اخبار داغ

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان رامیان خبرداد؛

کشت توت فرنگی در ۹۷۰ هکتار از اراضی شهرستان رامیان+ تصاویر

کشت توت فرنگی در ۹۷۰ هکتار از اراضی شهرستان رامیان+ تصاویر
سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان رامیان از کشت ۹۷۰ هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت این محصول خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گل رامیان، حسین گلچین سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان رامیان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در سال زراعی 96-97 مقدار ۹۷۰ هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت این محصول بوده و پیش بینی میشود این سطح در سال جاری حدود ۵ درصد بیشتر شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گل رامیان,

وی اظهار کرد: متوسط عملکرد بسته به رسیدگی و انجام عملیات بهزراعی توسط باغدار و نوع ارقام انتخابی از حدود ۸ تا ۹ تن متغیر است. که از این سطح سالانه حدود هشت هزار تن میوه توت فرنگی در شهرستان تولید می شود.

,

گلچین افزود: کشت توت فرنگی در شهرستان رامیان از اواخر آبان ماه شروع شده و تا اواخر آذر ادامه دارد.

,

وی بیان کرد: با توجه شرایط اقلیمی مطلوب، خاک حاصل خیز و اراضی مستعد، این شهرستان مقام نخست کشت و تولید میوه توت فرنگی را داراست و بیشترین سطح کشت این محصول در بخش فندرسک و حومه شهر دلند می باشد.

,

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان رامیان عنوان کرد: ارقام کشت شده در منطقه از نوع اتابکی (بومی منطقه)، کاماروسا، سلوا، فاروس، و دیامنت است.

,

وی تصریح کرد: ارقام جدید کیفیت و ماندگاری زیاد، عملکرد بهتر و هم مزه‌ مطلوب‌تر نسبت به ارقام بومی منطقه دارند و کشاورزان با رعایت اصول بهزراعی از قبیل وجین و سله شکنی و... و انتخاب رقم مناسب منطقه و نشاء مرغوب و سالم در کاهش هزینه تولید و افزایش عملکرد محصول اقدام نمایند.

,

toooo2

, toooo2,

toooo3

, toooo3,

toooo4

, toooo4,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه