اخبار داغ

نگاهی به پروژه های نیمه تمام زنجان؛

پروژه 12 ساله زنجان همچنان خاک می خورد/کمبود اعتبارات ملی بلای جان کتابخانه مرکزی زنجان

پروژه 12 ساله زنجان همچنان خاک می خورد/کمبود اعتبارات ملی بلای جان کتابخانه مرکزی زنجان
کتابخانه مرکزی شهر زنجان از پروژه های نیمه تمام محسوب می شود که با گذشت 12 سال از کلنگ زنی آن، هنوز به بهره برداری نرسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا، پروژه کتابخانه مرکزی زنجان یکی از پروژه‌های ملی و از پروژه‌های عمرانی زنجان است که در حال حاضر چند سالی است که نیمه کاره رها شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

تکمیل کتابخانه مرکزی زنجان به یک رویا برای دانشجویان و دانش آموزان زنجان تبدیل شده است.

,

کار مطالعاتی این پروژه در زمینی به مساحت 10 هزار و 856 متر مربع از سال 84 آغاز شده است اما در حال حاضر خبری تکمیل این پروژه نیست.

,

آخرین اطلاعات مربوط به اجرای این پروژه را مدیرکل امور کتابخانه های عمومی استان زنجان بیان کرده است که نشان می دهد این پروژه باید چند سال دیگری برای آغاز اجرا، منتظر بماند چرا که به گفته نیک بخش قرار است این پروژه برای اجرا به بخش خصوصی واگذار شود.

,

در واقع پروژه های نیمه تمام همواره یکی از معضلات شهری محسوب می شوند چرا که علاوه بر نازیبا کردن چهره شهر، مشکلاتی نیز در سطح شهر برای مردم به وجود می آورند.

,

برخی از این پروژه ها توسط بخش خصوصی اجرا نشده و بخشی نیز دولتی ها باعث بی و سرو سامانی پروژه ها هستند، برخی از پروژه ها نیز فقط علم شده اند و کسی جوابگوی این پروژه ها نیست در استان زنجان به ویژه شهر زنجان نیز کم نیست پروژه هایی که به دلایلی از جمله مختلف کمبود اعتبارات و عدم توجه مسئولان همچنان اجرایی نشده اند، برخی از پروژه ها عمر بالای 10 سال دارند و برخی ها نیز از جمله پروژه هایی که کمبود اعتبار آنها را متوقف کرده است.

,

بررسی تک تک پروژه های نیمه تمام زنجان مثنوی هفتاد من کاغذ است اما برخی از پروژه ها از جمله کتابخانه مرکزی زنجان قرار است به بخش خصوصی واگذار شود.

,

, ,

*کمبود اعتبارات بالای جان پروژه ملی در زنجان

, *کمبود اعتبارات بالای جان پروژه ملی در زنجان,

مدیرکل امور کتابخانه های عمومی استان زنجان با اشاره به وضعیت پروژه کتابخانه مرکزی زنجان اظهار داشت: با توجه به کمبود اعتبارات هیچ کاری در این پروژه انجام نشده است.

,

نیک بخش با بیان اینکه در حال حاضر در حال رایزنی برای واگذاری این پروژه به بخش خصوصی هستیم، افزود: تکمیل این پروژه به 25 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

,

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه پروژه کتابخانه مرکزی زنجان جزو پروژه‌های ملی است بیان کرد: در حال رایزنی برای دادن این پروژه به بخش خصوصی هستیم.

,

با وجود پیشرفت بیش از 20 درصدی این پروژه عدم تامین اعتبار از مشکلات مهم این پروژه در شهر زنجان محسوب می شود.

,

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به افزایش اعضای کتابخانه‌ها در استان زنجان گفت: در حال حاضر تعداد اعضای کتابخانه‌ها در استان زنجان به 77 هزار نفر افزایش یافته است.

,

وی با اشاره به اینکه بیش از 7 درصد جمعیت استان زنجان در کتابخانه‌ها عضو هستند، افزود: نرم کشوری 3 درصد بوده و استان زنجان در این بخش از نرم کشوری بسیار بالاتر است.

,

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه در طول سال 100 هزار جلد کتاب در استان زنجان جمع آوری می شود، گفت: در شش ماهه نخست سال جاری 40 هزار جلد کتاب در استان زنجان جمع آوری شده است.

,

وی با بیان اینکه کیوسک‌هایی تحت عنوان ببر، بخوان و بیار به صورت آزمایشی در هشت نقطه استان زنجان راه اندازی شده است، خاطرنشان کرد: این کیوسک‌ها در پنج نقطه از زنجان و سه نقطه از شهرستان ابهر به صورت آزمایشی راه اندازی شده است.

,

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه امروزه کشوری قدرتمند است که قدرت علمی فراوانی داشته باشد، ابراز کرد: کشورهای توسعه یافته دارای سرانه علمی بسیار بالایی هستند و امروزه در کشور ما به سرانه مطالعه اهمیت زیادی داده می شود هر چند که سرانه مطالعه در کشور رضایت بخش نیست.

,

وی با بیان اینکه از مسئولان ارشد تا مدارس و دانشگاهها هر کدام در طول سال و مقاطع مختلف تلاش دارند بحث مطالعه و علم آفرینی را در کشور بیشتر کنند، عنوان کرد: امروزه ایران یکی از قطب های علمی دنیا است و باید سرعت خود را بیشتر کنیم تا به قطب اول جهان برسیم.

,

 

,

, ,

*نماد فرهنگی شهر زنجان

, *نماد فرهنگی شهر زنجان,

کتابخانه‌ مرکزی زنجان به عنوان نماد فرهنگی شهر و با هدف ایجاد مرکزی که مرجع و تغذیه کننده تمام کتابخانه‌های استان است، نیازمند توجه مسئولان و تأمین اعتبار از وزرات ارشاد است.

زیر بنای کتابخانه 18 هزار و 636 متر مربع در 6 طبقه است که  تاکنون خاکبرداری، تجهیز کارگاه، اجرای فونداسیون، اجرای سقف و ستون زیر زمین منفی 2 و اجرای ستون زیر زمین منفی 1 انجام شده است.

فضاهایی نظیر موتورخانه و پارکینگ، کلاس و کارگاه‌های آموزشی، مخزن و انبار، کارگاه مرمت و آماده سازی کتاب در زیر زمین در نظر گرفته شده است.

مکان‌های طبقه همکف محل سفارش کتاب، امانت کتاب، مخزن، قرائت خانه عمومی، قرائت خانه نوجوانان و کودکان و سال اجتماعات است.

در طبقه اول این پروژه قسمت نابینایان شامل نمایشگاه و کتابخانه سمعی بصری، قرائت‌خانه عمومی و آرشیو کارشناسان تعبیه شده است.

مکان قرائت‌خانه دیجیتالی و عمومی در طبقه دوم و قرائت‌خانه اسناد و نشریات در طبقه سوم جایگذاری می‌شود.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه