اخبار داغ

یک ژنرال آمریکایی:

از دستور حمله سلاح هسته ای اطاعت نخواهم کرد

از دستور حمله سلاح هسته ای اطاعت نخواهم کرد
جان هاتون رئیس فرماندهی استراتژیک ارتش آمریکا گفت: اگر ترامپ دستور استفاده از سلاح های هسته ای را صادر کند از او اطاعت نخواهم کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل کوگانا،رویترز نوشت: جان هاتون، رئیس فرماندهی استراتژیک ارتش آمریکا در روز شنبه گفت : که در دستور غیر قانونی استفاده از سلاح های هسته ای از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اطاعت نمی کنم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کوگانا،,

او در پاسخ به این سوال اگر ترامپ فرمان استفاده از سلاح هسته ای را بدهد چکار خواهید کرد؟ گفت: من مامور ارائه مشاوره و توصیه به رئیس جمهور هستم اما در حالتی که او به من بگوید که اینکار را باید انجام دهید و اگر آن غیر قانونی باشد.

,

من به او خواهم گفت: آقای رئیس جمهور این اقدام غیر قانونی است او به من پاسخ خواهد داد پس روند قانونی موضوع چیست؟ و در اینجا ما در مورد گزینه ها ی متنوع صحبت خواهیم کرد البته این مورد خیلی پیچیده نیست.

,

 هاتون در یک نشست امنیتی در هالیفاکس کانادا گفت: این یک مأموریت نظامی و یک کار نظامی است و اگر ما کاری غیر قانونی انجام دهیم آن موضوع می توانیم ما را به زندان ابد محکوم کند.

,

اظهارات هاتون در زمانی اتفاق افتاد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، قبلا "کره شمالی" را با آتش و خشم بر سر آزمایشات هسته ای آن کشور تهدید کرده بود.

,

ژنرال رابرت کهلر، فرمانده پیشین استرتکام، هم اخیرا در یک جلسه علنی کمیته روابط خارجی مجلس سنا اعلام کرده بود افسرانی که مسوول تسلیحات هسته‌ای آمریکا هستند دستورات غیرقانونی احتمالی را اجرا نخواهند کرد.

,

سناتور کورکر پیشتر هشدار داده که دونالد ترامپ ممکن است آمریکا را "در مسیر جنگ جهانی سوم" قرار دهد. او گفته است که آقای ترامپ نهاد ریاست جمهوری را مانند یک شوی تلویزیونی می‌گرداند و دستیارانش در حال تقلا برای "مهار" وی هستند.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه