اخبار داغ

اصحاب رسانه کرمان از مشکلاتشان می گویند ؛

بیمه و خانه مطبوعات مهمترین دغدغه ی مدیر مسئولان مطبوعات کرمانی

بیمه و خانه مطبوعات مهمترین دغدغه ی مدیر مسئولان مطبوعات کرمانی
مدیر مسئولان مطبوعات استان کرمان بیمه خبرنگاری و نبود خانه مطبوعات را مهمترین دغدغه ی رسانه های کرمان می دانند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از ” بوتیا ” ، مدیر مسئولان برخی از مطبوعات استان کرمان در آستانه ی روز خبرنگار در گفتگو بوتیا از مشکلات و مهمترین دغدغه های خود گفتند.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, بوتیا,

IMG12111011

, IMG12111011, IMG12111011,

اکثر مطبوعاتی های استان کرمان ، بیمه ی خبرنگاران و عدم وجود خانه ی مطبوعات و برخی سیاسی بازی های غیر اصولی را به عنوان مهمترین دغدغه های خود برشمردند.

,

در ادامه نظرات اصحاب رسانه ی استان کرمان را می خواند :

,

سلمان مختاری مقدم مدیر مسئول نشریه نسیم بهار :

,

مشکل اصلی خبرنگاران نداشتن بیمه تکمیلی و حقوق ثابت و ساعت کار ثابت است ؛ همچنین کمبود خبرنگار حرفه ای و نبود خانه مطبوعات فعال که اطلاعات به روز شده ای داشته باشد و تازمانی یک دانشکده خبر راه اندازی نشود در استان این مشکل حل نمی شود.

,

حمید مظهری مدیر مسئول نشریه صبح کرمان :

,

خبرنگاران نمی تواند خبر را به راحتی تنظیم کنند و به چاپ برسانند و باید مواظب باشد تا به هیچ ارگان و مسئولی بر نخورد. مشکل دیگر خبر نگاران نبود بیمه خبرنگاری و یک حداقل حقوق ثابت  است که دغدغه مالی خبرنگاران برطرف شود.  رسانه حرفه ای وجود ندارد . ۱۵۰ تا ۲۰۰ نشریه داریم ولی از این تعداد فقط ۱۰ نشریه به صورت فعال هستند و مطالب خود را مرتب چاپ می کنند.  این مشکل برای این وجود دارد که صرف داشتن یک مدرک لیسانس به اشخاص مجوز می دهند . باید برای دادن  مجوز علاوه بر مدرک سابقه طرف هم در نظر گرفته شود .

,

هاشمی مدیر مسئول سخن تازه :

,

بار اصلی زحمات به دوش خبرنگاران است . او باید سوژه را کامل بفهمد و درک کاملی از صحبت های طرفین داشته باشد تا بتواند یک خبر بی نقصی را تولید نماید. ولی متاسفانه در قبال کاری که انجام می دهد حقوق ، پاداش و همچنین بیمه و حتی قرارداد  مشخص وثابتی ندارد. بزرگترین مشکل مطبوعات ما در استان این است که نیروی صد در صد حرفه ای نداریم . حتما باید دوره هایی باشد تا خبرنگاران و مسئولین نشریات بتوانند آموزش آکادمیک ببینند.  دومین مشکل برای نشریات نبود آزادی واقعی است.متاسفانه عکس العمل های برخی از مسئولین ادارات با خبرهای انتقادی بسیار تند بوده و همیشه انتقاد از آن مسئول یا آن اداره را به نظام و دین و مذهب می چسباند و به نشریه تهمت ضد انقلابی بودن را می زنند.

,

 

,

محمد رضا شجاعی مدیر مسئول سپهر بردسیر :

,

نبود خانه مطبوعات ؛ اکثریت روزنامه ها و مطبوعات خبر تولیدی ندارند ، بلکه شده اند تریبون تبلیغات  سازمانها و ادارات بر حسب روابط و دوستی که با انان دارند ؛ ضعف در تولیدات و تحلیل خبرها و حتی نداشتن سرمقاله و غرق شدن بیش از حد در تبلیغات از معظلات مطبوعات است. عدم فعالیت مجمعی صنفی ( خانه مطبوعات ) که حلال مشکلات گروهی مطبوعات و رسانه ها باشد.

,

عباس افشاری مدیر مسئول توتیا :

,

بزرگترین دغدغه ای که حکومت اسلامی و دولت اسلامی را تهدید می کند ، تفرقه ای است که بین اصحاب رسانه وجود دارد. دومین مشکل ما مطبوعاتی ها و خبرنگاران این است که نمی توان انتقاد سازنده از بعضی مسئولین داشته باشیم.اگر باب انتقاد سازنده باز شودو روزنامه نگار بتواند به صورت واقعی انتقادات خود را منتقل کند و ایرادات سازنده ای را انتقال دهد قطعا به نفع مردم و دولت می باشد.      از مشکلات مطبوعات در استان کرمان نبود زیرساخت های چاپی است. مثلا یک نشریه بخواهد مطلب خود را چاپ کند باید با چاپ افست چاپ کار کند که مخصوص نشریه نیست و این چاپ کاغذ ۷۰ گرمی مصرف می شود در صورتی که کاغذ رول ۲۸ گرم بیشتر مصرف نمی شود. از مضرات  مصرف  کاغذ ۷۰ گرمی آن است که ما کاغذ مصرفی را از خارج کشور تهیه می کنیم و این باعث می شود ارز بیشتری از کشور خارج شود. اگر زیرساخت های چاپخانه ها درست شود هم از نظر کیفی و هم کمی میتواند بهبود چشمگیری داشته باشد.

,

شیخ شعاعی سردبیر کرمان شهر و سایت کرنا :

,

مشکل اصلی خبرنگاران و مطبوعات استان ، حجم بالای امتیازها و مجوزها و کمبود نیروی کارآمد و حرفه ای است .

,

علی جمشیدی کرمان امروز :

,

حرفه ای نبودن مدیران مسئول نشریات از معضلات مطبوعات استان کرمان است. ۹۵% مدیران غیرحرفه ای بوده و آشنایی کامل با نشریه و روزنامه نگاری ندارند .  وقتی مدیر مسئول حرفه ای نباشد در اولین گام از خبرنگار گرفتن آگهی برای نشریه را میخواهد و خبر را فدای آگهی می کند.

,

مدیر مسئول هفتواد :

,

نبود امنیت شغلی ؛ حقوق و مزایا و نیز استخدام که همان امنیت شغلی است ؛ نیروی انسانی که همان امنیت شغلی و دغدغه ی مسائل اقتصادی

,

طاهری سردبیر روزنامه حدیث :

,

خبرنگاران به عنوان پل ارتباطی بین مسئولان و عوام جامع است ؛ که این پل بایستی شفاف تر و صرح تر و با دقت بیشتری اطلاع رسانی کند ، خبر رسانی شفاف دغدغه ی خبرنگار است.

,

حمایت نشدن خبرنگار و ضعفف خبرنگاران ، این مشکل حتی در سطح کشور هم وجود دارد ، در همه جای دنیا خبرنگاری جزء سخترین شغلهاست و در حالیکه در ایران هنوز این امر پذیرفته نیست.

,

 

,

حسنی سعدی هدایت :

,

ضعف جنبه ی انتقادی پذیری مسئولین ، رسالت یک خبرنگار اطلاع رسانی و رساندن خبر به گوش مردم است ، یک خبرنگار باید خبر را تحلیل کند و صورت یک نقد سازنده به گوش مردم برساند ؛ اما متاسفانه مدیران کرمان دارای ظرفیت کمی هستند و گاها خبرنگاران ما از سوی آنان تهدید می شوند این موضوع مانع توسعه و پیشرفت استان است.  تیراژ پایین به همراه کیفیت پایین و قهر بودن مردم کرمان با مطبوعات که باید از نظر جامعه شناسان و وزارت ارشاد این امر تحلیل و بررسی شود همچنین خوشبختانه در بعضی از شهرستانها از جمله رفسنجان و سیرجان چون نشریات به صورت حرفه ای کار کرده اند این موضوع کمتر نمایان است.

,

انتهای پیام /

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه