اخبار داغ

نبود پزشک متخصص در ماهنشان؛

استقبال ۲ هزار نفری دهستان اوریاد از تیم جهادی پزشکان زنجان/شهرستان محروم ماهنشان همچنان چشم انتظار حضور پزشکان متخصص+تصاویر

استقبال ۲ هزار نفری دهستان اوریاد از تیم جهادی پزشکان زنجان/شهرستان محروم ماهنشان همچنان چشم انتظار حضور پزشکان متخصص+تصاویر
بیش از ۲هزار دهستان اوریادی در روستای پری از توابع ماهنشان توسط تیم جهادی پزشکان زنجان برای ترویج سلامت و با هدف محرومیت زدایی ویزیت رایگان شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شمیم ماهنشان، دومین مرحله تیم جهادی پزشکان زنجان در روستای پری مستقر و برای ترویج سلامت و درمان سراغ مردم محروم دهستان اوریاد ماهنشان آمدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شمیم ماهنشان، ,

ازدحام مردم در صفوف انتظار برای ویزیت نشان از خیلی مسائلی دارد که در اولین نگاه درد محرومیت، دور بودن از مراکز تخصصی و بهداشت و درمان و … است، مردم روستاهای اطراف از صبح الطلوع خود را به پری رساندند تا از غافله درمان عقب نمانند.

,

شهرماهنشان و روستاهای مجاور آن به دلیل نسبت محرومیت بالایی که در قیاس با سایر شهرهای زنجان دارند، برای این سفر جهادی انتخاب شدند.
قبل از این نخستین سفر جهادی این تیم پزشکی مجهز، به روستاهای اطراف شهر دندی بود.

,
,

دومین اکیپ ۴۰ نفره پزشکان، دندانپزشکان عمومی، متخصص و کادر پرستاری برای ویزیت رایگان بیماران  به روستای پری ماهنشان آمدند.

,

در این کار جهادی ۱۰ پزشک و دندانپزشک عمومی، ۱۵ پزشک متخصص و فوق تخصص در رشته های گوارش، رادیولوژی، طب سنتی، زنان، کلیه و مجاری ادراری، داخلی، ارتوپدی، قلب و عروق، عفونی، روانپزشکی، اطفال، ۱۳ پرستار، ماما و دستیار دندانپزشکی حضور داشتند.

,

مسئول اعزام اکیپ جهادگران سلامت دانشگاه علوم پزشکی زنجان اظهار کرد: اتوبوس مرکز جامع سلامت سیار مجهز به یونیت، مطب پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاه، برای ارائه خدمت به مراجعان همراه این تیم به ماهنشان اعزام شده بود.

,

وی تاکید کرد: در این سفر جهادی، برای بیماران معاینه شده، دستورات پزشکی صادر شد و برای ادامه درمان آن به بیمارستان های شهر زنجان، ارجاع داده شدند.

,

محمدی افزود: طی این مدت بیماران علاوه بر معاینات عمومی و تخصصی، از خدمات سلامت شامل اکو، سونوگرافی، انواع تزریقات، کشیدن دندان، پانسمان، پرکردن، ترمیم و جرم‌گیری دندان بهره مند شدند.

,

مسئول کلینیک های ویژه دانشگاه علوم پزشکی زنجان تصریح کرد: برای رفاه مراجعان که از روستاهای مجاور نیز حضور داشتند، تعداد ۱۰ چادر برپا شده بود.

,

وی ادامه داد: در این کار جهادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان هم به عنوان یک رادیولوژیست حضور داشت.

,

گفتنی است اکیپ دندانپزشکی برای دومین بار در این روستا حاضر شده و بیمارانی که روز قبل برای آنها وقت نشد ارائه خدمات کرد.

,

استقبال و خیل کثیری از مردم مناطق محروم از  تیم متخصص پزشکی نشان از این دارد که این مناطق ظرفیت و جا برای حضور پزشکان متخصص دارد، شهر ماهنشان یا دندی پزشکان متخصص اولیه و ضروری را ندارند چه برسد به روستاها و دهستان ها، تنها بیمارستان رازی در ماهنشان حتی متخصص کودک یا زنان و … ندارد .

,

مردم این شهرستان از نبود متخصصین پزشکی در این شهرستان رنج می برند، وقتی بیمار یا زن پا به ماه و یا تصادفی به خاطر نبود پزشک به بیمارستان استان منتقل می کنند در این مسیر های پر پیچ و خم و جاده های صعب العبور با این شرایط با چشم خود مرگ را می بیند.

,

حال و روز پدر و مادری که فرزند تازه به دنیا آمده را چندین بار برای یک زردی به استان اعزام می کنند دیگر قابل وصف نیست، حق این مردم نیست گاهی به خاطر بازیهای سیاسی اوقات و روزهای تلخی را سپری کنند. گاهی اوقات شنیده می شود بخاطر نشان دادن ضعف مدیریتی یک ارگانی حضور متخصصین پزشکی را در این شهرستان محروم  پیگیری نمی کنند یا مانع تراشی می کنند.

,

لازم به ذکر است در اولین ساعات حضور تیم پزشکی در زوستای پری میشود گفت جان یک کودک بیمار را نجات دادند، اگر این تیم پزشکی در همان روز به این روستا نمی آمد معلوم نبود عاقبت این کودک بیمار چه خواهد شد.

,

, ,

, ,

, , ,

, ,

, ,

, ,

, , ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه