اخبار داغ

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشمر:

انتخاب کاشمر به عنوان پایتخت کتاب ایران نیازمند عزم و اجماع همه جانبه است

انتخاب کاشمر به عنوان پایتخت کتاب ایران نیازمند عزم و اجماع همه جانبه است
رییس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشمر انتخاب این شهرستان را به عنوان پایتخت کتاب ایران نیازمند عزم و اجماع همه جانبه در بین نهادهای مختلف شهرستان عنوان کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشمربصیر محمدرضا بدیع‌زادگان امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی کاشمر اظهار داشت: موضوع نامزد شدن کاشمر برای کسب عنوان پایتخت کتاب ایران نیاز به یک اجماع همه جانبه در بین نهادهای مختلف شهرستان دارد و از آنجا که تنها جلسه در حوزه کتاب در هر شهرستان جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی است شایسته است هماهنگی‌های مربوط به این موضوع در همین جلسه بحث و بررسی شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاشمربصیر,

 

,

وی ادامه داد: شهرستان کاشمر با توجه به شاخص‌های خوبی که در حوزه کتاب، کتابخوانی و کتابخانه‌ها دارد ظرفیت کسب عنوان پایتخت کتاب ایران را دارا است ولی کسب این عنوان و یا حداقل قرار گرفتن در بین نامزدهای نهایی این عنوان نیاز به یک عزم عمومی و تصمیم‌هایی دارد که همه در آن شریک باشند.

,

 

,

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشمر افزود: تاکنون دو شهر اهواز و نیشابور موفق به کسب این عنوان شده‌اند و به عنوان مثال در نیشابور یک کار گروهی و جمعی با مشارکت نهادهای مختلف این شهرستان انجام شد و از جمله شهرداری و شورای نیشابور پای کار آمدند و بعد از یکی دو سال فعالیت توانستند این عنوان را به دست آورند.

,

 

,

بدیع‌زادگان گفت: کاشمر با توجه به شاخصه‌هایی که در حوزه کتاب دارد این شانس را خواهد داشت که جزء نامزدهای پایتخت کتاب ایران باشد اما نیاز به یک عزم جدی دارد.

,

 

,

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشمر در ادامه با اشاره به هفته کتاب اظهار داشت: این هفته فرصتی بود تا در بین جامعه و مسئولان تلنگری به وجود آید و نسبت به موضوع کتاب اهمیت بیشتری قائل شویم.

,

 

,

وی ادامه داد: با توجه به سابقه تمدنی ایران باید بگوییم که متأسفانه در حوزه کتاب و کتابخوانی وضعیت چندان قابل قبولی نداریم و کتاب در سبد خرید مردم هنوز جایگاه خودش را به دست نیاورده است.

,

 

,

بدیع‌زادگان گفت: البته کاشمر به نسبت بسیاری از شهرستان‌های دیگر با توجه به میزان مراجعه به کتابخانه‌ها، میزان امانت و نوع کتاب‌هایی که به امانت می‌رود وضعیت مناسبی دارد که امیدواریم بتوانیم به جایگاه قابل قبولی در این زمینه دست پیدا کنیم.

,

 

,

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشمر با اشاره به برنامه‌های اجرا شده در هفته کتاب این شهرستان اظهار داشت: بیش از 50 برنامه فرهنگی در کتابخانه‌ها و سایر مراکز علمی و فرهنگی شهرستان در این هفته برگزار شد که از آن جمله می‌توان به زنگ کتاب، رونمایی از کتاب، بازدید مدارس و مهدکودک‌ها از کتابخانه‌ها، حافظ خوانی، شاهنامه خوانی، بازدید از کودکان بستری در بیمارستان و اهدای کتاب به آن‌ها، جمع‌خوانی کتاب، نمایش عروسکی و غیره اشاره کرد که ‌این برنامه‌ها با مشارکت نهادهای مختلف و به ویژه آموزش و پرورش برگزار شد.

,

 

,

وی با اشاره به سهم نیم‌درصدی کتابخانه‌های عمومی از درآمدهای شهرداری‌ها ادامه داد: خوشبختانه در بحث پرداخت سهم کتابخانه‌های عمومی، هم شهرداری کاشمر و هم شهرداری ریوش همکاری بسیار خوبی داشته‌اند به عنوان مثال شهرداری ریوش مبلغی که امسال تا امروز پرداخت کرده‌اند بیش از کل مبلغی است که در سال گذشته پرداخت شده است.

,

 

,

بدیع‌زادگان گفت: اگر همین روند ادامه داشته باشد در چند سال آینده در حوزه تأمین نیازهای سخت افزاری کتابخانه‌ها با کمبودی مواجه نخواهیم بود که البته به دلیل فرسوده و قدیمی بودن ساختمان کتابخانه‌ها با مشکلاتی مواجه هستیم که امیدواریم برطرف شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه