اخبار داغ

به مناسبت هفته بسیج ؛

بانوی ایلامی که ماهیانه ۳ میلیون درآمد دارد/ اشتغالزایی شش نفر در یک طرح صنایع تبدیلی + تصاویر

بانوی ایلامی که ماهیانه ۳ میلیون درآمد دارد/ اشتغالزایی شش نفر در یک طرح صنایع تبدیلی  + تصاویر
یک بانوی ایلامی توانسته با اجرایی کردن طرح های اقتصاد مقاومتی و مردمی حرفی برای گفتن داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  ایلام بیدار؛ همه ساله از 29 آبان لغایت پنجم آذر بعنوان هفته مبارک بسیج نامگذاری شده و اولین روز از هفته بسیج با نام بسیج و اقتصاد مقاومتی نام گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار,

بسیج سازندگی استان ایلام در چند سال اخیر با ورود مناسب و جدی خود در این عرصه توانسته شعارهای رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کند و با بسیج نیروهای مردمی نقش موثری را در مردمی کردن اقتصاد ایجاد کرده است.

,

اقتصاد یکی از مهمترین مباحث برای جوامع مطرح است و اهمیت این مقوله در تمامی دوران های مختلف بر کسی پوشیده نبوده و نیست، استقلال جامعه و قدرت مقاومت آن در مقابل حوادث طبیعی و اجتماعی، شکوه و عظمت یک جامعه در مقابل جوامع دیگر و ثبات سیاسی آن، بستگی به حل مشکلات و رفع کمبود های اقتصادی آن جامعه دارد.

,

در واقع اقتصاد زیر بنای توسعه هر کشور محسوب می شود و باید هر جامعه برای ماندن در صف رقابت با دنیا این عرصه را برای خود تقویت کند، مدل برداری از نوع اقتصادها در دینا متفاوت است و کشوری به نحو و طریقی منابع اقتصادی خود و وضعیت فعلی آن را در جامعه تقویت می کند.

,

در استان ایلام به واسطه ظرفیت های بکر و دست نخورده اش شرایطی مهیا است تا مردم منتظر دولت نباشند و خود بتوانند اقتصاد خانواده خود را تقویت کنند و این تنها از مجاری اقتصاد مقاومتی امکان پذیر خواهد بود، روشی که هر کدام از مجریان این طرح ها تاکنون به این طرح ها رجوع کرده اند توانسته اند در این عرصه خوش بدرخشند و هم اکنون در عرصه اقتصاد استان و حتی کشور حرفی برای گفتن داشته باشند.

,

مجری اقتصاد مقاومتی که ماهیانه 3 میلیون درآمد دارد

, مجری اقتصاد مقاومتی که ماهیانه 3 میلیون درآمد دارد,

خانم عبدی از همان مجریانی است که توانسته با اجرایی کردن طرح های اقتصاد مقاومتی و مردمی حرفی برای گفتن داشته باشد و با ورود به موقع و عملی خود در این عرصه شاهد اقتصادی بسیار عالی برای خود و خانواده اش باشد.

,

وی در طرح صنایع تبدیلی تولید "بژی برساق" از سوغات ایلام، مشغول به فعالیت است و توانسته از این طرح حتی پیشرفت هایی نیز در سایر حوزه ها داشته باشد، این مجری برتر اقتصاد مقاومتی هم اکنون با تولید این سوغات به مرکز خرید اصلی مردم در شهر ایلام شده است.

,

قیمت محصولات تولید شده در این طرح حتی نسبت به سطح بازار بسیار مناسب تر است و با تخفیف های ویژه ای این محصولات به مشتریان ارائه می شود، کیفیت حاصل از این طرح نیز به گونه ای است که مردم از آن تعاریف ویژه ای دارند و وجود مشتریان پرشمار بر این نکته دلالت دارد.

,

جالب تر اینکه خانم عبدی این طرح را با کمترین هزینه ممکن و با حمایت های بسیج سازندگی سپاه استان ایلام شروع کرده است.

,

تبحر وی در این مدت فعالیت در عرصه اقتصاد مقاومتی تا حدی رسیده که حتی حاضر به پذیرش سفارش های مخصوص نیز شده است و با پذیرش این سفارش های با کیفیت های بسیار عالی روند اقتصادی خود را نیز بیشتر ترمیم کرده است.

,

این مجری برتر اقتصاد مقاومتی نه تنها برای خود بلکه برای دیگران نیز فرصت های شغلی ایجاد کرده و آنان را نیز در این طرح سهیم کرده است به طوری که حتی بستگان دور و نزدیکش نیز در این طرح او را یاری کرده و سهم خاصی را نیز برای خود دریافت می کنند.

,

تمامی این اقدامات و ایجاد اشتغال برای سایر اعضای خانواده در حالی صورت گرفته که میزان دریافت تسهیلات از سازمان بسیج سازندگی ایلام به مبلغ 100 میلیون ریال بوده و این نشان می دهد که با اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی و با کوچکترین تسهیلات می توان اقدامات بزرگی انجام داد و حتی برای دیگران نیز فرصت های شغلی ایجاد کرد.

,

اشتغالزایی 6 نفر در یک طرح اقتصاد مقاومتی

,

خانم عبدی از میزان درآمد ماهیانه خود از فروش این محصولات نیز می گوید ماهیانه 3 میلیون تومان (30 میلیون ریال) درآمد دارم که از این درآمد ماهیانه خود بسیار خرسند و راضی هستم و از سایر مردم شهر ایلام وحتی کشور نیز می خواهم به این عرصه ورود کنند و زمینه اقتصاد فعال خانواده خود و اطرافیان را فراهم کنند. وی توانسته در این مدت برای شش نفر اشتغال ایجاد کند سه نفر به صورت مستقیم و سه نفر به صورت غیرمستقیم.

,

وی تأکید دارد که اورده های لازم نیز برای ادامه کار هزینه های هنگفتی ندارد و می توان با خرید محصولات اولیه این محصول این کار را شروع و مزد نتایج آن را در آینده ای نه چندان دور هم برای خود و هم برای خانواده را دید.

,

در حال حاضر و با گذشت سابقه خاص خانم عبدی بسیاری سوغات خود را از وی تهیه می کنند و حتی بسیاری از مغازه داران ضمن خرید محصولات وی اقدام به فروش آن در مغازه های خود می کنند و در این میان سودی را نیز برای سایر فروشندگان به ارمغان می آورد.

,

مشتریان این مجری برتر اقتصاد مقاومتی تنها در یک حوزه بسنده نشده و حتی فروشگاه های سطح شهر محصول وی را خریداری کرده و این محصولات تولیدی باعث رضایتمندی مشتریان آنان نیز شده است.

,

وی می گوید تا رسیدن به این مرحله اقتصادی از زندگی خود زحمت های فراوانی کشیده ام و برای این منظور شب و روز فعالیت جهادی دارم تا بتوانم به مردم شهرم نیز خدمتی کرده باشم؛ محصولات این مجری برتر این آمادگی را دارد تا در صورت تآمین وسایل خودکار و دستگاه هایی که به صورت اتوماتیک کار تهیه این محصول را انجام می دهند به استان های دیگر صادر شود.

,

خانم عبدی در ادامه به جوانان تأکید می کند با توجه به وضعیت اشتغال در کشور و نبود کار دولتی به این سمت گرایش پیدا کنند و اقتصاد زندگی خود را در اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی تقویت کنند و با توجه به اینکه اجرای این طرح ها با کمترین هرینه و بیشترین سودهی انجام می گیرند می توان شاهد اشتغالی پایدار در این عرصه نیز بود.

,

وی در ادامه ضمن انتقاد از عملکرد دولت از بی توجهی به مجریان اقتصاد مقاومتی نیز گفت: دولت به کلی مقوله اقتصاد مقاومتی را رها کرده و کاری در این عرصه انجام نداده و تمامی اظهارات دوبت فقط در حد شعار است، با توجه به اینکه اکثر مجریان طرح های اقتصاد مقاومتی مجبور به مکانی برای کرایه هستند و آب و برق و گاز در این طرح ها نیز مصرف می شود بایستی تدابیری در نظر گرفته شود تا این مجریان با دغدغه کمتری به فعالیت خود ادامه دهند.

,

بدون شک توجه به زندگی مجریان اقتصاد مقاومتی نکته مهمی برای ادامه این فعالیت ها از سوی مردم است و رفع مشکلات انان از سوی دولت با توجه به نامگذاری امسال اولویتی اساسی است.

,

, ,

, ,

 

,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه