعی راهیابی به جمع تیم های حاضر در کورس صدرنشینی است. 

, * فولاد - پارس جنوبی, * فولاد - پارس جنوبی,
,

تیم تازه لیگ برتری شده پارس جنوبی تبدیل به شگفتی ساز این فصل شده و در رقابتی تنگاتنگ با پیکان و به ویژه پرسپولیس صدر جدول را حفظ کرده است. اما نماینده شهر جم در هفته دوازدهم کار سختی دارد و برای حفظ موقعیتش در صدر جدول کار دشواری در پیش دارد.

,

فولادی‌ها در صورت پیروزی در این بازی و در بهترین حالت می‌توانند تنها یک پله در جدول صعود کنند. اما این نتیجه می‌تواند برای شاگردان تارتار عواقب بدی داشته باشد و منجر به سقوط این تیم از صدر جدول شود.

,

پورموسوی برای این بازی بهترین بازیکن این فصلش که عبدالله ناصری باشد را در اختیار ندارد و غیبت این بازیکن ممکن است برای این تیم گران تمام شود.

,

* پرسپولیس - پدیده
می توان دیدار تیم های سوم و چهارم جدول را حساس ترین بازی هفته دوازدهم دانست. هر دو تیم برای حفظ و حتی ارتقای موقعیت شان در بالای جدول از انگیزه های کافی بهره می برند. به خصوص پرسپولیسی که در صورت لغزش تیم پارس جنوبی در اهواز می توانند با روحیه بیشتری در این بازی حضور پیدا کرده و صدر جدول را از آن خود کنند.

, * پرسپولیس - پدیده, * پرسپولیس - پدیده,
,

فاصله شش امتیازی پدیده تیم چهارم جدول با تیم سوم جدول اجازه صعود در جدول را به شاگردان مهاجری نمی دهد. اما یک پیروزی خارج از خانه مقابل پرسپولیس می‌تواند این تیم را امیدوار به بقا در کورس صدرنشینان نگه دارد. 

,

مهاجری و یارانش یکبار در همین فصل در ورزشگاه آزادی استقلال را شکست داده‌اند و امیدوار به تکرار این نتیجه در مقابل پرسپولیس در ورزشگاه آزادی هستند. البته مهاجری از آخرین رویارویی با سرخ پوشان در ورزشگاه آزادی خاطره خوبی ندارد چرا که با یک شکست سنگین و پرگل میدان را ترک کردند. در دیداری کاملا تشریفاتی که تنها جشن قهرمانی پرسپولیس را گرمتر کرد. 

,

برنامه بازی‌های هفته داوزدهم به شرح زیر است:

,

دوشنبه ۲۹ آبان:

, دوشنبه ۲۹ آبان:, دوشنبه ۲۹ آبان:,

* سپیدرود رشت - ذوب آهن اصفهان/ ورزشگاه سردار جنگل رشت - ساعت ۱۴:۳۰‏
رضا کرمانشاهی - امیررضا آشورماهانی - محسن سلطانی - کیوان علی محمدی - محمدجواد تقی پور

, * سپیدرود رشت - ذوب آهن اصفهان/ ورزشگاه سردار جنگل رشت - ساعت ۱۴:۳۰‏, * سپیدرود رشت - ذوب آهن اصفهان/ ورزشگاه سردار جنگل رشت - ساعت ۱۴:۳۰‏,
,

* فولاد مبارکه سپاهان - تراکتورسازی تبریز / ورزشگاه نقش جهان اصفهان - ساعت ۱۴:۴۵‏
محمدرضا اکبریان - هادی طوسی - علی اکبر نوری - محمد ملکی - ناظر: محمدعلی فروغی

, * فولاد مبارکه سپاهان - تراکتورسازی تبریز / ورزشگاه نقش جهان اصفهان - ساعت ۱۴:۴۵‏, * فولاد مبارکه سپاهان - تراکتورسازی تبریز / ورزشگاه نقش جهان اصفهان - ساعت ۱۴:۴۵‏,
,

* سیاه‌جامگان مشهد - استقلال / ورزشگاه ثامن مشهد - ساعت ۱۴:۴۵‏
سید مهدی سیدعلی - حسن یوسفی - فرزاد بهرامی - رضا عائل - ناظر: خداداد افشاریان

, * سیاه‌جامگان مشهد - استقلال / ورزشگاه ثامن مشهد - ساعت ۱۴:۴۵‏, * سیاه‌جامگان مشهد - استقلال / ورزشگاه ثامن مشهد - ساعت ۱۴:۴۵‏,
,

* نفت تهران - سایپا / ورزشگاه تختی تهران - ساعت ۱۵:۱۵‏
اشکان خورشیدی - محمد عطایی - محمد علی پورمتقی - سید علی اصغر مومنی - ناظر: محمدرضا فلاح

, * نفت تهران - سایپا / ورزشگاه تختی تهران - ساعت ۱۵:۱۵‏, * نفت تهران - سایپا / ورزشگاه تختی تهران - ساعت ۱۵:۱۵‏,
,

* فولاد خوزستان - پارس جنوبی جم / ورزشگاه غدیر اهواز - ساعت ۱۶:۳۰‏
حمید حاج ملک - مهدی عالیقدر - علی اکبر عظیم پور - وحید صالحی - ناظر: حیدر شکور

, * فولاد خوزستان - پارس جنوبی جم / ورزشگاه غدیر اهواز - ساعت ۱۶:۳۰‏, * فولاد خوزستان - پارس جنوبی جم / ورزشگاه غدیر اهواز - ساعت ۱۶:۳۰‏,
,

* پرسپولیس - پدیده خراسان / ورزشگاه آزادی- ساعت ۱۷:۳۰‏
سید حسن زرگر - بابک داوری - تورج عیوض محمدی - علی صفایی - ناظر: نادر جعفری

, * پرسپولیس - پدیده خراسان / ورزشگاه آزادی- ساعت ۱۷:۳۰‏, * پرسپولیس - پدیده خراسان / ورزشگاه آزادی- ساعت ۱۷:۳۰‏,
,

 

,

منبع: مهر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه