اخبار داغ

مسئول اوقاف و امور خیریه تفرش:

۴۳۵ موقوفه در تفرش به ثبت رسیده است

۴۳۵ موقوفه در تفرش به ثبت رسیده است
مسئول اوقاف و امور خیریه تفرش با اشاره به اینکه ۴۳۵ موقوفه انتفاعی و منفعتی در تفرش به ثبت رسیده است، افزود: ۲۸۵ موقوفه در تفرش منفعتی و دارای درآمد هستند و ۱۵۰ موقوفه انتفاعی هستند نظیر مساجد و حسینیه‌ها که از خود بنا برای امور خیریه استفاده می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام حسن دهقان مسئول اوقاف و امور خیریه تفرش در گفتگو با ندای تفرش با اشاره به ارزش وقف گفت: وقف یکی از سنتهای حسنه‌ای است که می تواند به اعتلای جامعه اسلامی کمک، و بخشی از نیازهای روز جامعه و حتی آیندگان را تامین کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای تفرش,

دهقان اظهار کرد: وقف از جمله مهمترین مصادیق باقیات و صالحات است که سبب می‌شود انسان حتی در عالم برزح نیز دستش خالی نماند و از ثواب اموال وقفی خود در دنیا بهره‌مند شود.

,

وی با اشاره به اینکه ۴۳۵ موقوفه انتفاعی و منفعتی در تفرش به ثبت رسیده است، افزود: ۲۸۵ موقوفه در تفرش منفعتی و دارای درآمد هستند و ۱۵۰ موقوفه انتفاعی هستند نظیر مساجد و حسینیه‌ها که از خود بنا برای امور خیریه استفاده می‌شود.

,

مسئول اوقاف و امور خیریه تفرش با اشاره به نیات واقفین ادامه داد: ۸۰ درصد از واقفین، اموال خود را در راستای معرفی سیره اهل بیت(ع) از جمله عزاداری ائمه اطهار و برگزاری تعزیه وقف می‌کنند. و ۲۰ درصد از واقفین نیز برای کمک به فقرا، مستمندان، طلاب و هزینه‌های مسجد و امامزاده وقف انجام داده‌اند.

,

دهقان درخصوص وقفیات ثبت شده در سال جاری، بیان کرد: امسال ۴ موقوفه جدید در شهرستان تفرش به ثبت می‌رسد. این موقوفات شامل یک موقوفه برای توسعه امامزاده «شاهواروق» در روستای شاهواروق، یک آپارتمان برای اسکان زوجهای جوان دانشجو در روستای معین‌آباد، یک باغ در روستای فرک برای رفع نیازهای فرهنگی روستا و امامزاده یحیی(ع) مدفون در این روستا، یک منزل نیز برای توسعه مسجد روستای «کهک» است.

,

وی با اشاره به موقوفات با نیت «نائب الزیاره» گفت: از سنوات گذشته موقوفاتی با نیت نائب‌الزیاره برای افراد بی‌بضاعت وجود داشته که این نوع موقوفات در تفرش بسیار کم است و در حال حاضر تنها یک موقوفه برای زیارت به مشهد مقدس در تفرش ثبت شده است.

,

مسئول اوقاف و امور خیریه تفرش خاطرنشان کرد: با توجه به شوق و اشتیاق مردم به زیارت امام حسین(ع) افراد خیری که توانایی دارند به صورت انفرادی یا مشارکتی موقوفاتی را با نیت نائب‌الزیاره برای تامین هزینه‌های زوار نیازمند به عتبات‌عالیات اختصاص دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه