اخبار داغ

پرحاشیه ترین جلسه استانداری کهگیلویه و بویراحمد / روزی که مدیران بدون برنامه حاضر شدند +تصاویر

پرحاشیه ترین جلسه استانداری کهگیلویه و بویراحمد   / روزی که مدیران بدون برنامه حاضر شدند +تصاویر
شورای سیاست گذاری هفته پژوهش در حالی برگزار شد که با واکنش تند استاندار از عدم حضور رییس دانشگاه یاسوج و مدیران کل مواجهه شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایل بانو، شورای سیاست گذاری هفته پژوهش و فناوری با حضور برخی از دستگاه ها به ویژه دانشگاه ها در استانداری برگزار شد که با حاشیه های جالبی همراه بود به گونه ای که استاندار جلسه را نیمه کاره گذاشت و گفت: به دلیل این که مدیران کل حضور ندارند این جلسه باید روز چهارشنبه مجدد با حضور مدیران کل برگزار شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , ایل بانو،,

جلسه سیاست گذاری هفته پژوهش و فناوری با ریاست استاندار شروع شد در ابتدای این جلسه هجیر کریمی معاون پژوهشی دانشگاه یاسوج توضیحاتی را ارایه داد که می توان گفت همه توضحیاتش با واکنش تند استاندار مواجهه شد.

,

وی در ابتدا به برنامه های انجام شده در سال های گذشته در این هفته اشاره کرد و گفت: چندسالی است که بر اساس آیین نامه ای که از وزرات به استان ها ارسال می شود برنامه های مختلفی در هفته پژوهش در این استان نیز برگزار می شود که برپایی نمایشگاه یکی از این برنامه ها است.

,

معاون پژوهشی دانشگاه یاسوج ادامه داد: از تاریخ 21 آذر ماه تا 28 آذر به عنوان هفته پژوهش نامگذاری شده است که در استان ها هر ساله یک هفته جلوتر از این هفته برنامه ها اجرا می شوند و امسال نیز هفته پژوهش به دو هفته جلوتر منتقل شده است یعنی 4 تا 8 آذر هفته پژوهش است.

,

وی بیان کرد: دو سال است که برنامه ها بر طبق این آیین برگزار می شود در سال های گذشته نیز در این استان برپایی نمایشگاه و تجلیل از پژوهگران برتر را در برنامه داشتیم.

,

معاون پژوهشی دانشگاه یاسوج در حالی که به برنامه های انجام شده در هفته پژوهش سال گذشته اشاره می کرد با این صحبت استاندار مواجهه شد که در آیین نامه 9 آبان ماه گفته شده است که جلسه در اسرع وقت برگزار شود اما امروز 28 آبان است چرا این جلسه دیر برگزار شده است؟ ما یک بار تنظیم کردیم شما نیامدید.

,
, ,

احمدی گفت: من کاری به برنامه های سال های گذشته ندارم برنامه امسال برنامه پارسال نیست.

,

معاون پژوهی دانشگاه یاسوج که به ادامه صحبت هایش ادامه داد اعضای شورای سیاسیت گذاری هفته پژوهش و فناوری را معرفی می کرد و از رییس دانشگاه به عنوان دبیرکل اجرای برنامه های هفته پژوهش نام برد که این بخش از صحبت های معاون دانشگاه یاسوج نیز با واکنش استاندار مواجهه شد.

,

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر رییس دانشگاه دبیرکل برگزاری برنامه های هفته پژوهش در استان است پس چرا در جلسه حضور ندارد بنابراین از نظر بنده ایشان دیگر دبیرکل نیستند چون در این جلسه حضور پیدا نکرده اند.

,

معاون پژوهشی دانشگاه یاسوج گفت:  برخی از شرکت های استان از نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استقبال نمی کنند و انگیزه حضور ندارند این صحبت کریمی نیز با واکنش استاندار مواجهه شد و گفت: وقتی رییس دانشگاه به عنوان دبیرکل خودش انگیزه حضور ندارند از سایر دشتگاه ها چه توقعی می توان داشت و جلسه ای که با حضور استاندار برگزار می شود رییس باید حضور داشته باشد نه معاون.

,

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: کل هفته پژوهش از نظر شما فقط برگزاری نمایشگاه است شما دانشگاهی هستید قرار نیست سخنرانی کنید برنامه هایی که می خواهید انجام دهید را توضیح دهید.

,

معاون دانشگاه یاسوج که ادامه صحبت هایش را به توضیح بر روی پاورپوینت انتقال داد اسلاید هایی را به نمایش گذاشت که استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این اسلاید، اسلاید وظایف است من اسلاید وظایف نمی خواهم  شفاف بگویید چه برنامه ای دارید کار باید روال داشته باشد برنامه را توضیح دهید برنامه با وظایف یکی نیستند شما گفتید برای نمایشگاه کمبودهایی داریم بقیه برنامه های شما چیست؟من دراسلاید شما هیچ برنامه ای نمی بینم.

,

استاندار گفت: یک مدیرکل نباید در چنین جلسه ای معاونش را بفرستد برای من مهم نیست که در سال های گذشته این جلسات با حضور معاونان یا مدیران برگزار می شد پاسخگوی رفتار دیگران من نیستم  شاید این جلسات برای برخی مهم نباشد اما برای من کارگروه اشتغال، شورای برنامه ریزی، کارگروه رفع موانع تولید مهم است برای من هفته پژوهش مهم است.

,

وی تصریح کرد: اگر این موارد فرهنگ شود آرام آرام همان داستان می شود که  مدیرکل خودش نمی آید معاونش هم نمی آید و بعد می بینیم ده دقیقه مانده به جلسه کارشناس می آید در این حال که برخی معاونان می خواستند پاسخ دهند استاندار گفت: هیچکس موضع نگیرد بحث من کلی است و بحث شما نیست.

,

احمدی ادامه داد: من در این ممکلت بودم و دیدم وقتی می گویند برنامه یعنی اینکه روزهاش مشخص است و برنامه های آن روز نیز تعیین می شود این برنامه است من الان هرچی می گردم  برنامه نمی بینم.

,
, ,

ما برنامه نداریم

,

مجید محنایی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در واکنش به صحبت های استاندار گفت: شفاف بگویم ما برنامه نداریم پیشنهاد می دهم برنامه ها را که به اسم هر روزی که هست به همان دستگاه واگذار کنیم ما برنامه ها را تا فردا ظهر به شما می دهیم اگر صلاح می دانید جلسه را به چهارشنبه موکول کنید.

,

استاندار گفت: شما کارگروه را تشکیل دهید روز چهارشنبه با حضور تمامی مدیران این جلسه برگزار شوددر همین لحظه مرکز تحقیقات اداره کل جهادکشاورزی گفت: مرکز تحیقات برنامه دارد که باز هم با واکنش احمدی مواجهه شد که چرا رییس جهادکشاورزی حضور ندارد.

,

رییس دانشگاه علمی و کاربردی استان نیز گفت: ما با 40 دستگاه مکاتبه کردیم که نماینده خودشان را به ما معرفی کنند که برخی هنوز معرفی نکردند.

,

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: توضیحات را بفرمایید که رییس دانشگاه علمی و کاربردی استان گفت که می خواهم پیشنهاد دهم اما استاندار اجازه نداد و گفت: همه پیشنهادات در جلسه بعدی داده شود هرچند رییس دانشگاه علمی و کاربردی استان برای صحبت کردن خیلی تلاش کرد اما بدون نتیجه ماند.

,
,
, ,

 استاندار کهگیلویه بویراحمد گفت: این دستورالعمل 9 آبان ماه آمده است با همه دغدغه هایی که دارم گفتم که این جلسه گذاشته شود اما متاسفانه کسانی که صاحب این کار هستند ظاهرا پژوهش برای آنها اهمیتی ندارد در مورد اینکه پژوهش و علم و دانشگاه چه جایگاهی دارد هیچ تردید نداریم که جایگاه اینها قابل توجه است .

,

احمدی افزود: در مورد هفته پژوهش نیز یک چیز نمادین است همانگونه که ما برای همه مسایل مثل هفته پدافند غیرعامل، هفته بسیج، هفته دانش آموز می خواهیم یک برنامه بگذاریم انتظار ما بر این است که دانشگاه که بهترین سطح علم و برنامه ریزی ماست وقتی حرف از چنین برنامه هایی می شود آقایان باید شسته ترین و رفته ترین و جالب ترین برنامه را ارایه دهند.

,

وی گفت: برای همه دوستان ارزش قایل هستم خارج از این میز همه شما دوستان ما هستید قابل احترام هستید از شخصیت ها علمی ما هستید  اما بنده به عنوان نماینده دولت موظف هستم چارچوب های قانونی  را رعایت کنم گذشته هیچ ارتباطی به من ندارد و من در مقابل رفتار دیگران در گذشته پاسخگو نیستم.

,

احمدی عنوان کرد: چارچوب ها باید رعایت شود اگر در این دستوالعمل آمده بود که مسئولیت با معاون من بود  من نیز در این جلسه حضور پیدا نمی کردم این دستوالعمل یک چارچوب قانونی است .

,

استاندار کهگیلویه و بویراحمد  بیان کرد: انتظار ما این است که وقتی حرف دانشگاه می شود در مدیریت، رعایت قانون و حفظ چارچوب ها شما باید نمونه عملی برای دیگران باشد وقتی اسلاید های مختلف را میینم و با خروجی های شما دانشگاهیان مقایسه می کنم ناامید می شوم.

,

وی گفت: توقع ما این نبود که یکی در جلسه به من بگوید ده دقیقه قبل دعوت نامه به من رسید انتظار داریم چیزی باشد که بقیه دستگاه ها از دانشگاه الگو بگیرد نه اینکه من بگویم برنامه کجاست اسلاید وظایف به من نشان دهد .

,

احمدی اضافه کرد: من روی دانشگاه ها حساب دیگر باز کرده ام ما را ناامید نکنید در جلسات خود مسئولان دانشگاه حضور داشته باشند در ابتدادوستانه  با رعایت شان دانشگاه می خواهیم خود روسای دانشگاه در جلسات حاضر شوند وگرنه ما وقتی ببینیم کسی به وظایف خودش عمل نمی کند راه دیگری نیز برای پیگیری امور داریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه