اخبار داغ

در فاصله یک هفته به شروع مسابقات جهانی صورت گرفت

ادامه کارشکنی آمریکایی‌ها برای صدور ویزای تیم ملی وزنه‌برداری ایران

ادامه کارشکنی آمریکایی‌ها برای صدور ویزای تیم ملی وزنه‌برداری ایران
درحالی که کمتر از یک هفته به آغاز مسابقات جهانی زمان باقی مانده است، آمریکا ویزای اعضای تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان را هنوز صادر نکرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ داستان حضور تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان در مسابقات جهانی آمریکا هر روز وارد فاز جدیدی می‌شود. پس از عدم صدور ویزا برای تعدادی از ورزشکاران ایران که با اعتراض فدراسیون وزنه‌برداری ایران مواجه شده بود؛ عدم صدور ویزا برای کیانوش رستمی پرافتخارترین ورزشکار این مسابقات مطرح شد و کار به جایی رسید که حتی رستمی مجبور شد تمرینات خود را متوقف کند و برای گرفتن ویزا دوباره به دبی سفر کند. اما کار به اینجا ختم نشد و درحالی که کمتر از یک هفته به آغاز مسابقات زمان باقی مانده است، هنوز ویزای اعضای تیم ملی وزنه‌برداری ایران صادر نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این درحالی است که طبق قوانین بین‌المللی، هر کشوری که میزبانی مسابقاتی را به‌عهده می‌گیرد موظف است که ویزای تیم‌های شرکت‌کننده را در اولین فرصت صادر کند ولی این قانون مثل اینکه برای آمریکایی‌ها مفهومی ندارد و پس از کارشکنی‌ای که در گذشته در تیراندازی با کمان داشتند، این بار در وزنه‌برداری هم همین رویه را در پیش گرفته‌اند.

,

این اتفاق در شرایطی رخ داده که مسئولان کشورمان چندی پیش روادید اعضای تیم ملی کشتی آمریکا را برای حضور در ایران در کمتر از یک هفته صادر کردند. وزارت امور خارجه و ورزش ایران در راستای ایجاد حسن نیت در چند روز ویزای کشتی‌گیران آمریکایی را صادر کردند، ولی این بار آمریکایی‌ها خلاف قوانین عمل کرده‌اند و به‌فاصله کمتر از 7 روز به مسابقات جهانی هنوز ویزای کاروان ایران صادر نشده است.

,

حالا کار به جایی رسیده که وزارت ورزش و وزارت امور خارجه هم برای صادر شدن روادید ورزشی که آمریکایی‌ها باید صادر می‌کردند وارد میدان شدند و درحال رایزنی با مسئولان آمریکایی تا شاید در این فرصت اندک، کاروان ایران بتواند در مسابقات جهانی حضور پیدا کند.

,

باید دید در نهایت چه‌اتفاقی رخ می‌دهد و تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان با تمام نفرات به آمریکا اعزام می‌شود یا خیر. در این مسابقات 9 تیم به‌دلیل دوپینگ ورزشکارانشان نمی‌توانند در بازی‌های جهانی حضور داشته باشند و باید دید که تیم ایران به‌عنوان دهمین تیم به‌دلیل کارشکنی آمریکایی‌ها نمی‌تواند در این رقابت‌ها حضور داشته باشد؟

,

رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی 2017 بزرگسالان جهان، 6 تا 14 آذرماه در آناهیم آمریکا برگزار می‌شود.

,

 

,

منبع: تسنیم

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه