اخبار داغ

همزمان با نشست اضطراری اتحادیه عرب علیه ایران؛

نوبخت: به دنبال تعامل با عربستان هستیم!

نوبخت: به دنبال تعامل با عربستان هستیم!
همزمان با نشست اضطراری اتحادیه عرب علیه ایران محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور از تعامل با آل سعود خبر داد که در نوع خود جالب است!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از قم فردا، درحالی‌که اتحادیه عرب با درخواست عربستان جلسه فوری تشکیل داده و بار دیگر اتهامات واهی را علیه جمهوری اسلامی ایران زده است اما بااین‌حال موضع دولتی‌ها همچنان نرم و محافظه‌کارانه است

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,

محمدباقر نوبخت دیروز در سفر خود به قم اظهار داشت: دولت نیازمند توسعه مناسبات خود با جهان اسلام به‌ویژه کشورهای عربستان و مصر است چراکه از تخاصم میان ایران با دیگر کشورهای اسلامی، رژیم صهیونیستی سود می‌برد.

,

این درحالی‌که جمهوری اسلامی ایران در طی سال‌های اخیر با به قدرت رسیدن محمد بن سلمان هیچ‌وقت پالس‌های مثبتی از سوی آل سعود دریافت نکرد.

,

نمونه بارز آن در فاجعه منا بود که طرف عربستانی حتی حاضر به صدور ویزا برای. وزیر ارشاد وقت نبود که با سخنرانی قاطع و دندان‌شکن رهبری حاضر به همکاری با مسئولان کشورمان شدند

,

علاوه بر این سخنان نوبخت در تناقض با سخنان خود رئیس‌جمهور است.

,

حسن روحانی چند هفته پیش بود که در پاسخ به اظهارات گستاخانه مقامات عربستان اظهار داشت: شما قدرت و جایگاه جمهوری اسلامی ایران را به‌خوبی می‌شناسید و بزرگ‌تر از شماها نتوانستند علیه ملت ایران کاری از پیش ببرند. آمریکا و از نابش تمام امکانات و قدرت خود را بسیج کردند، اما نتوانستند کاری بکنند.

,

روحانی با تأکید بر اینکه خواست ایران در منطقه صلح، امنیت، ثبات و توسعه است، افزود: ما برای یمن، عراق، سوریه و حتی عربستان هم خواهان توسعه و پیشرفت هستیم و همه بدانند، راهی جز برادری، دوستی و کمک به همدیگر وجود ندارد و اشتباه می‌کنید، اگر فکر کنید ایران‌دوست شما نیست و آمریکا و رژیم صهیونیستی دوست شما هستند. چنین تفکری خطای راهبردی و محاسباتی است.

,

در این میان انتظار می‌رود مسئولان دولتی حداقل در گفتارشان با رئیس‌جمهور هماهنگ باشند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه