اخبار داغ

گلایه های مردم از تنها بیمارستان مانه و سملقان/ کمبود امکانات عامل اصلی استقبال کم

گلایه های مردم از تنها بیمارستان مانه و سملقان/ کمبود امکانات عامل اصلی استقبال کم
کم و کاستی ها در بخش سونوگرافی، تعداد پزشکان متخصص، فعال نبودن بخش اورژانس و از این دست مشکلات سبب استقبال کم شهرستانی ها از بیمارستان دولتی پورسینا آشخانه شده و مراجعه به بیمارستان های بجنورد را ترجیح می دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری آشخانه، بیمارستان دولتی پورسینا آشخانه، تنها بیمارستان 32 تختخوابی شهرستان مانه و سملقان بعد از چندسال کش و قوس در اسفند ماه سال 1393 در راستای ارائه خدمات درمانی به مردم این شهرستان و نجات جان بیماران اورژانسی و مصدومان حوادث جاده ای به بهره برداری رسید ولیکن شنیده های حاکی از آن است که کمبود در بخش سونوگرافی، تعداد پزشکان متخصص و از این دست مشکلات سبب استقبال کم شهرستانی ها شده و  مجبور به مراجعه ی به بیمارستان های بجنورد و تحمل هزینه های مربوطه می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری آشخانه, پایگاه خبری آشخانه,

حسین شرافتی یکی از ارباب رجوع های بیمارستان دولتی پورسینای آشخانه با بیان این که این بیمارستان از امکانات کمی برخوردار است، اظهار کرد: بخش سونوگرافی بیمارستان فقط 2 روز آخر هفته پزشک دارند و روزهای دیگر خدمات ارائه نمی دهند.

,

 

,

, ,

 

,

علیرضا حیدری که همسر خود را برای وضع حمل به بخش زایشگاه بیمارستان مراجعه کرده بود، عنوان کرد: سیستم مالی بیمارستان در اخذ هزینه درمانی سخت گیر است و تا واریز هزینه درمانی خدمات نمی دهد.

,

حیدری تصریح کرد: همسرم باید مورد عمل جراحی سزارین قرار می گرفت که بخش مالی تا واریز هزینه از جراحی ممانعت کردند.

,

مرضیه حسن زاده یکی از شهروندان آشخانه ای به خبرنگار ما گفت: پزشکان شکسته بند و ارتوپد و هم چنین پزشکان متخصص نهایتا 2 روز در هفته بیماران را رسیدگی می کنند.

,

 

,

, ,

 

,

وی افزود: اغلب موارد هم که بیماران اورژانسی را به بیمارستان های بجنورد ارجاع می دهند و فعالیت بخش ارژانس نیز محسوس نیست و خدمات قابل توجهی ارائه نمی دهند.

,

فاطمه یاراللهی از ساکنان روستای باش کلاته در خصوص درج مُهر مراکز بهداشتی شهرها گفت: ما امروز از روستای باش کلاته به مرکز بهداشت چمن بید مراجعه کردیم، پزشک آن جا بدون مُهر دفترچه، ما را به بیمارستان ارجاع داد و بیان داشت که بیمارستان خودش مُهر می زند.

,

یاراللهی در ادامه افزود: اکنون بیمارستان از مهر دفترچه امتناع می کند و می گویند کار ما نیست، اکنون دوباره مسیری 100 کیلومتری را تا چمن بید برای مهر دفترچه طی کنیم. که این هزینه ی زیاد و زمان طولانی را از ما تلف می کند.

,

 

,

, ,

 

,

یکی از ساکنان شهرک مهر که همجوار بیمارستان است به گندآب فاضلاب بیمارستان اشاره و اظهار کرد: در هفته دو الی سه بار فاضلاب و تصفیه خانه این بیمارستان تخلیه می شود که بوی بسیار نامطبوعی از مخزن خارج می شود که ساکنان همجوار بیمارستان را به شدت آزار می دهد.

,

حسن مظفری از کیوسک داران نزدیک بیمارستان نیز به خبرنگار ما گفت: موضوع بوی گندآب فاضلاب بیمارستان، ساکنان این محله را آزار می دهد، خود من نیز ساکن این محله هستم، زمان خروج این فاضلاب و بارگیری کامیون های بنکر، شدیدا بوی ضایعات بیمارستانی حس می شود.

,

دکتر محمد اکبری رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مانه و سملقان و رئیس بیمارستان پورسینای آشخانه در خصوص فعالیت 2 روز درهفته آزمایشگاه سونو گرافی بیمارستان اظهار کرد: ما با کمبود پزشکان سونوگرافی مواجهیم، دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با رزیدنت های سال آخر متخصصین پزشکی شهر مشهد قرار داد بسته تا نیازهای بخش سونوگرامی ما را پاسخ دهند.

,

 

,

, ,

 

,

اکبری  افزود: یکی از قالب های جذب پزشک متخصص، معرفی پزشکان طرحی دولتی است که دانشگاه علوم پزشکی در اختیار بیمارستان قرار می دهد.

,

وی تصریح کرد: در دوسال اخیر ما با کمبود پزشک متخصص رادیولوژی و سونوگرافی مواجه بوده ایم، که این کمبود استانی می باشد. ما در روزنامه ها اعلام نیاز به پزشک متخصص رادیولوژی آزاد (غیر طرحی) نموده ایم، اما استقبالی صورت نگرفته است.

,

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان در خصوص سخت گیری در بخش مالی بیمارستان، عنوان کرد: نه تنها این بیمارستان بلکه تمام بیمارستان های دولتی سطح کشور، در ارائه خدمات جراحی، اورژانس و خدمات در مطالبات مالی، حیات بیمار را تحت شعاع قرار نمی دهیم، بلکه تمام مطالبات مالی بعد از ارائه خدمات اخذ می شود.

,

اکبری هم چنین تصریح کرد: بعد از اعمال جراحی، سزارین و خدمات بستری در صورت عدم پرداخت فقط بیمار ترخیص نمی شود، که البته علاوه بر تخفیف های دولتی و طرح تحول سلامت، بر اساس بررسی وضعیت مالی بیمار بخشش های دیگری نیز صورت می گیرد.

,

وی افزود: هم چنین سیستم هوشمند مالی بیمارستان ها موسوم به HIS دارای نظام یکسانی در سطح کشور هستند که هیچ گونه خطای مالی در تعرفه ها از سوی بیمارستان و بیمار صورت نمی گیرد و به صورت لحظه ای و برخط (online) در وزارت خانه ثبت و رصد می شود.

, HIS, online,

اکبری رئیس بیمارستان پورسینا در جواب نبود پزشکان متخصص و ارتوپد به صورت همه روزه، عنوان کرد: بله، متخصص ارتوپد 2 روز در هفته به بیماران خدمات می دهد، اما پوشش اورژانس اروتوپدی و شکسته بندی همیشگی نیست.

,

اکبری با اشاره به وجود پزشک های متخصص در این بیمارستان طبق قانون، عنوان کرد: ما طبق قوانین تعریف شده، در طول شبانه روز موارد اورژانس و غیر اورژانس در بخش داخلی، جراحی، اطفال و زنان که منافی حیات است بی وقفه خدمات می دهیم.

,

وی افزود: پزشکان متخصص چشم هفته ای 2روز، فوق تخصص اورولوژی ماهی 2 روز و هم چنین متخصصان قلب و عروق در هفته 3 روز به بیماران رسیدگی می کنند.

,

این مسئول شهرستانی در رابطه با اظهار بیمار در عدم مهر دفترچه روستایی توسط بیمارستان، خاطر نشان کرد: پزشکان مراکز بهداشت، با تشخیص بیماری روستائیان و مهر دفترچه و ارجاع به پزشک متخصص، بیمار را از هزینه های اضافی و سردرگمی می رهانند.

,

وی اضافه کرد: بیمار روستایی با مراجعه خود محوری به پزشکان غیر مربوطه، بار اضافی مالی بر دوش دولت و بیت المال تحمیل می کنند، وجود پزشک در مراکز بهداشت از این تحمیل مالی جلوگیری می کنند که این هم به نفع خود روستاییان است.

,

رئیس بیمارستان در خصوص بوی گندآب تصفیه خانه و فاضلاب بیمارستان گفت: تمام مراحل این تصفیه خانه طبق استانداردهای بهداشت محیط انجام می گیرد.

,

وی تصریح کرد: ولیکن به هنگام تخلیه این فاضلاب که در هفته سه بار صورت می گیرد این بو محسوس است، اما نه اندازه ای که ساکنان را آزار دهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه