اخبار داغ

به مناسبت مشهد ۲۰۱۷ صورت می‌گیرد؛

مشهد میزبان چهل و هفتمین جشنواره بین المللی رشد شد

مشهد میزبان چهل و هفتمین جشنواره بین المللی رشد شد
دبیر چهل و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد گفت: به مناسبت مشهد ۲۰۱۷،چهل و هفتمین جشنواره بین المللی رشد در این شهر برگزار می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح توس؛ محمود شفق امروز در نشست خبری چهل و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد عنوان کرد: از اردبیهشت فراخوان شرکت در جشنواره اطلاع رسانی شد و مهلت ارسال آثار تا 15 مرداد ماه بود که تا 15 شهریور تمدید شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

وی ادامه داد: در این مدت 1257 اثر به دبیرخانه ارسال شد که در  پنج بخش بین الملل ایران، بین الملل خارجی،  دانش‌آموزی، فرهنگیان و دانشجو- معلمان به رقابت می پردازند.

,

 

,

معاون پژوهش اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در کل 261 اثر به مرحله  نهایی راه یافتند که ۱۱۲ اثر در بخش بین الملل ایران، 66 اثر در بخش بین الملل خارجی، 41 اثر در بخش فرهنگیان، هفت اثر در بخش دانشجو-معلمان و 35 اثر در بخش دانش‌آموزی در این جشنواره حضور دارند.

,

 

,

دبیر چهل و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد بیان کرد: این جشنواره در پنج قالب مستند، مستند علمی آموزشی، داستانی کوتاه، داستانی بلند و پویانمایی با 10 موضوع اقتصاد مقاومتی، تولید اشتغال، تعلیم تربیت اسلامی، فرهنگ و تمدن اسلامی، سبک زندگی، تعلیم تربیت، توسعه آموزش های فنی و حرفه ای، مشارکت اجتماعی و فرهنگی، حفظ سرمایه ملی، علم در زندگی، و بخش آزاد برگزار می شود.

,

 

,

شفق ابرازکرد: ۶۵ فیلم از ۱۷ کشور دیگر از جمله سوئیس، فرانسه، نروژ، اسپانیا، آلمان، ژاپن، استرالیا، روسیه و غیره در این جشنواره حضور یافته اند.

,

 

,

وی بیان کرد: افتتاحیه این جشنواره از سوم آذر آغاز می شود و تا 10 آذر ادامه خواهد داشت و در این مدت در 18 سالن فیلم های جشنواره به نمایش در خواهد آمد که این نمایش ها برای رده سنی ابتدایی، دوره اول و دوم دبیرستان، بخش ویژه متخصصین و بخش ویژه والدین تدارک دیده شده است.

,

 

,

دبیر چهل و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد ابراز کرد: 15 نفر برای داوری آثار این جشنواره انتخاب شده اند که پنج نفر از 15 داور انتخاب شده از کشورهای هند، هلند، بنگلادش، استرالیا و اسلوونی هستند که به زودی وارد ایران می شوند.

,

 

,

در ادامه علیرضا کاظمی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: از بخش های جانبی این جشنواره برگزاری ورکشاب و کارگاه نقد فیلم در مرکز شهید کامیاب است حداقل شش کارگاه در این مرکز برگزار می شود که اگر نواحی هم بخواهند ما آمادگی این ورکشاپ را در سایر نواحی هم داریم.

,

 

,

کاظمی اظهار کرد: امسال بخش ویژه ای به جشنواره اضافه می شود و آن بخش غیر رقابتی فیلم های حوزه علمیه است که امیدواریم این حضور در سالهای بعد این جشنواره ادامه دار باشد.

,

 

,

 مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی عنوان کرد: جشنواره فیلم رشد در حال ورود به ایستگاه چهل و هفتم است و ما آماده استقبال از این قطار در ایستگاه چهل و هفتم هستیم.

,

 

,

کاظمی افزود: جشنواره بین المللی رشد قویترین، پایدارترین و ارزشمندترین جشنواره است و تقریبا جشنواره‌ای با این قدرت و پایداری در کشور نداریم.

,

 

,

وی این جشنواره را یک فرصت استثنایی برای متولیان فرهنگی مشهد دانست و افزود: متولیان فرهنگی می توانند از این فرصت برای معرفی ظرفیت مشهد به اقصی نقاط دنیا استفاده کنند.

,

 

,

رئیس شورای سیاست گذاری چهل هفتمین جشنواره بین المللی رشد با اشاره اینکه از چند بعد می توان این جشنواره را رصد کرد، افزود: یکی از بهترین و موثرترین روش های آموزشی استفاده از فیلم است، فیلم باعث ارتقاء درک هنری دانش آموزان می‌شود و به تربیت تمام ساحتی کمک می کند.

,

 

,

کاظمی با اشاره به اینکه سیستمی منجر به کشف استعداد دانش آموزان در هنر هفتم شود، نداریم، بیان کرد: این جشنواره می تواند به کشف استعداد دانش آموزان در زمینه تولیدات کمک موثری داشته باشد.

,

 

,

وی با اشاره به این موضوع که اقتصاد سینما بُعد دیگری است که در این جشنواره می توان به آن پرداخت، اظهار کرد: نشان دادن دغدغه های اولیا و دانش آموزان، کشاندن افراد جامعه به سینما در این جشنواره یکی دیگر از ابعادی است که می توان به آن پرداخت.

,

 

,

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اینکه سطح سواد رسانه ای در جامعه ما مناسب نیست، ابراز کرد: جشنواره فیلم رشد باعث ارتقاء سطح رسانه ای جامعه می شود به طوری که دانش آموزان را در تحلیل و نقد کمک می‌کند و منجرب به انتخاب درست می شود.

,

 

,

رئیس شورای سیاست گذاری چهل هفتمین جشنواره بین المللی رشد با اشاره به اینکه چهل و شش دوره  جشنواره رشد برگزار شده است، اظهار کرد: برای اولین بار است که همه سیاست گذاری این جشنواره به یک استان واگذار می شود.

,

 

,

کاظمی بیان کرد: به علت انتخاب مشهد درسال ۲۰۱۷ به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام این جشنواره کاملا به خراسان رضوی واگذار شد و ما از اردیبهشت امسال با ۱۵ کمیته فعالیت خود را آغاز کردیم.

,

 

,

 انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه