اخبار داغ

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری آران و بیدگل:

آران و بیدگل در حوزه میراث فرهنگی ۵۰۰ اثر واجد ثبت دارد/ کار ثبت ۲۵ اثر در جریان است

آران و بیدگل در حوزه میراث فرهنگی ۵۰۰ اثر واجد ثبت دارد/ کار ثبت ۲۵ اثر در جریان است
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل، گفت: در حال حاضر مدارک لازم برای ثبت ۲۵ اثر به استان ارسال شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد صدیقیان در گفتگو با خطب شکن با اشاره به ضرورت تعامل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با شورای شهر و شهرداری برای حفظ آثار تاریخی و توسعه گردشگری تصریح کرد: آران و بیدگل از نظر وجود بناهای ارزشمند تاریخی پس از اصفهان و کاشان رتبه سوم استان را در اختیار دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خطب شکن,

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران، خاطرنشان کرد: حدود ۵۰۰ اثر در شهرستان واجد شرایط ثبت هستند که که ۱۲۳ اثر به ثبت ملی رسیده و ۹ اثر در فهرست میراث ناملموس ثبت شده است.

,

وی با بیان این که کار ثبت شماری از آثار ملموس و ناملموس در حال انجام است، اضافه کرد: در حال حاضر مدارک لازم برای ثبت ۲۵ اثر به استان ارسال شده است که پس از تایید در کارگروه استانی، برای تعیین تکلیف به سازمان میراث فرهنگی ارجاع داده می شود.

,

صدیقیان در مورد نظارت های صورت گرفته در حوزه وظایف این اداره اظهار کرد: سه پایگاه حفاظتی میراث فرهنگی در اداره میراث وجود دارد که سالانه هزار بازدید از مراکز مختلف مربوط به این حوزه انجام می دهند و گزارش آن را به مراکز مرتبط ارسال می کنند.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه