اخبار داغ

مدیر بیمارستان خیریه رحیمیان الوند:

تامین اجتماعی بیمارستان‌های خصوصی را یک بنگاه اقتصادی می‌داند

تامین اجتماعی بیمارستان‌های خصوصی را یک بنگاه اقتصادی می‌داند
مدیر عامل بیمارستان‌ رحیمیان خاطرنشان کرد: با توجه به بدهی‌های قابل توجهی که سازمان تامین اجتماعی نسبت به بیمارستان رحیمیان دارد، این بدهی‌ها احتمال ورشکستی بیمارستان در یکی دوماه آینده را در پی داشت بنابراین علی‌رغم میل باطنی مجبور به پذیرش بیماران بیمه شده با شرایط خاص در هفته‌های آتی خواهیم بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر ابوالفضل محمدزاده در گفت‌وگو با  ندای البرز با اشاره به بدهی‌های معوقه تامین اجتماعی به بیمارستان رحیمیان اظهار کرد: بیمارستان خیریه رحیمیان تنها بیمارستان در شهرستان البرز است که هزینه‌های خود را از طریق بیمه‌های طرف قرارداد تامین می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای البرز,

وی افزود: مبنای تاسیس بیمارستان خیریه رحیمیان به صورت خیریه بوده که با تلاش چند خیر این بیمارستان تاسیس شده است.
مدیرعامل بیمارستان خیریه رحیمیان ادامه داد: این بیمارستان برای خدمات رسانی به مردم شهرستان البرز نیاز به منابع مالی دارد که در سال‌های گذشته این منابع مالی از کانال‌های مختلف تامین می‌شد که مهمترین این کانال‌ها بیمه‌های پایه و تجاری می‌باشند.
وی عنوان کرد: بیمه‌ها با توجه به قراردادی که با بیمه‌گذاران دارند وظیفه ذاتی آنها این است که بخشی از هزینه‌های درمان این افراد را تقبل کنند.
محمدزاده خاطرنشان کرد: ۳۵ الی ۴۰درصد از هزینه‌های بیمارستان از طریق بیمه‌هایی که بیمه گذاران هزینه‌های درمان آن را تقبل کرده‌اند تامین می‌شود.
وی گفت: ۱۰ الی ۲۰درصد هزینه‌های بیمارستان رحیمیان را دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین بر عهده دارد که با مجموعه این موارد هزینه‌های بیمارستان برای خدمات رسانی به بیماران تامین می‌شود.
وی یادآورشد: مشکلی که در دوسال اخیر بین بیمارستان خیریه رحیمیان با سازمان تامین اجتماعی به وجود آمده است عدم اجرای تعهد مالی این سازمان به بیمارستان است به طوری که بیمارستان در حال حاضر از بیمه‌های پایه و علوم پزشکی بیش از یکسال به جهت خدمات رسانی به بیماران تحت پوشش بیمه طلبکار است.
محمدزاده اذعان کرد: پرداخت تعهدهای مالی سازمان تامین اجتماعی این بیمارستان را در راستای خدمات رسانی بهتر به بیماران کمک می‌کند به طوری که تهیه داروهای درمانی، حقوق پرسنل و پزشکان و هزینه‌های دیگر از جمله هزینه‌های مهم بیمارستان هستند که باید تامین شود.
وی تصریح کرد: عدم متعهد بودن سازمان تامین اجتماعی استان قزوین به تعهدهای مالی که دارد سبب شده که حقوق پزشکان این بیمارستان چند ماهی به تاخیر بیفتد که این تعویق به مدت یکسال و دوماه می‌باشد.
مدیر عامل بیمارستان خیریه رحیمیان افزود: عدم اجرای تعهد مالی سازمان تامین اجتماعی استان قزوین باعث شده است که بدهی‌های این بیمارستان به شرکت‌های دارویی،شرکت‌های تجهیزات پزشکی،شرکت‌های موادغذایی و غیره زیاد شده به طوری که باعث ایجاد اشکال بین خدمات رسانی این شرکت‌ها به بیمارستان شده است.
وی بیان کرد: بیمارستان رحیمیان به دلیل عدم پرداخت طلب‌هایی که از سازمان تامین اجتماعی و علوم پزشکی دارد به جایی رسیده است که توان ارائه خدمت را نداشته که این ناتوانی به دلیل بدهی‌های این بیمارستان به اشخاص حقیقی و حقوقی خدمات رسان به این بیمارستان است.
محمدزاده افزود: مطابق قانون بیمه در صورتی که بیمه‌ای دیر پرداخت شود طرف قرارداد به پرداخت جریمه و سود موظف هستند اما خود به تعهداتشان پایبند نبوده و حدود یک سال از عدم پرداخت تعهد مالی‌شان می‌گذرد.
وی ادامه داد: مدتهاست از سازمان تامین اجتماعی استان قزوین در خواست شده با توجه به اینکه سال جاری رو به پایان است حداقل مطالبات سال گذشته خود را پرداخت کنند تا بتوانیم آمادگی برای خدمت رسانی به مردم شهرستان البرز را داشته باشیم.
مدیر عامل بیمارستان‌ رحیمیان خاطرنشان کرد: با توجه به بدهی‌های قابل توجهی که سازمان تامین اجتماعی نسبت به بیمارستان رحیمیان دارد، این بدهی‌ها احتمال ورشکستی بیمارستان در یکی دوماه آینده را در پی داشت بنابراین علی‌رغم میل باطنی مجبور به پذیرش بیماران بیمه شده با شرایط خاص در هفته‌های آتی خواهیم بود.
وی تصریح کرد:با توجه به صحبت‌هایی که با سازمان تامین اجتماعی انجام شد قرار بر این است بیماران تحت پوشش تامین اجتماعی هزینه‌های درمانی خود را به طور کامل به بیمارستان پرداخت کنند و حق بیمه خود را شخصا از سازمان تامین اجتماعی دریافت کنند.
محمدزاده ادامه داد: متاسفانه سازمان تامین اجتماعی بیمارستان‌های خصوصی را یک نوع بنگاه اقتصادی دانسته چنانکه بارها بر خلاف تعهدات و قراردادهایشان عمل کرده‌ است.
وی اضافه کرد: تامین اجتماعی به صراحت بیان کرده است که توان مالی پرداخت بدهی‌های خود را نداشته و روزنه امیدی هم برای پرداخت بدهی‌هایش دراینده به صورت اقساط ایجاد نکرده است.
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه