اخبار داغ

فعال حوزه محیط زیست؛

ستاد احیاء باید در آذربایجان‌‌غربی مستقر می‌‌شد/ مریضی را که تبریز زندگی می‌‌کند از تهران جراحی نمی‌‌کنند

ستاد احیاء باید در آذربایجان‌‌غربی مستقر می‌‌شد/ مریضی را که تبریز زندگی می‌‌کند از تهران جراحی نمی‌‌کنند
هاشمی گفت: باید ستاد احیاء را در در ارومیه و یا تبریز مستقر کنند و با لمس مشکلات از نزدیک، برای حل آن‌‌ها راهکار بیاندیشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیامک هاشمی در گفت‌‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی آناج با بیان اینکه باید ستاد احیاء دریاچه ارومیه در یکی از استان‌‌های آذربایجان‌‌شرقی یا غربی مستقر شود، ابراز داشت: مگر می‌‌شود بنده بخواهم مریضی را که در تبریز است از تهران جراحی و عمل کنم؟

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی ادامه داد: آقای تجریشی باید بیایند در بندرشرفخانه زندگی کنند، تشنگی بکشند و مریضی بدنشان را ببینند؛ از نزدیک روستاهای بناب را متر به متر مشاهده کنند، آن موقع دلشان برای دریاچه ارومیه می‌‌سوزد و برنامه‌‌هایشان را عملیاتی می‌‌کنند.

,

این فعال محیط زیست با بیان اینکه اگر این رویه احیاء دریاچه ارومیه ادامه یابد وضع دریاچه از این هم بدتر خواهد شد، توضیح داد: بیست سال پیش در روزنامه مهد آزادی نوشتند که دریاچه ارومیه خشک خواهد شد ولی هیچ کس قبول نکرد، گفتند آب دریاچه تا جاده‌‌ها و ریل‌‌ها هم بالا آمده و چنین چیزی امکان ندارد اما این اتفاق رخ داد؛ بنده هم الان می‌‌گویم مسائل زیست محیطی در ایران بیداد می‌‌کند و اگر مردم و دولت همت نکنند تا 10 سال دیگر فلات ایران کویر خواهد شد. 

,

وی متذکر شد: بنده اخیرا فیلمی را از مدول اولیه تصفیه خانه آب‌‌های خاکستری و بازچرخانی این آب‌‌ها مشاهده کردم که درحال اجراست و امیدوارم که این را هم نیمه تمام نگذارند، چون طرح خوبی است.

,

هاشمی با ابراز تاسف از ورود تنها یک متر دهم مکعب از 4.6 متر مکعب آب شرب تبریز در هر ثانیه به تصفیه خانه‌‌ها، خاطرنشان ساخت: پس 4/5 متر مکعب این کجا می‌‌رود؟ بازچرخانی آب ما کجاست؟ ما چرا باید این قدر از دنیا عقب باشیم و این فقط تقصیر مدیرانی است که چیزی نمی‌‌دانند.

,

وی اذعان کرد: احیاء دریاچه ارومیه خیلی راحت‌‌تر از این حرف‌‌هاست، مگر نه اینکه انتقال آب رود ارس به تبریز نزدیک شده است، پس از آب ارس یه عنوان آب شرب استفاده نمایند و آب رودخانه جیغاتی را به دریاچه ارومیه انتقال دهند؛ انتقال آب از دریای خزر هم سخت نیست، می‌‌گویند آب دریایی خزر اکوسیستم دریاچه ارومیه را بهم میزند! این فقط شانه از زیر مسئولیت خالی کردن مدیران را نشان می‌‌دهد.

,

کارشناس حوزه آب و محیط زیست با اعلام اینکه ما می‌‌توانیم با دو پمپا‍ژ آب خزر را به آجی چای سراب انتقال دهیم، بیان داشت: آچی چای آب خزر را همان آب خودش می‌‌کند و بعد راحت می‌‌شود به دریاچه ارومیه انتقال داد.

,

وی در پایان گفت: می‌‌گویند در این صورت نمی‌‌توان انرژی تولید کرد، بنده هم می‌‌گویم که انرژی هم مهم است پس به همین خاطر استارت اولیه را با آب ملی می‌‌زنیم و بعد از آن از آب‌‌های بین‌‌المللی استفاده می‌‌کنیم، به این صورت که در مسیر انتقال آب یک سد بزنیم و از آن هم انرژی بگیریم و آب دریاچه ارومیه را نیز تامین کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه