اخبار داغ

معاون امور بازرگانی گلستان:

نشان جغرافیایی فرش دستباف ترکمن گلستان، ثبت شد

نشان جغرافیایی فرش دستباف ترکمن گلستان، ثبت شد
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان از ثبت نشان جغرافیایی فرش دستباف ترکمن خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کاسب امین؛ "درویش علی حسن زاده" معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: نشانه جغرافیایی، نشانه ای است که روی کالاهایی که دارای یک منطقه جغرافیایی خاص و کیفیت و شهرت آن به واسطه آن منطقه جغرافیایی باشد، به کار می رود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاسب امین,

وی افزود: نشان جغرافیایی به منظور حفظ و جلوگیری از کپی برداری و سوء استفاده کشورهای رقیب از فرش ایران و شهرت جهانی آن، مطابق با کنوانسیون لیسبون به ثبت می رسد.

,

حسن زاده  در پایان اظهار داشت: استان گلستان یکی از قطب‌های فرش دستباف است. فرش دستباف در راستای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی قرار دارد و از آنجائیکه  مواد اولیه این حوزه در داخل کشور قابل تامین است و با دسترنج بافندگان تولید می گردد به معنی واقعی کلمه اقتصاد مقاومتی محقق می شود و از نظر اشتغال‌زایی همواره دارای اهمیت ویژه‌ای است  لذا  برای تحقق به اقتصاد مقاومتی  و حمایت از بافندگان و فعالان این هنر صنعت و توسعه تولید صادرات محور توجه و حمایت از  حوزه فرش دستباف ضروری است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه