اخبار داغ

جلوه همدلی مردم استان مرکزی با مردم مناطق زلزله زده کرمانشاه +تصاویر

جلوه همدلی مردم استان مرکزی با مردم مناطق زلزله زده کرمانشاه +تصاویر
زلزله کرمانشاه اگرچه به عنوان حادثه ای تلخ در اذهان همه مردم باقی می ماند، اما جلوه های همدلی و همدردی مردم سراسر کشور به ویژه مردم استان مرکزی، لحظاتی خاطره انگیز را به یادگار گذاشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از دیار آفتاب؛ شامگاه روز یک شنبه ۲۱ آبان ماه، زلزله ای به قدرت ۷.۳ ریشتر خواب خوش را از چشمان مردم کرمانشاه گرفت. زلزله ای که لرزش آن در کشور عراق و چند استان دیگر ایران از جمله استان مرکزی نیز حس شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

زلزله استان مرکزی را لرزاند/ خسارتی گزارش نشده است

به گزارش دیار آفتاب؛ سعید فرخی مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی در گفتگو با اراک امروز؛ گفت: شامگاه یکشنبه ۲۱ آبان زلزله‌ای نسبتا شدید در مرز ایران و عراق رخ داده است که میزان این زلزله در سامانه‌ها ۷.۲ ریشتر ثبت شده است.

فرخی با اشاره به اینکه این زلزله در استان مرکزی هم احساس شده است، اظهار کرد: زلزله تقریباً در تمامی نقاط استان مرکزی احساس شده است.

وی ادامه داد: با اطلاعات کسب شده از فرمانداران استان مرکزی مشکل یا خسارت خاصی گزارش نشده است.

هنوز ساعتی از وقوع زمین لرزه نگذشته بود که نیروهای امدادی از سراسر کشور به این منطقه گسیل شدند و جمعیت هلال احمر استان مرکزی دومین گروه امدادی حاضر در صحنه بود.

موج همدلی مردم برای کمک به مردم زلزله زده کرمانشاه

با انتشار اخباری مبنی بر بالا بودن خسارت های جانی و مالی این زلزله، مردم سراسر کشور در اقدامی سریع و همدلانه به صورت خودجوش عملیات ارسال اقلام مورد نیاز زلزله زدگان را آغاز کردند و ساعاتی پس از وقوع زلزله، سیل کمک‌ها از سوی نهادهای دولتی و مردم از سراسر ایران به منطقه کرمانشاه سرازیر شد.

هنوز ساعتی از وقوع زمین لرزه نگذشته بود که نیروهای امدادی از سراسر کشور به این منطقه گسیل شدند و جمعیت هلال احمر استان مرکزی دومین گروه امدادی حاضر در صحنه بود.

با انتشار اخباری مبنی بر بالا بودن خسارت های جانی و مالی این زلزله، مردم سراسر کشور در اقدامی سریع و همدلانه به صورت خودجوش عملیات ارسال اقلام مورد نیاز زلزله زدگان را آغاز کردند و ساعاتی پس از وقوع زلزله، سیل کمک‌ها از سوی نهادهای دولتی و مردم از سراسر ایران به منطقه کرمانشاه سرازیر شد.

حجم کمک های غیرنقدی استان مرکزی به مناطق زلزله زده به ۲ میلیارد تومان رسید

محمد محمدی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار زرخبر؛ در خصوص میزان کمک های مردم استان مرکزی به مردم مناطق زلزله زده کرمانشاه گفت: تاکنون ۱۰۰ محموله از کمک های مردمی این استان به ارزش حدود ۲۰ میلیارد ریال و ۲۱ محموله کمک های جمعیت به مناطق زلزله زده ارسال شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی ادامه داد: با وقوع زلزله بسیاری از اقلام تا روز شنبه ۲۷ آبان ماه، همچون ۳ هزار تخته چادر امدادی، ۲ هزار تخته پتو، ۲ هزار تخته موکت، ست ظروف ۲ هزار و نایلون پوششی ۸ تن به صورت متمرکز از انبار جمعیت هلال احمر استان خارج و توسط ۴۵ کامیون و تریلر که با هماهنگی مدیریت بحران در اختیار جمعیت هلال احمر قرار گرفت بارگیری و به محل وقوع زلزله ارسال شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی خاطرنشان کرد: جمعه هفته گذشته نیز سه هزار گالن آب و ۱۰ تن نایلون از انبارهای استان به مناطق زلزله زده ارسال شده است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی خبر داد؛

ارسال ۸۸ محموله کمک‌های سپاه روح‌الله استان مرکزی به کرمانشاه/توزیع روزانه ۱۰ هزار پرس غذا در مناطق زلزله‌زده

سردار محسن کریمی فرمانده سپاه روح‌الله در گفت‌وگو با خبرنگار​ دیار آفتاب؛ ضمن عرض تسلیت به محضر شریف رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) و ملت بزرگ ایران و ابراز همدردی و تأسف و تأثر فراوان به مردم شریف استان کرمانشاه و مناطق زلزله‌زده به ویژه خانواده‌های داغدار گفت: مردم کرمانشاه حق بزرگی به گردن مردم ایران دارند و در زمان ۸ سال جنگ تحمیلی دلاورانه در برابر دشمن سپری مستحکم را ایجاد کردند و نقش بزرگی را در پیروزی ملت ایران داشتند.

فرمانده سپاه روح‌الله با تاکید بر اینکه ملت ایران دست در دست هم در کنار نیروهای نظامی و انتظامی با تمام توان برای کاهش آلام مردم منطقه تلاش خواهند کرد، گفت: سپاه روح‌الله نیز در راستای کمک به مردم زلزله‌زده منطقه ۴۶ دستگاه کامیون، ۱۲ دستگاه تریلر، ۳۰ دستگاه وانت، ۳ دستگاه لودر، ۳ دستگاه بیل مکانیکی، دو دستگاه نانوایی سیار و یک واحد آشپزخانه سیار را به منطقه اعزام کرد.

کریمی توزیع ۲۵۰ هزار قرص نان، ۱۵ تُن برنج، ۳ تُن روغن، ۲۰۰ هزار ظرف یک‌بار مصرف، ۲۰۰ هزار آب معدنی، ۵۰۰ چادر و ۵ هزار تخته پتو، ۱۰ تُن خرما، لوازم بهداشتی، مواد شوینده، البسه گرم، ۷ تُن گوشت، ۱۲ تُن سیب‌زمینی و ۲۸ تُن آرد را از دیگر اقدامات سپاه روح‌الله استان مرکزی برای تامین اقلام مورد نیاز زلزله‌زدگان برشمرد.

وی با بیان اینکه آشپزخانه سیار سپاه روح‌الله در هر وعده غذایی ۱۰ هزار پُرس غذای گرم بین زلزله‌زدگان توزیع‌ می‌کند، افزود: تمامی این کمک‌های ارسالی به مناطق زلزله‌زده توسط پایگاه‌های مقاومت بسیج در سطح نواحی در همان روزهای نخست پس از وقوع زمین لرزه جمع‌آوری و به مناطق زلزله‌زده غرب کشور ارسال شده است.

فرمانده سپاه روح‌الله با اشاره به حضور نیروهای پایور و پاسدار سپاه استان مرکزی در مناطق زلزله‌زده تصریح کرد: بیش از ۱۲۰ نفر از نیروهای کادر سپاه روح‌الله در این مناطق زلزله‌زده مستقر شده‌اند و در عملیات آوار برداری، نصب چادر، توزیع اقلام امدادی و مایحتاج ضروری و تامین امنیت منطقه به دیگر نیروهای نظامی و انتظامی حاضر در منطقه کمک می‌کنند.

کریمی افزود: باتوجه به اینکه به منظور تسریع در امر خدمت‌رسانی به مردم زلزله‌زده براساس تصمیمات اتخاذ شده خدمت‌رسانی اعم از توزیع کمک‌های مردمی، خدمات درمانی، تامین امنیت و ... در ۹ روستای «دشت ذهاب» به  سپاه روح الله استان مرکزی محول شده است تا برای بازسازی و ساخت و ساز این مناطق نیز در آینده تصمیم‌گیری شود.

فرمانده سپاه روح‌الله ادامه داد: با حضور مسئولان بسیج سازندگی استان در همان روز نخست و بازدید از منطقه تمامی اطلاعات از میزان تلفات جانی و دامی، خسارات وارده و نیازهای مردمی از ۲۰۰ خانوار ساکن منطقه احصاء شد؛ قرارگاه بسیج سازندگی سپاه روح‌الله در منطقه استقرار یافته است و کمک‌های ارسالی را به منظور تسریع در توزیع بین مردم منطقه تحویل می‌گیرد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی مطرح کرد:

ارائه خدمات سپاه روح‌الله استان مرکزی به ۹ روستای زلزله زده کرمانشاه

به گزارش دیار آفتاب؛ سرهنگ پاسدار علی فراهانی مسئول بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی در گفتگو با ندای تفرش، در خصوص کمک به زلزله زدگان کرمانشاه گفت: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده، بسیج سازندگی استان مرکزی عهده‌دار خدمات‌رسانی به ۹ روستای سرپل ذهاب استان کرمانشاه شده است.

فراهانی اظهار کرد: خدمات‌رسانی به ۲۰۰ خانوار زلزله‌زده این روستاها از ارائه اقلام خوراکی، پوشاک گرفته تا ساخت و ساز منازل تخریب شده در آینده‌ای نزدیک توسط بسیج سازندگی سپاه روح‌الله در این منطقه انجام خواهد شد.

فراهانی یادآور شد: برای ارائه خدمات به این ۹ روستا از ظرفیت‌های سایر ادارات و نهادهای استان مرکزی نیز استفاده می‌شود.

وی با اشاره به پایگاه‌های جمع آوری کمکها در سطح استان مرکزی خاطرنشان کرد: در همه شهرهای استان مرکزی، از سوی بسیج، پایگاههای جمع آوری کمکهای مردمی ایجاد شده تا براساس ظرفیتهای شهرستانها، جمع آوری کمکهای مردم برای زلزله زدگان انجام شود.

 در ادامه گزارش از یک هفته کمک رسانی مردم استان مرکزی به مردم زلزله زده کرمانشاه را می خوانید:

۲۲ آبان/اتوبوس آمبولانس فوریت‌های پزشکی استان مرکزی به کرمانشاه اعزام شد

به گزارش دیار آفتاب؛ حسن طاهراحمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در گفتگو با اراک امروز؛ گفت: بر اثر وقوع زمین لرزه‌ای به بزرگی ۷.۲ ریشتر شامگاه یکشنبه در استان‌های غربی کشور و مصدوم شدن عده بسیاری از هموطنان‌مان اتوبوس آمبولانس اورژانس ۱۱۵ استان به همراه چهار تکنسین مرکز اورژانس برای خدمت‌رسانی به کرمانشاه اعزام شدند.

 

n82728086-71986046

 

طاهراحمدی از آماده باش کامل اورژانس ۱۱۵ استان با تمام توان لجستیکی برای ارائه خدمات خبر داد و  اظهار کرد: تمامی بیمارستانها و مراکز درمانی استان مرکزی برای پذیرش مصدومین استان های آسیب دیده غربی آمادگی دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با تاکید بر اینکه زمین لرزه شب گذشته در استان مرکزی هم احساس شد، افزود: خوشبختانه هیچ گونه تلفات جانی در اثر این زمین لرزه در استان مرکزی گزارش نشده است.

۲۳ آبان/کمک‌های اصناف استان مرکزی به مناطق زلزله زده ارسال شد

به گزارش دیار آفتاب؛ جمشید زند رئیس اتاق اصناف مرکز استان مرکزی در گفتگو با  اراک امروز؛ گفت: بعد از وقوع زمین لرزه در استان کرمانشاه که متاسفانه منجر به خسارات فراوان جانی و مالی شد، به منظور کمک به مردم این منطقه بر اساس اولویت و نیازهای اولیه مناطق آسیب دیده کمیته ای در اتاق اصناف استان مرکزی تشکیل شد.

زند با اشاره به اینکه اتحادیه‌های صنفی تاکنون کمک‌های درخور توجهی را به مردم زلزله زده کرمانشاه داشته اند، اظهار کرد: محموله اولیه کمک های اتحادیه های صنفی استان شامل خرما، کنسرو، آب معدنی، پتو و ... به کرمانشاه ارسال شده است.

در استان مرکزی ۱۲ اتاق اصناف، ۱۸۷ اتحادیه صنفی، ۵۲ هزار واحد صنفی با اشتغال ۵۵ هزار نفری فعال هستند.

ارسال کمک‌های مردمی خمین به مناطق زلزله زده غرب کشور+ عکس

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از پایگاه خبری خمین نیوز؛ محموله کمک‌های مردمی شامل چادر، پتو، پوشاک، مواد غذایی و غذاهای کنسروی از طریق جمعیت هلال احمر شهرستان خمین به مناطق زلزله زده کرمانشاه ارسال شد.

سیدحبیب شریفی رئیس جمعیت هلال احمر خمین در گفتگو با خبرنگار خمین نیوز گفت: تاامروز ۲۹ آبان ۵۰۰ تخته چادر، ۱۳۰۰ پتو، ۱۰۰۰ موکت، تعدادی تخته فرش و همچنین یک نیسان اثاثیه کامل منزل، اقلام غذایی از جمله برنج، آب آشامیدنی، کنسرو به مناطق زلزله زده غرب کشور ارسال شده است.

شریفی ادامه داد: مقداری لوازم بهداشتی، بخاری گازی و برقی، ۵ تُن نایلون و همچنین ۲ عدد خاور لباس، به مناطق زلزله زده غرب کشور فرستاده شده است.

وی بیان کرد: ۳۸۰ میلیون ریال کمک‌های نقدی مردم شهرستان خمین که توسط این سازمان جمع‌آوری شده بود، به این مناطق ارسال شد.

 

 

۲۴ آبان/سپاه خمین کمک‌های مردمی را به مناطق زلزله‌زده ارسال می‌کند+عکس

 

به گزارش دیار آفتاب؛به نقل از پایگاه خبری خمین نیوز؛ اقلام جمع‌آوری شده از مردم شهرستان خمین به منظور کمک به زلزله زدگان غرب کشور توسط سپاه ناحیه خمین، امروز ۲۴ آبان به این مناطق ارسال می‌شود.

سرهنگ علیرضا براتعلی فرمانده ناحیه مقاومت سپاه خمین با اشاره به جمع‌آوری کمک‌های مردمی گفت: اقلام مورد نیاز زلزله زدگان غرب کشور توسط رده‌های مقاومت بسیج در اسرع وقت جمع‌آوری شد و امروز به این مناطق ارسال می‌شود.

وی افزود: تا تاریخ ۲۴ آبان،  ۱۵ هزار قرص نان، بیش از ۱۰۰ عدد پتو، مواد غذایی، آب معدنی، فرش و موکت، لباس، تعدادی چادر و دیگر اقلام مورد نیاز با ارزشی بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال از مردم جمع‌آوری شد که آماده ارسال است.

براتعلی بیان کرد: این نهاد آمادگی خود را به منظور اعزام نیروی انسانی به مناطق زلزله زده اعلام کرده است که به زودی این اعزام انجام خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

کمک یک میلیارد ریالی پالایشگاه شازند به مناطق زلزله‌زده

به گزارش دیار آفتاب؛ ولیئی مسئول بسیج پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند ۲۶ آبان، در گفتگو با خبرنگار شازند ما با اشاره به تهیه اورکت، کاپشن، کلاه و دیگر البسه گرم و پتو به همراه مقداری مواد خوراکی به ارزش تقریبی یک میلیارد ریال توسط این پایگاه مقاومت، گفت:  کمک‌های نقدی هم با توجه به فیش های توزیعی بین کارکنان جمع‌اوری شده است.

مسئول پایگاه مقاومت بسیج پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند ادامه داد: هر کدام از پرسنل مبالغ مورد نظر خود را در این فیش‌ها یادداشت و در پایان ماه از حقوق این عزیزان کسر و مستقیما به حساب هلال احمر واریز می‌شود.

مسئول بسیج پالایشگاه امام  خمینی (ره) شازند اظهار کرد: تمام این اقدامات با هماهنگی جمعیت هلال احمر شهرستان انجام و در نهایت این اقلام تحویل جمعیت هلال احمر شد تا توسط این سازمان به مناطق زلزله زده ارسال شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آشتیان:

۲۰۰ کارتن انواع سرنگ از آشتیان به مناطق زلزله‌زده ارسال شد

به گزارش دیار آفتاب؛ پژمان حدادی، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آشتیان ۲۴ آبان ماه در گفتگو با خبرنگار سفیر آشتیان گفت: وقوع حادثه تلخ زلزله در استان‌های غرب کشور به مرکزیت کرمانشاه و کشته و زخمی شدن تعدادی از هموطنان عزیزمان به ویژه در شهرهای سرپل ذهاب، اسلام آباد و مناطق مجاور باعث تألم خاطر عموم ملت ایران شد.

وی افزود: با توجه به پایان امداد رسانی در مناطق زلزله زده و لزوم رفع نیازهای زلزله زدگان، با توجه به فراخوان کشوری برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی و ارسال به مناطق زلزله زده، شرکت آوا پزشک آشتیان در راستای مسئولیت های اجتماعی و کمک های نوع دوستانه به منظور رفع نیازهای بهداشتی و درمانی آسیب دیدگان زلزله اخیر استان کرمانشاه ۲۰۰ کارتن انواع سرنگ، ۵۰ کارتن لوله خون گیری و ۳۰ کارتن اسکالپ به مناطق زلزله زده کرمانشاه ارسال کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر آشتیان:

زلزله‌زدگان نیاز به چادر و وسایل گرمایشی دارند

به گزارش دیار آفتاب؛ محمد طهماسبی، رئیس جمعیت هلال احمر آشتیان ۲۷ آبان در گفتگو با خبرنگار سفیر آشتیان گفت: نخستین کمک‌های مردم شهرستان سپیدان در قالب یکسری از اقلام ضروری به مناطق زلزله‌زده درمنطقه غرب کشور ارسال ‌شد.

وی افزود: با همت مردم شهرستان آشتیان اولین محموله اقلام جمع آوری شده توسط جمعیت هلال احمر شامل ۱۰۰تخته پتو، ۷۸۰۰سرنگ، ۵۰۰ بسته نان و فتیر، ۱۰۰بسته آب معدنی، ۳۰ کارتن لوازم بهداشتی و ۲۰۰ البسه کودک و ۸ میلیون ریال پول نقد به مناطق زلزله زده غرب کشور ارسال شده است.

وی گفت: وسایل گرمایشی، پلاستیک و پتو و وسایل بهداشتی از نیاز‌های الویت دار مناطق زلزله زده است.

کمک‌های مردمی نراق به مناطق زلزله‌زده ارسال شد+عکس

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از  پیام دلیجان؛ اقلام جمع‌آوری شده از مردم شهر نراق از توابع شهرستان دلیجان به منظور کمک به زلزله زدگان غرب کشور توسط حوزه بسیج ثارالله شهر نراق به این مناطق ارسال شد.

کمک های مردمی نراق تا روز شنبه ۲۷ آبان شامل بیش از ۳۰ میلیون ریال وجه نقد، بیش از ۱۰۰ عدد پتو،مقدار قابل توجهی لباس گرم ، مواد غذایی و ... به مناطق زلزله زدگان غرب کشور اعزام شد.

شهر نراق از توابع شهرستان دلیجان استان مرکزی با وسعت ۷۰ کیلومتر مربع در ۱۵ کیلومتری دلیجان قرار دارد.

 

 

 

 

نوع‌دوستی مردم تفرش در کمک به هموطنان زلزله زده کرمانشاه+تصاویر

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از ندای تفرش، بعد از دعوت سازمان انتقال خون ایران از مردم، برای اهدای گروه خونی O منفی برای ارسال به مناطق زلزله زده کرمانشاه، مردم تفرش در مرکز انتقال خون بیمارستان والفجر تفرش حضور یافتند.

علی سلگی رئیس بیمارستان والفجر تفرش در گفتگو با خبرنگار ندای تفرش گفت: خونهای اهدایی مردم به مرکز انتقال خون استان مرکزی ارسال و پس از انجام آزمایشات لازم، در روزهای آتی آماده تحویل به مراکز درمانی استان کرمانشاه می شود.

 

جمع آوری و بسته بندی کمکهای مردمی در پایگاههای بسیج تفرش+تصاویر

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از ندای تفرش، پس از وقوع زلزله درکرمانشاه، پایگاههای جمع آوری کمکهای مردمی در سطح شهرستان تفرش از سوی نهادهای مختلف فعال شده اند.

در این راستا سپاه ناحیه مقاومت تفرش نیز با ایجاد ایستگاههای جمع آوری در سطح شهر، به یاری مردم زلزله زده کرمانشاه شتافته است که این کمکها در حال بسته بندی و ارسال به مناطق زلزله زده است.

حجت الاسلام نعمت الله خدامی امام جمعه تفرش روز پنج شنبه ۲۵ آبان در حاشیه دیدار از محل بسته بندی کمکهای مردمی در ناحیه مقاومت بسیج تفرش در جمع خبرنگاران با تسلیت به خانواده های زلزله زده کرمانشاه گفت: با حکم مقام معظم رهبری که فرمود: «هرکسی که می تواند از آلام این افراد بکاهد به کمک مردم زلزله زده بشتابد». شهروندان تفرشی نیز به امر رهبر خود لبیک گفته اند و کمکهای نوعدوستانه خود را به این مردم اهدا کرده اند.

صادقی اظهار کرد: در  ساعات ابتدایی ۶ میلیون تومان کمک نقدی و ۲۰ میلیون تومان هم کمکهای غیرنقدی در پایگاههای بسیج جمع آوری شده است. جمع آوری کمکهای مردمی در سطح شهرستان در روزهای آتی نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر کلیه پایگاههای مقاومت بسیج و همچنین ۴ ایستگاه شهری بسیج در میادین تفرش کمکهای مردم را جمع آوری می کنند.

 

گزارش تصویری امواج محبت مردمی از ساوه تا کرمانشاه

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از نارخبر، یکی از شهرستان هایی که در یاری رسانی به زلزله زدگان پیشگام بوده ساوه است، زیرا از اقوام مختلف سراسرکشور در این شهرستان به دلیل جاذبه صنعتی و وصلت های خانوادگی ساکن هستند و هر دردی در گوشه ای از کشور رخ دهد، اهالی با محبت ساوه احساس همدردی کرده و در خدمات رسانی پیشرو هستند.

تا روز شنبه ۲۷ آبان ماه، هفت تریلی و کامیون کمک‌های مردمی ساوه شامل ۲۰ هزار آب معدنی، ۱۵ هزار قرص نان، پوشاک، فرش و هزار تخته چادر از طریق هلال احمر به مناطق زلزله‌زده ارسال شده است.

 موکب های اربعین ساوه، هلال احمر، سپاه ناحیه ساوه، کمیته امداد و اتاق اصناف ساوه، با احداث پایگاه های جمع آوری کمک های مردمی توانستند موجب تسریع در جمع آوری و ارسال هدفمند کمک ها شوند.

واحدهای تولیدی و صنعتی ساوه مانند شرکت سن ایچ و یدکی موتور نیز با ارسال چندین کانتینر کمک های غذایی و گرمایشی در این عزم ملی برای کمک به زلزله زدگان مشارکت کردند.

امواج محبت مردمی از ساوه تا کرمانشاه

امواج محبت مردمی از ساوه تا کرمانشاه

امواج محبت مردمی از ساوه تا کرمانشاه

امواج محبت مردمی از ساوه تا کرمانشاه

امواج محبت مردمی از ساوه تا کرمانشاه

امواج محبت مردمی از ساوه تا کرمانشاه

امواج محبت مردمی از ساوه تا کرمانشاه

ارسال ۹ کامیون اقلام مورد نیاز زلزله‌زدگان از شهرستان محلات پس از سه روز از وقوع زلزله

به گزارش دیار آفتاب؛ قاسم علی صفری، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان محلات سه روز پس از وقوع زلزله کرمانشاه در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری صبح محلات گفت: با توجه به وقوع زلزله در مناطق غربی کشور در اولین روز از امداد رسانی به زلزله زدگان تعداد ۷ کامیون اقلام مورد نیاز زلزله زدگان از شهرستان محلات به مناطق زلزله زده ارسال شد.

وی ادامه داد: این اقلام شامل ۲۰۰۰ تخته پتو، ۸۰۰ چادر امدادی، ۱۲ هزار بطری آب معدنی، ۲۰۰۰ قوطی انواع کنسرو، ۲۰۰۰ دست انواع البسه و کفش، ۳۰۰ کیلو قند و روغن و ۲۰۰ کارتون بیسکویت بود.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان محلات افزود: با توجه به پایان امداد رسانی در مناطق زلزله زده و لزوم رفع نیازهای زلزله زدگان و با توجه به فراخوان کشوری برای جمع آوری کمک‌های مردمی و ارسال به مناطق زلزله زده در روزهای گذشته نیز ۲ کامیون شامل ۱۰ هزار بطری آب معدنی به مناطق زلزله زده ارسال شد.

وی همچنین در تشریح جمع آوری کمک‌های نقدی شهروندان محلاتی گفت: در اولین روز جمع آوری کمک‌های نقدی مبلغ ۱۱۰ میلون ریال از صندوق‌های جمعیت هلال احمر در سطح شهر جمع آوری شد و تاکنون نیز مبالغی توسط شهروندان محلاتی به شماره حساب جمعیت هلال احمر واریز شده است.

در ادامه عملیات امدادرسانی به مردم کرمانشاه صورت گرفت؛

ارسال ۴ محموله اقلام مورد نیاز زلزله‌زدگان توسط سپاه خنداب

به گزارش دیار آفتاب؛ روح‌افزا، فرمانده ناحیه مقاومت شهرستان خنداب ۲۶ آبان پنج روز پس از وقوع زلزله اخیر در کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری نسیم خنداب، گفت: وقوع حادثه تلخ زلزله در استان‌های غرب کشور به مرکزیت کرمانشاه و کشته و زخمی شدن تعدادی از هموطنان عزیزمان به ویژه در شهرهای سرپل ذهاب، اسلام آباد و مناطق مجاور باعث تألم خاطر عموم ملت ایران شد.

روح‌افزا اظهار کرد: با فراخوان کشوری برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی و ارسال به مناطق زلزله زده، مردم شهرستان خنداب کمک‌های نوع دوستانه خود را در قبیل اقلامی از قبیل پتو، خشکبار، نان، بطری‌های آب معدنی و پوشاک به مناطق زلزله زده کرمانشاه ارسال کردند.

فرمانده ناحیه مقاومت شهرستان خنداب ضمن تقدیر و تشکر از همکاری پایگاه‌های مقاومت بسیج شهرستان خنداب گفت: پایگاه‌های مقاومت بسیج شهرستان نقش اساسی در جمع‌آوری و ارسال اقلام مورد نیاز زلزله زدگان به غرب کشور داشتند که با کمک و همدلی مردم شهرستان خنداب ۴ محموله حاوی اقلام مورد نیاز به مناطق زلزله‌زده ارسال شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان خنداب:

ارسال ۴ محموله اقلام مورد نیاز زلزله‌زدگان از شهرستان خنداب

صالحی، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان خنداب سه روز پس از وقوع زلزله کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: با توجه به وقوع زلزله در مناطق غربی کشور صبح روز پنج شنبه ۴ محموله کامیون و وانت نیسان به مناطق زلزله‌زده ارسال شد.

صالحی اظهار کرد: یکی از کامیون‌های ارسالی حاوی ۲۰ هزار قرص نان و کامیون دیگر حاوی ۶۰۰ باکس آب‌ معدنی بود.

وی افزود: محموله‌های دیگر از قبیل ۲۸۰ تخته پتو، کنسرو ، لوازم بهداشتی و مواد غذایی نیز توسط ۲ وانت نیسان به مناطق زلزله‌زده ارسال شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان خنداب  خاطرنشان کرد: به استثنای کمک‌های غیر نقدی مردم و خیرین شهرستان کمک‌های نقدی به مبلغ ۷ میلیون ریال از صندوق‌های جمعیت هلال احمر در سطح شهرستان جمع آوری شد.

 

 

 

 

 

موج همدلی ها ادامه دارد؛

ارسال ۳ محموله کمک های مردمی توسط سپاه فراهان برای زلزله زدگان

به گزارش دیار آفتاب؛ سرگرد حسین رضایی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فراهان صبح امروز ۲۹ آبان، در گفتگو با خبرنگار فراهان خبر با عرض تسلیت و بیان همدردی با مردم زلزله‌زده کرمانشاه گفت: نخستین نیروهای امدادی که برای کمک وارد منطقه زلزله زده کرمانشاه شدند از ارتش و سپاه بوده است.

وی افزود: با توجه به شرایط نامناسب مردم زلزله‌زده کرمانشاه تمام افراد وظیفه برادری نسبت به مردم کرمانشاه داشته و تمام ملت ایران، مردم داغدار و زلزله‌زده کرمانشاه را درک کرده و برای همدردی وکمک به هم‌نوعانشان همیشه آماده هستند.

رضایی اظهار کرد: بسیجیان شهرستان فراهان برای کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه وارد عمل شده تا بتوانند تاحدودی مایحتاج مردم زلزله‌زده کرمانشاه را تامین کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت فراهان بیان کرد: کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه و داغداران این حادثه یک جهاد است و مردم با نوعدوستی و حرکتی جهادی ارزش های اخلاقی، انسانی و دینی را به نمایش گذاشتند.

وی با اشاره به کمک های ارسالی به مناطق غرب کشور گفت: تا روز شنبه ۲۷ آبان، ۳ کامیون محموله کمک های ناحیه مقاومت بسیج فراهان شامل پتو، کنسرو، لوازم بهداشتی، مواد غذایی و... به ارزش ۴۰ میلیون تومان به مناطق زلزله زده ارسال شده است.

رضایی با بیان اینکه روز به روز دما کاهش یافته و وضعیت جوی هوا سردتر می‌شود، گفت: باید تلاش کرد با برنامه‌ریزی‌های انجام شده کمک‌های خوبی را به مردم زلزله زده منطقه کرمانشاه انجام داد؛ وسایل گرمایشی و مواد خوراکی فاسد نشدنی و چادرهای مناسب برای اسکان موقت از جمله ضروریات زلزله‌زدگان استان کرمانشاه است که باید تهیه شود.

فرمانده ناحیه مقاومت فراهان افزود: فردا هم یک محموله شامل اقلام مورد نیاز زلزه زدگان به غرب کشور ارسال می شود و امید است با تلاش و همت مردم بتوان مایحتاج زلزله‌زدگان کرمانشاه را فراهم کرد.

 

 

 

 

 

فرمانده سپاه ناحیه کمیجان خبرداد

ارسال محموله کمک‌های مردمی به کرمانشاه

فرمانده سپاه ناحیه کمیجان گفت: تاکنون یک دستگاه کامیون و ۴ دستگاه نیسان محموله کمک‌های مردمی به مناطق زلزله زده کرمانشاه اعزام شده است.

به گزارش دیار آفتاب؛ سرهنگ پاسدار رشید اکبری فرمانده سپاه ناحیه کمیجان در گفتگو با خبرنگار سلام کمیجان گفت: سپاه ناحیه کمیجان پس وقوع زمین‌لرزه ۷.۳ ریشتری شامگاه یکشنبه در کرمانشاه و سرپل ذهاب، اقدام به جمع آوری کمک های مردمی برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاهکرد.

فرمانده سپاه کمیجان بیان کرد: در اولین روز پس از زلزله یک دستگاه نیسان حامل کمک های مردمی شهرستان اعزام شد، همچنین تاکنون یک دستگاه کامیون و ۴ دستگاه نیسان به مناطق زلزله زده کرمانشاه اعزام شده است که شامل آب معدنی، کنسرو، لباس گرم، پتو و... به کرمانشاه است.

اکبری تصریح کرد: مردم شهرستان کمیجان برای کمک به مردم زلزله زده کرمانشاه با مراجعه به پایگاه ها و حوزه های شهر و روستاهای کمیجان کمک های نقدی و غیر نقدی خود را تحویل این نهاد دادند.

وی در ادامه افزود: همچنین چادرهای بسیج سازندگی جهت جمع آوری کمک های مردمی در سطح شهرستان کمیجان همچنان برقرار است.

فرمانده سپاه ناحیه کمیجان از آمادگی اعزام نیروهای جهادی بسیج سازندگی به مناطق زلزله زده کرمانشاه خبر داد و افزود: بسیج سازندگی کمیجان آمادگی اعزام جهادگران بسیجی به مناطق زلزله زده کرمانشاه برای بازسازی مناطق آسیب دیده را دارد.

 

انتهای پیام/

,

زلزله استان مرکزی را لرزاند/ خسارتی گزارش نشده است

, زلزله استان مرکزی را لرزاند/ خسارتی گزارش نشده است,

به گزارش دیار آفتاب؛ سعید فرخی مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی در گفتگو با اراک امروز؛ گفت: شامگاه یکشنبه ۲۱ آبان زلزله‌ای نسبتا شدید در مرز ایران و عراق رخ داده است که میزان این زلزله در سامانه‌ها ۷.۲ ریشتر ثبت شده است.

, دیار آفتاب, اراک امروز,

فرخی با اشاره به اینکه این زلزله در استان مرکزی هم احساس شده است، اظهار کرد: زلزله تقریباً در تمامی نقاط استان مرکزی احساس شده است.

,

وی ادامه داد: با اطلاعات کسب شده از فرمانداران استان مرکزی مشکل یا خسارت خاصی گزارش نشده است.

,

هنوز ساعتی از وقوع زمین لرزه نگذشته بود که نیروهای امدادی از سراسر کشور به این منطقه گسیل شدند و جمعیت هلال احمر استان مرکزی دومین گروه امدادی حاضر در صحنه بود.

,

موج همدلی مردم برای کمک به مردم زلزله زده کرمانشاه

, موج همدلی مردم برای کمک به مردم زلزله زده کرمانشاه,

با انتشار اخباری مبنی بر بالا بودن خسارت های جانی و مالی این زلزله، مردم سراسر کشور در اقدامی سریع و همدلانه به صورت خودجوش عملیات ارسال اقلام مورد نیاز زلزله زدگان را آغاز کردند و ساعاتی پس از وقوع زلزله، سیل کمک‌ها از سوی نهادهای دولتی و مردم از سراسر ایران به منطقه کرمانشاه سرازیر شد.

,

هنوز ساعتی از وقوع زمین لرزه نگذشته بود که نیروهای امدادی از سراسر کشور به این منطقه گسیل شدند و جمعیت هلال احمر استان مرکزی دومین گروه امدادی حاضر در صحنه بود.

,

با انتشار اخباری مبنی بر بالا بودن خسارت های جانی و مالی این زلزله، مردم سراسر کشور در اقدامی سریع و همدلانه به صورت خودجوش عملیات ارسال اقلام مورد نیاز زلزله زدگان را آغاز کردند و ساعاتی پس از وقوع زلزله، سیل کمک‌ها از سوی نهادهای دولتی و مردم از سراسر ایران به منطقه کرمانشاه سرازیر شد.

,

حجم کمک های غیرنقدی استان مرکزی به مناطق زلزله زده به ۲ میلیارد تومان رسید

, حجم کمک های غیرنقدی استان مرکزی به مناطق زلزله زده به ۲ میلیارد تومان رسید,

محمد محمدی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار زرخبر؛ در خصوص میزان کمک های مردم استان مرکزی به مردم مناطق زلزله زده کرمانشاه گفت: تاکنون ۱۰۰ محموله از کمک های مردمی این استان به ارزش حدود ۲۰ میلیارد ریال و ۲۱ محموله کمک های جمعیت به مناطق زلزله زده ارسال شده است.

, زرخبر,

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی ادامه داد: با وقوع زلزله بسیاری از اقلام تا روز شنبه ۲۷ آبان ماه، همچون ۳ هزار تخته چادر امدادی، ۲ هزار تخته پتو، ۲ هزار تخته موکت، ست ظروف ۲ هزار و نایلون پوششی ۸ تن به صورت متمرکز از انبار جمعیت هلال احمر استان خارج و توسط ۴۵ کامیون و تریلر که با هماهنگی مدیریت بحران در اختیار جمعیت هلال احمر قرار گرفت بارگیری و به محل وقوع زلزله ارسال شد.

,

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی خاطرنشان کرد: جمعه هفته گذشته نیز سه هزار گالن آب و ۱۰ تن نایلون از انبارهای استان به مناطق زلزله زده ارسال شده است.

,

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی خبر داد؛

,

ارسال ۸۸ محموله کمک‌های سپاه روح‌الله استان مرکزی به کرمانشاه/توزیع روزانه ۱۰ هزار پرس غذا در مناطق زلزله‌زده

, ارسال ۸۸ محموله کمک‌های سپاه روح‌الله استان مرکزی به کرمانشاه/توزیع روزانه ۱۰ هزار پرس غذا در مناطق زلزله‌زده,

سردار محسن کریمی فرمانده سپاه روح‌الله در گفت‌وگو با خبرنگار​ دیار آفتاب؛ ضمن عرض تسلیت به محضر شریف رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) و ملت بزرگ ایران و ابراز همدردی و تأسف و تأثر فراوان به مردم شریف استان کرمانشاه و مناطق زلزله‌زده به ویژه خانواده‌های داغدار گفت: مردم کرمانشاه حق بزرگی به گردن مردم ایران دارند و در زمان ۸ سال جنگ تحمیلی دلاورانه در برابر دشمن سپری مستحکم را ایجاد کردند و نقش بزرگی را در پیروزی ملت ایران داشتند.

, دیار آفتاب,

فرمانده سپاه روح‌الله با تاکید بر اینکه ملت ایران دست در دست هم در کنار نیروهای نظامی و انتظامی با تمام توان برای کاهش آلام مردم منطقه تلاش خواهند کرد، گفت: سپاه روح‌الله نیز در راستای کمک به مردم زلزله‌زده منطقه ۴۶ دستگاه کامیون، ۱۲ دستگاه تریلر، ۳۰ دستگاه وانت، ۳ دستگاه لودر، ۳ دستگاه بیل مکانیکی، دو دستگاه نانوایی سیار و یک واحد آشپزخانه سیار را به منطقه اعزام کرد.

,

کریمی توزیع ۲۵۰ هزار قرص نان، ۱۵ تُن برنج، ۳ تُن روغن، ۲۰۰ هزار ظرف یک‌بار مصرف، ۲۰۰ هزار آب معدنی، ۵۰۰ چادر و ۵ هزار تخته پتو، ۱۰ تُن خرما، لوازم بهداشتی، مواد شوینده، البسه گرم، ۷ تُن گوشت، ۱۲ تُن سیب‌زمینی و ۲۸ تُن آرد را از دیگر اقدامات سپاه روح‌الله استان مرکزی برای تامین اقلام مورد نیاز زلزله‌زدگان برشمرد.

,

وی با بیان اینکه آشپزخانه سیار سپاه روح‌الله در هر وعده غذایی ۱۰ هزار پُرس غذای گرم بین زلزله‌زدگان توزیع‌ می‌کند، افزود: تمامی این کمک‌های ارسالی به مناطق زلزله‌زده توسط پایگاه‌های مقاومت بسیج در سطح نواحی در همان روزهای نخست پس از وقوع زمین لرزه جمع‌آوری و به مناطق زلزله‌زده غرب کشور ارسال شده است.

,

فرمانده سپاه روح‌الله با اشاره به حضور نیروهای پایور و پاسدار سپاه استان مرکزی در مناطق زلزله‌زده تصریح کرد: بیش از ۱۲۰ نفر از نیروهای کادر سپاه روح‌الله در این مناطق زلزله‌زده مستقر شده‌اند و در عملیات آوار برداری، نصب چادر، توزیع اقلام امدادی و مایحتاج ضروری و تامین امنیت منطقه به دیگر نیروهای نظامی و انتظامی حاضر در منطقه کمک می‌کنند.

,

کریمی افزود: باتوجه به اینکه به منظور تسریع در امر خدمت‌رسانی به مردم زلزله‌زده براساس تصمیمات اتخاذ شده خدمت‌رسانی اعم از توزیع کمک‌های مردمی، خدمات درمانی، تامین امنیت و ... در ۹ روستای «دشت ذهاب» به  سپاه روح الله استان مرکزی محول شده است تا برای بازسازی و ساخت و ساز این مناطق نیز در آینده تصمیم‌گیری شود.

,

فرمانده سپاه روح‌الله ادامه داد: با حضور مسئولان بسیج سازندگی استان در همان روز نخست و بازدید از منطقه تمامی اطلاعات از میزان تلفات جانی و دامی، خسارات وارده و نیازهای مردمی از ۲۰۰ خانوار ساکن منطقه احصاء شد؛ قرارگاه بسیج سازندگی سپاه روح‌الله در منطقه استقرار یافته است و کمک‌های ارسالی را به منظور تسریع در توزیع بین مردم منطقه تحویل می‌گیرد.

,

مسئول بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی مطرح کرد:

,

ارائه خدمات سپاه روح‌الله استان مرکزی به ۹ روستای زلزله زده کرمانشاه

, ارائه خدمات سپاه روح‌الله استان مرکزی به ۹ روستای زلزله زده کرمانشاه, , ,

به گزارش دیار آفتاب؛ سرهنگ پاسدار علی فراهانی مسئول بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی در گفتگو با ندای تفرش، در خصوص کمک به زلزله زدگان کرمانشاه گفت: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده، بسیج سازندگی استان مرکزی عهده‌دار خدمات‌رسانی به ۹ روستای سرپل ذهاب استان کرمانشاه شده است.

, دیار آفتاب, ندای تفرش, ندای تفرش,

فراهانی اظهار کرد: خدمات‌رسانی به ۲۰۰ خانوار زلزله‌زده این روستاها از ارائه اقلام خوراکی، پوشاک گرفته تا ساخت و ساز منازل تخریب شده در آینده‌ای نزدیک توسط بسیج سازندگی سپاه روح‌الله در این منطقه انجام خواهد شد.

,

فراهانی یادآور شد: برای ارائه خدمات به این ۹ روستا از ظرفیت‌های سایر ادارات و نهادهای استان مرکزی نیز استفاده می‌شود.

,

وی با اشاره به پایگاه‌های جمع آوری کمکها در سطح استان مرکزی خاطرنشان کرد: در همه شهرهای استان مرکزی، از سوی بسیج، پایگاههای جمع آوری کمکهای مردمی ایجاد شده تا براساس ظرفیتهای شهرستانها، جمع آوری کمکهای مردم برای زلزله زدگان انجام شود.

,

 در ادامه گزارش از یک هفته کمک رسانی مردم استان مرکزی به مردم زلزله زده کرمانشاه را می خوانید:

,

۲۲ آبان/اتوبوس آمبولانس فوریت‌های پزشکی استان مرکزی به کرمانشاه اعزام شد

, ۲۲ آبان/اتوبوس آمبولانس فوریت‌های پزشکی استان مرکزی به کرمانشاه اعزام شد,

به گزارش دیار آفتاب؛ حسن طاهراحمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در گفتگو با اراک امروز؛ گفت: بر اثر وقوع زمین لرزه‌ای به بزرگی ۷.۲ ریشتر شامگاه یکشنبه در استان‌های غربی کشور و مصدوم شدن عده بسیاری از هموطنان‌مان اتوبوس آمبولانس اورژانس ۱۱۵ استان به همراه چهار تکنسین مرکز اورژانس برای خدمت‌رسانی به کرمانشاه اعزام شدند.

, دیار آفتاب, اراک امروز؛, اراک امروز, ,

 

,

n82728086-71986046

, n82728086-71986046, n82728086-71986046,

 

,

طاهراحمدی از آماده باش کامل اورژانس ۱۱۵ استان با تمام توان لجستیکی برای ارائه خدمات خبر داد و  اظهار کرد: تمامی بیمارستانها و مراکز درمانی استان مرکزی برای پذیرش مصدومین استان های آسیب دیده غربی آمادگی دارند.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با تاکید بر اینکه زمین لرزه شب گذشته در استان مرکزی هم احساس شد، افزود: خوشبختانه هیچ گونه تلفات جانی در اثر این زمین لرزه در استان مرکزی گزارش نشده است.

,

۲۳ آبان/کمک‌های اصناف استان مرکزی به مناطق زلزله زده ارسال شد

, ۲۳ آبان/کمک‌های اصناف استان مرکزی به مناطق زلزله زده ارسال شد,

به گزارش دیار آفتاب؛ جمشید زند رئیس اتاق اصناف مرکز استان مرکزی در گفتگو با  اراک امروز؛ گفت: بعد از وقوع زمین لرزه در استان کرمانشاه که متاسفانه منجر به خسارات فراوان جانی و مالی شد، به منظور کمک به مردم این منطقه بر اساس اولویت و نیازهای اولیه مناطق آسیب دیده کمیته ای در اتاق اصناف استان مرکزی تشکیل شد.

, دیار آفتاب, اراک امروز, ؛,

زند با اشاره به اینکه اتحادیه‌های صنفی تاکنون کمک‌های درخور توجهی را به مردم زلزله زده کرمانشاه داشته اند، اظهار کرد: محموله اولیه کمک های اتحادیه های صنفی استان شامل خرما، کنسرو، آب معدنی، پتو و ... به کرمانشاه ارسال شده است.

,

در استان مرکزی ۱۲ اتاق اصناف، ۱۸۷ اتحادیه صنفی، ۵۲ هزار واحد صنفی با اشتغال ۵۵ هزار نفری فعال هستند.

,

ارسال کمک‌های مردمی خمین به مناطق زلزله زده غرب کشور+ عکس

, ارسال کمک‌های مردمی خمین به مناطق زلزله زده غرب کشور+ عکس, ارسال کمک‌های مردمی خمین به مناطق زلزله زده غرب کشور+ عکس,

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از پایگاه خبری خمین نیوز؛ محموله کمک‌های مردمی شامل چادر، پتو، پوشاک، مواد غذایی و غذاهای کنسروی از طریق جمعیت هلال احمر شهرستان خمین به مناطق زلزله زده کرمانشاه ارسال شد.

, دیار آفتاب, پایگاه خبری خمین نیوز,

سیدحبیب شریفی رئیس جمعیت هلال احمر خمین در گفتگو با خبرنگار خمین نیوز گفت: تاامروز ۲۹ آبان ۵۰۰ تخته چادر، ۱۳۰۰ پتو، ۱۰۰۰ موکت، تعدادی تخته فرش و همچنین یک نیسان اثاثیه کامل منزل، اقلام غذایی از جمله برنج، آب آشامیدنی، کنسرو به مناطق زلزله زده غرب کشور ارسال شده است.

, خمین نیوز,

شریفی ادامه داد: مقداری لوازم بهداشتی، بخاری گازی و برقی، ۵ تُن نایلون و همچنین ۲ عدد خاور لباس، به مناطق زلزله زده غرب کشور فرستاده شده است.

,

وی بیان کرد: ۳۸۰ میلیون ریال کمک‌های نقدی مردم شهرستان خمین که توسط این سازمان جمع‌آوری شده بود، به این مناطق ارسال شد.

,

, ,

 

,

, ,

 

,

۲۴ آبان/سپاه خمین کمک‌های مردمی را به مناطق زلزله‌زده ارسال می‌کند+عکس

, ۲۴ آبان/سپاه خمین کمک‌های مردمی را به مناطق زلزله‌زده ارسال می‌کند+عکس,

 

,

به گزارش دیار آفتاب؛به نقل از پایگاه خبری خمین نیوز؛ اقلام جمع‌آوری شده از مردم شهرستان خمین به منظور کمک به زلزله زدگان غرب کشور توسط سپاه ناحیه خمین، امروز ۲۴ آبان به این مناطق ارسال می‌شود.

, دیار آفتاب, پایگاه خبری خمین نیوز,

سرهنگ علیرضا براتعلی فرمانده ناحیه مقاومت سپاه خمین با اشاره به جمع‌آوری کمک‌های مردمی گفت: اقلام مورد نیاز زلزله زدگان غرب کشور توسط رده‌های مقاومت بسیج در اسرع وقت جمع‌آوری شد و امروز به این مناطق ارسال می‌شود.

,

وی افزود: تا تاریخ ۲۴ آبان،  ۱۵ هزار قرص نان، بیش از ۱۰۰ عدد پتو، مواد غذایی، آب معدنی، فرش و موکت، لباس، تعدادی چادر و دیگر اقلام مورد نیاز با ارزشی بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال از مردم جمع‌آوری شد که آماده ارسال است.

,

براتعلی بیان کرد: این نهاد آمادگی خود را به منظور اعزام نیروی انسانی به مناطق زلزله زده اعلام کرده است که به زودی این اعزام انجام خواهد شد.

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

کمک یک میلیارد ریالی پالایشگاه شازند به مناطق زلزله‌زده

, کمک یک میلیارد ریالی پالایشگاه شازند به مناطق زلزله‌زده,

به گزارش دیار آفتاب؛ ولیئی مسئول بسیج پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند ۲۶ آبان، در گفتگو با خبرنگار شازند ما با اشاره به تهیه اورکت، کاپشن، کلاه و دیگر البسه گرم و پتو به همراه مقداری مواد خوراکی به ارزش تقریبی یک میلیارد ریال توسط این پایگاه مقاومت، گفت:  کمک‌های نقدی هم با توجه به فیش های توزیعی بین کارکنان جمع‌اوری شده است.

, دیار آفتاب, شازند ما, شازند ما,

مسئول پایگاه مقاومت بسیج پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند ادامه داد: هر کدام از پرسنل مبالغ مورد نظر خود را در این فیش‌ها یادداشت و در پایان ماه از حقوق این عزیزان کسر و مستقیما به حساب هلال احمر واریز می‌شود.

,

, ,

مسئول بسیج پالایشگاه امام  خمینی (ره) شازند اظهار کرد: تمام این اقدامات با هماهنگی جمعیت هلال احمر شهرستان انجام و در نهایت این اقلام تحویل جمعیت هلال احمر شد تا توسط این سازمان به مناطق زلزله زده ارسال شود.

,

مدیر شبکه بهداشت و درمان آشتیان:

,

۲۰۰ کارتن انواع سرنگ از آشتیان به مناطق زلزله‌زده ارسال شد

, ۲۰۰ کارتن انواع سرنگ از آشتیان به مناطق زلزله‌زده ارسال شد,

به گزارش دیار آفتاب؛ پژمان حدادی، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آشتیان ۲۴ آبان ماه در گفتگو با خبرنگار سفیر آشتیان گفت: وقوع حادثه تلخ زلزله در استان‌های غرب کشور به مرکزیت کرمانشاه و کشته و زخمی شدن تعدادی از هموطنان عزیزمان به ویژه در شهرهای سرپل ذهاب، اسلام آباد و مناطق مجاور باعث تألم خاطر عموم ملت ایران شد.

, دیار آفتاب, سفیر آشتیان,

وی افزود: با توجه به پایان امداد رسانی در مناطق زلزله زده و لزوم رفع نیازهای زلزله زدگان، با توجه به فراخوان کشوری برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی و ارسال به مناطق زلزله زده، شرکت آوا پزشک آشتیان در راستای مسئولیت های اجتماعی و کمک های نوع دوستانه به منظور رفع نیازهای بهداشتی و درمانی آسیب دیدگان زلزله اخیر استان کرمانشاه ۲۰۰ کارتن انواع سرنگ، ۵۰ کارتن لوله خون گیری و ۳۰ کارتن اسکالپ به مناطق زلزله زده کرمانشاه ارسال کرد.

,

, ,

رئیس جمعیت هلال احمر آشتیان:

,

زلزله‌زدگان نیاز به چادر و وسایل گرمایشی دارند

, زلزله‌زدگان نیاز به چادر و وسایل گرمایشی دارند, , ,

به گزارش دیار آفتاب؛ محمد طهماسبی، رئیس جمعیت هلال احمر آشتیان ۲۷ آبان در گفتگو با خبرنگار سفیر آشتیان گفت: نخستین کمک‌های مردم شهرستان سپیدان در قالب یکسری از اقلام ضروری به مناطق زلزله‌زده درمنطقه غرب کشور ارسال ‌شد.

, دیار آفتاب, سفیر آشتیان,

وی افزود: با همت مردم شهرستان آشتیان اولین محموله اقلام جمع آوری شده توسط جمعیت هلال احمر شامل ۱۰۰تخته پتو، ۷۸۰۰سرنگ، ۵۰۰ بسته نان و فتیر، ۱۰۰بسته آب معدنی، ۳۰ کارتن لوازم بهداشتی و ۲۰۰ البسه کودک و ۸ میلیون ریال پول نقد به مناطق زلزله زده غرب کشور ارسال شده است.

,

وی گفت: وسایل گرمایشی، پلاستیک و پتو و وسایل بهداشتی از نیاز‌های الویت دار مناطق زلزله زده است.

,

, ,

کمک‌های مردمی نراق به مناطق زلزله‌زده ارسال شد+عکس

, کمک‌های مردمی نراق به مناطق زلزله‌زده ارسال شد+عکس,

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از  پیام دلیجان؛ اقلام جمع‌آوری شده از مردم شهر نراق از توابع شهرستان دلیجان به منظور کمک به زلزله زدگان غرب کشور توسط حوزه بسیج ثارالله شهر نراق به این مناطق ارسال شد.

, دیار آفتاب, پیام دلیجان؛,

کمک های مردمی نراق تا روز شنبه ۲۷ آبان شامل بیش از ۳۰ میلیون ریال وجه نقد، بیش از ۱۰۰ عدد پتو،مقدار قابل توجهی لباس گرم ، مواد غذایی و ... به مناطق زلزله زدگان غرب کشور اعزام شد.

,

شهر نراق از توابع شهرستان دلیجان استان مرکزی با وسعت ۷۰ کیلومتر مربع در ۱۵ کیلومتری دلیجان قرار دارد.

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

, , , , ,

نوع‌دوستی مردم تفرش در کمک به هموطنان زلزله زده کرمانشاه+تصاویر

, نوع‌دوستی مردم تفرش در کمک به هموطنان زلزله زده کرمانشاه+تصاویر, نوع‌دوستی مردم تفرش در کمک به هموطنان زلزله زده کرمانشاه+تصاویر,

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از ندای تفرش، بعد از دعوت سازمان انتقال خون ایران از مردم، برای اهدای گروه خونی O منفی برای ارسال به مناطق زلزله زده کرمانشاه، مردم تفرش در مرکز انتقال خون بیمارستان والفجر تفرش حضور یافتند.

, دیار آفتاب, ندای تفرش, ندای تفرش,

علی سلگی رئیس بیمارستان والفجر تفرش در گفتگو با خبرنگار ندای تفرش گفت: خونهای اهدایی مردم به مرکز انتقال خون استان مرکزی ارسال و پس از انجام آزمایشات لازم، در روزهای آتی آماده تحویل به مراکز درمانی استان کرمانشاه می شود.

, ندای تفرش, ندای تفرش,

, ,

 

,

, ,

جمع آوری و بسته بندی کمکهای مردمی در پایگاههای بسیج تفرش+تصاویر

, جمع آوری و بسته بندی کمکهای مردمی در پایگاههای بسیج تفرش+تصاویر,

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از ندای تفرش، پس از وقوع زلزله درکرمانشاه، پایگاههای جمع آوری کمکهای مردمی در سطح شهرستان تفرش از سوی نهادهای مختلف فعال شده اند.

, دیار آفتاب, ندای تفرش, ندای تفرش,

در این راستا سپاه ناحیه مقاومت تفرش نیز با ایجاد ایستگاههای جمع آوری در سطح شهر، به یاری مردم زلزله زده کرمانشاه شتافته است که این کمکها در حال بسته بندی و ارسال به مناطق زلزله زده است.

,

حجت الاسلام نعمت الله خدامی امام جمعه تفرش روز پنج شنبه ۲۵ آبان در حاشیه دیدار از محل بسته بندی کمکهای مردمی در ناحیه مقاومت بسیج تفرش در جمع خبرنگاران با تسلیت به خانواده های زلزله زده کرمانشاه گفت: با حکم مقام معظم رهبری که فرمود: «هرکسی که می تواند از آلام این افراد بکاهد به کمک مردم زلزله زده بشتابد». شهروندان تفرشی نیز به امر رهبر خود لبیک گفته اند و کمکهای نوعدوستانه خود را به این مردم اهدا کرده اند.

,

صادقی اظهار کرد: در  ساعات ابتدایی ۶ میلیون تومان کمک نقدی و ۲۰ میلیون تومان هم کمکهای غیرنقدی در پایگاههای بسیج جمع آوری شده است. جمع آوری کمکهای مردمی در سطح شهرستان در روزهای آتی نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

,

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر کلیه پایگاههای مقاومت بسیج و همچنین ۴ ایستگاه شهری بسیج در میادین تفرش کمکهای مردم را جمع آوری می کنند.

, ,

 

,

, ,

گزارش تصویری امواج محبت مردمی از ساوه تا کرمانشاه

, گزارش تصویری امواج محبت مردمی از ساوه تا کرمانشاه,

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از نارخبر، یکی از شهرستان هایی که در یاری رسانی به زلزله زدگان پیشگام بوده ساوه است، زیرا از اقوام مختلف سراسرکشور در این شهرستان به دلیل جاذبه صنعتی و وصلت های خانوادگی ساکن هستند و هر دردی در گوشه ای از کشور رخ دهد، اهالی با محبت ساوه احساس همدردی کرده و در خدمات رسانی پیشرو هستند.

, دیار آفتاب, نارخبر،, نارخبر،,

تا روز شنبه ۲۷ آبان ماه، هفت تریلی و کامیون کمک‌های مردمی ساوه شامل ۲۰ هزار آب معدنی، ۱۵ هزار قرص نان، پوشاک، فرش و هزار تخته چادر از طریق هلال احمر به مناطق زلزله‌زده ارسال شده است.

,

 موکب های اربعین ساوه، هلال احمر، سپاه ناحیه ساوه، کمیته امداد و اتاق اصناف ساوه، با احداث پایگاه های جمع آوری کمک های مردمی توانستند موجب تسریع در جمع آوری و ارسال هدفمند کمک ها شوند.

,

واحدهای تولیدی و صنعتی ساوه مانند شرکت سن ایچ و یدکی موتور نیز با ارسال چندین کانتینر کمک های غذایی و گرمایشی در این عزم ملی برای کمک به زلزله زدگان مشارکت کردند.

,

امواج محبت مردمی از ساوه تا کرمانشاه

, امواج محبت مردمی از ساوه تا کرمانشاه,

امواج محبت مردمی از ساوه تا کرمانشاه

, امواج محبت مردمی از ساوه تا کرمانشاه,

امواج محبت مردمی از ساوه تا کرمانشاه

, امواج محبت مردمی از ساوه تا کرمانشاه,

امواج محبت مردمی از ساوه تا کرمانشاه

, امواج محبت مردمی از ساوه تا کرمانشاه,

امواج محبت مردمی از ساوه تا کرمانشاه

, امواج محبت مردمی از ساوه تا کرمانشاه,

امواج محبت مردمی از ساوه تا کرمانشاه

, امواج محبت مردمی از ساوه تا کرمانشاه,

امواج محبت مردمی از ساوه تا کرمانشاه

, امواج محبت مردمی از ساوه تا کرمانشاه,

ارسال ۹ کامیون اقلام مورد نیاز زلزله‌زدگان از شهرستان محلات پس از سه روز از وقوع زلزله

, ارسال ۹ کامیون اقلام مورد نیاز زلزله‌زدگان از شهرستان محلات پس از سه روز از وقوع زلزله,

به گزارش دیار آفتاب؛ قاسم علی صفری، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان محلات سه روز پس از وقوع زلزله کرمانشاه در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری صبح محلات گفت: با توجه به وقوع زلزله در مناطق غربی کشور در اولین روز از امداد رسانی به زلزله زدگان تعداد ۷ کامیون اقلام مورد نیاز زلزله زدگان از شهرستان محلات به مناطق زلزله زده ارسال شد.

, دیار آفتاب, پایگاه خبری صبح محلات, پایگاه خبری صبح محلات,

وی ادامه داد: این اقلام شامل ۲۰۰۰ تخته پتو، ۸۰۰ چادر امدادی، ۱۲ هزار بطری آب معدنی، ۲۰۰۰ قوطی انواع کنسرو، ۲۰۰۰ دست انواع البسه و کفش، ۳۰۰ کیلو قند و روغن و ۲۰۰ کارتون بیسکویت بود.

,

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان محلات افزود: با توجه به پایان امداد رسانی در مناطق زلزله زده و لزوم رفع نیازهای زلزله زدگان و با توجه به فراخوان کشوری برای جمع آوری کمک‌های مردمی و ارسال به مناطق زلزله زده در روزهای گذشته نیز ۲ کامیون شامل ۱۰ هزار بطری آب معدنی به مناطق زلزله زده ارسال شد.

,

وی همچنین در تشریح جمع آوری کمک‌های نقدی شهروندان محلاتی گفت: در اولین روز جمع آوری کمک‌های نقدی مبلغ ۱۱۰ میلون ریال از صندوق‌های جمعیت هلال احمر در سطح شهر جمع آوری شد و تاکنون نیز مبالغی توسط شهروندان محلاتی به شماره حساب جمعیت هلال احمر واریز شده است.

,

در ادامه عملیات امدادرسانی به مردم کرمانشاه صورت گرفت؛

,

ارسال ۴ محموله اقلام مورد نیاز زلزله‌زدگان توسط سپاه خنداب

, ارسال ۴ محموله اقلام مورد نیاز زلزله‌زدگان توسط سپاه خنداب,

به گزارش دیار آفتاب؛ روح‌افزا، فرمانده ناحیه مقاومت شهرستان خنداب ۲۶ آبان پنج روز پس از وقوع زلزله اخیر در کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری نسیم خنداب، گفت: وقوع حادثه تلخ زلزله در استان‌های غرب کشور به مرکزیت کرمانشاه و کشته و زخمی شدن تعدادی از هموطنان عزیزمان به ویژه در شهرهای سرپل ذهاب، اسلام آباد و مناطق مجاور باعث تألم خاطر عموم ملت ایران شد.

, دیار آفتاب, پایگاه خبری نسیم خنداب, .,

روح‌افزا اظهار کرد: با فراخوان کشوری برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی و ارسال به مناطق زلزله زده، مردم شهرستان خنداب کمک‌های نوع دوستانه خود را در قبیل اقلامی از قبیل پتو، خشکبار، نان، بطری‌های آب معدنی و پوشاک به مناطق زلزله زده کرمانشاه ارسال کردند.

,

فرمانده ناحیه مقاومت شهرستان خنداب ضمن تقدیر و تشکر از همکاری پایگاه‌های مقاومت بسیج شهرستان خنداب گفت: پایگاه‌های مقاومت بسیج شهرستان نقش اساسی در جمع‌آوری و ارسال اقلام مورد نیاز زلزله زدگان به غرب کشور داشتند که با کمک و همدلی مردم شهرستان خنداب ۴ محموله حاوی اقلام مورد نیاز به مناطق زلزله‌زده ارسال شد.

,

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان خنداب:

, رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان خنداب:,

ارسال ۴ محموله اقلام مورد نیاز زلزله‌زدگان از شهرستان خنداب

, ارسال ۴ محموله اقلام مورد نیاز زلزله‌زدگان از شهرستان خنداب, ارسال ۴ محموله اقلام مورد نیاز زلزله‌زدگان از شهرستان خنداب, ارسال ۴ محموله اقلام مورد نیاز زلزله‌زدگان از شهرستان خنداب,

صالحی، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان خنداب سه روز پس از وقوع زلزله کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: با توجه به وقوع زلزله در مناطق غربی کشور صبح روز پنج شنبه ۴ محموله کامیون و وانت نیسان به مناطق زلزله‌زده ارسال شد.

,

صالحی اظهار کرد: یکی از کامیون‌های ارسالی حاوی ۲۰ هزار قرص نان و کامیون دیگر حاوی ۶۰۰ باکس آب‌ معدنی بود.

,

وی افزود: محموله‌های دیگر از قبیل ۲۸۰ تخته پتو، کنسرو ، لوازم بهداشتی و مواد غذایی نیز توسط ۲ وانت نیسان به مناطق زلزله‌زده ارسال شد.

,

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان خنداب  خاطرنشان کرد: به استثنای کمک‌های غیر نقدی مردم و خیرین شهرستان کمک‌های نقدی به مبلغ ۷ میلیون ریال از صندوق‌های جمعیت هلال احمر در سطح شهرستان جمع آوری شد.

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

موج همدلی ها ادامه دارد؛

,

ارسال ۳ محموله کمک های مردمی توسط سپاه فراهان برای زلزله زدگان

, ارسال ۳ محموله کمک های مردمی توسط سپاه فراهان برای زلزله زدگان,

به گزارش دیار آفتاب؛ سرگرد حسین رضایی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فراهان صبح امروز ۲۹ آبان، در گفتگو با خبرنگار فراهان خبر با عرض تسلیت و بیان همدردی با مردم زلزله‌زده کرمانشاه گفت: نخستین نیروهای امدادی که برای کمک وارد منطقه زلزله زده کرمانشاه شدند از ارتش و سپاه بوده است.

, دیار آفتاب, فراهان خبر, ,

وی افزود: با توجه به شرایط نامناسب مردم زلزله‌زده کرمانشاه تمام افراد وظیفه برادری نسبت به مردم کرمانشاه داشته و تمام ملت ایران، مردم داغدار و زلزله‌زده کرمانشاه را درک کرده و برای همدردی وکمک به هم‌نوعانشان همیشه آماده هستند.

,

رضایی اظهار کرد: بسیجیان شهرستان فراهان برای کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه وارد عمل شده تا بتوانند تاحدودی مایحتاج مردم زلزله‌زده کرمانشاه را تامین کنند.

,

فرمانده ناحیه مقاومت فراهان بیان کرد: کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه و داغداران این حادثه یک جهاد است و مردم با نوعدوستی و حرکتی جهادی ارزش های اخلاقی، انسانی و دینی را به نمایش گذاشتند.

,

وی با اشاره به کمک های ارسالی به مناطق غرب کشور گفت: تا روز شنبه ۲۷ آبان، ۳ کامیون محموله کمک های ناحیه مقاومت بسیج فراهان شامل پتو، کنسرو، لوازم بهداشتی، مواد غذایی و... به ارزش ۴۰ میلیون تومان به مناطق زلزله زده ارسال شده است.

,

رضایی با بیان اینکه روز به روز دما کاهش یافته و وضعیت جوی هوا سردتر می‌شود، گفت: باید تلاش کرد با برنامه‌ریزی‌های انجام شده کمک‌های خوبی را به مردم زلزله زده منطقه کرمانشاه انجام داد؛ وسایل گرمایشی و مواد خوراکی فاسد نشدنی و چادرهای مناسب برای اسکان موقت از جمله ضروریات زلزله‌زدگان استان کرمانشاه است که باید تهیه شود.

,

فرمانده ناحیه مقاومت فراهان افزود: فردا هم یک محموله شامل اقلام مورد نیاز زلزه زدگان به غرب کشور ارسال می شود و امید است با تلاش و همت مردم بتوان مایحتاج زلزله‌زدگان کرمانشاه را فراهم کرد.

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

فرمانده سپاه ناحیه کمیجان خبرداد

,

ارسال محموله کمک‌های مردمی به کرمانشاه

, ارسال محموله کمک‌های مردمی به کرمانشاه,

فرمانده سپاه ناحیه کمیجان گفت: تاکنون یک دستگاه کامیون و ۴ دستگاه نیسان محموله کمک‌های مردمی به مناطق زلزله زده کرمانشاه اعزام شده است.

,

به گزارش دیار آفتاب؛ سرهنگ پاسدار رشید اکبری فرمانده سپاه ناحیه کمیجان در گفتگو با خبرنگار سلام کمیجان گفت: سپاه ناحیه کمیجان پس وقوع زمین‌لرزه ۷.۳ ریشتری شامگاه یکشنبه در کرمانشاه و سرپل ذهاب، اقدام به جمع آوری کمک های مردمی برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاهکرد.

, دیار آفتاب, سلام کمیجان, سلام کمیجان,

, ,

فرمانده سپاه کمیجان بیان کرد: در اولین روز پس از زلزله یک دستگاه نیسان حامل کمک های مردمی شهرستان اعزام شد، همچنین تاکنون یک دستگاه کامیون و ۴ دستگاه نیسان به مناطق زلزله زده کرمانشاه اعزام شده است که شامل آب معدنی، کنسرو، لباس گرم، پتو و... به کرمانشاه است.

,

اکبری تصریح کرد: مردم شهرستان کمیجان برای کمک به مردم زلزله زده کرمانشاه با مراجعه به پایگاه ها و حوزه های شهر و روستاهای کمیجان کمک های نقدی و غیر نقدی خود را تحویل این نهاد دادند.

,

وی در ادامه افزود: همچنین چادرهای بسیج سازندگی جهت جمع آوری کمک های مردمی در سطح شهرستان کمیجان همچنان برقرار است.

,

فرمانده سپاه ناحیه کمیجان از آمادگی اعزام نیروهای جهادی بسیج سازندگی به مناطق زلزله زده کرمانشاه خبر داد و افزود: بسیج سازندگی کمیجان آمادگی اعزام جهادگران بسیجی به مناطق زلزله زده کرمانشاه برای بازسازی مناطق آسیب دیده را دارد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه