اخبار داغ

به بهانه فرا رسیدن هفته بسیج ؛

نقش شاخص اساتید بسیجی در روشنگری فضای فکری جامعه

نقش شاخص اساتید بسیجی در روشنگری فضای فکری جامعه
دانشگاهیان و نخبگان از ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی ایران نقش بارز و اساسی در روشنگری افکار عمومی داشته و پس از آن نیز پرچم دار پیشرفتهای علمی کشور بوده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از زنجانم،سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور  از طریق تشکیل هسته‌های خودجوش و در سال ۱۳۷۷ به دنبال برگزاری همایش بزرگداشت استاد شهید دکتر مصطفی چمران، در دانشگاه فردوسی مشهد ایده اولیه شکل‌گیری آن در سال ۷۷ مطرح شد و در نهایت در سال ۸۰ بر اساس مصوبه  شورای عالی انقلاب فرهنگی، تشکیل سازمان بسیج اساتید در دانشگاه‌ها تصویب شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زنجانم,

تشکیل تشکلی از اساتید که آرمان‌های انقلاب و امام(ره) را دنبال کنند و به دنبال تولیدعلم و ایجادایجاد ارتباط بین حوزه‌های علمیه و دانشگاه باشد از اهداف تشکیل سازمان بسیج اساتید بود سازمانی که  مقام معظم رهبری  در تأیید فعالیت‌های سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های کشور اظهار داشتند:«از تلاش با ارزش شما در ایجاد و تشکیل بسیج استادان خرسند و متشکرم. ان شاءا... موفق و مؤید باشید؛ امید است در تحقق رسالت بزرگ امروز دانشگاهیان، سهم وافری داشته باشید. توفیق شما را از خداوند خواستارم».

,

حال با گذشت ۱۶ سال از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی سازمان بسیج اساتید کشور در راستای خدمات ثمربخش خویش فعالیت‌های شایان ذکری را در حوزه‌های پژوهشی و فرهنگی به اجراء می‌گذارد که بخشی از فعالیت‌های علمی پژوهشی آن شاملسازماندهی گروه‌های علمی، انتشار کتاب، فراخوان مقاله، تنظیم تفاهم‌نامه با دستگاه‌های دولتی و برگزاری همایش‌های علمی نام برد.

,

دانشگاهیان و نخبگان از ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی ایران نقش بارز و اساسی در روشنگری افکار عمومی داشته و پس از آن نیز پرچم دار پیشرفتهای علمی کشور بوده اند.

,

فعالیت های علمی و ارزشی اساتید و نخبگان فکری سبب شده است که امروزه  ما شاهد اوج گرفتن ایران اسلامی در گستره جهان بوده و هم تراز با کشورهای پیشرفته دنیا از مراجع علمی قابل استناد  در بسیاری از زمینه های علمی باشیم.

,

پیشرفتهای  حاصل در صنایع دفاعی تنها گوشه ای از توانمندی دانشمندان جوان ایرانی است که به مدد روحیه جهادی و بسیجی این اساتید و دانشجویان محقق شده است.

,

این پیشرفتهای ایران اسلامی همواره خاری در چشم دشمنان بوده و در طول سالهای پس از انقلاب  همواره تلاش کرده اند تا  با غرض ورزی مختلف همچون ایجاد جنگ هشت ساله ، وضع تحریم ها، کارشکنی های بین المللی، ترور دانشمندان هسته ای، جذب دانشجویان نخبه در مقابل رسیدن به اهداف جمهوری اسلامی سنگ اندازی کنند.

,

راه اندازی جنگ نرم و تخریب فکری جامعه اسلامی  از جمله این غرض ورزی ها بوده و در طی سالهای اخیر هجمه دشمنی ها علیه نظام جمهوری اسلامی ایران در این جبهه بسیار پررنگتر از گذشته بوده است، راه اندازی دهها شبکه، صدها کانال در شبکه مجازی با هدف تخریب و ترویج بی اخلاقی تنها نمونه های کوچکی از اقدام دشمن در جنگ نرم علیه ایران عزیزمان بوده است.

,

در فضای کنونی نخبگان و دانشگاهیان بسیجی را می توان افسران جنگ نرم دانست و  نقش آفرینی اساتید بسیجی در مقابله با هجمه های فرهنگی دشمن را نمی توان نادیده گرفت.

,

اقتضای روز جامعه بسیج اساتید را به نقش آفرینی در جریان سازی گفتمان دینی در جامعه شوق داده است و این هدف مهم را می توان با بهره گیری از ابزار کارآمد و همگانی شده شبکه های مجازی محقق ساخت.

,

اساتید نخبه و ارزشی باید متناسب با اقضائات روز جامعه و مسائل کشور با نگاه تحول آفرین، انقلابی و تکیه بر اندیشه‌های ناب امام و رهبری وارد عرصه شده و برای تحقق اقتصاد مقاومتی بویژه در حوزه دانش بنیان آستین همت را خود را بالا بزنند چرا که تحقق اقتصاد مقاومتی مهمترین خواسته مقام معظم رهبری از اقشار مختلف جامعه است.

,

اساتید بسیجی باید گره گشای مشکل صنعت و دانشگاه بوده و چالش‌های صنایع را با بهره گیری از توان علمی مرتفع سازند چرا که قدرت بالای توان دفاعی کشور نشانگر همین استعداد نیروهای مخلص و بسیجی بوده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه