اخبار داغ

حجت‌الاسلام سعیدی:

جدایی دین از سیاست توطئه دشمنان برای مبحوس کردن اسلام بود

جدایی دین از سیاست توطئه دشمنان برای مبحوس کردن اسلام بود
نماینده ولی فقیه در سپاه کل کشور گفت: جدایی دین از سیاست توطئه ای بود که دشمنان اسلام قصد داشتند با توسل به آن، اسلام را در خانه های مردم مبحوس سازند و اجازه ندهند که اسلام وارد جامعه شود و مردم از دین مبین اسلام بهره مند شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از کرد تودی، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی در کنگره شهدای روحانی کردستان که ظهر دیروز در سنندج برگزار شد، ضمن ابراز خوشحالی از حضور در میان مردم کردستان گفت: از حضور در مراسم معنوی یادواره شهدای روحانی خطه سر سبز کردستان خوشحالم و از مسئولین برپایی این مراسم معنوی تقدیر می کنم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کرد تودی,

 

,

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به جایگاه علمای اهل تسنن و تشیع در جامعه اسلامی گفت: علمای اهل تسنن و تشیع نقش برجسته ای در احیای کلمه لا اله الا الله داشته اند و این عالمان نقشی تأثیر گذار در پاسداری از اندیشه ها و تفکرات مردم مسلمان داشته اند.

,

 

,

وی با اشاره به بزرگان عالم اسلام هم چون جمال الدین اسد آبادی، عبدو، کواکبی، سید شرف الدین، اقبال لاهوری، سید قطب، آیت الله بروجردی و امام خمینی(ره) اظهار داشت: این عالمان جلیل القدر در سخت ترین شرایط روزگار خود از گفتمان نبوی(ص) و اسلامی پاسداری کردند و برخی نیز جانشان را در این فدا نمودند.

,

 

,

حجت السلام سعیدی گفت: در دو سده اخیر، جغرافیانی جهان اسلام با مشکلات عدیده ای روبه رو بوده و اندیشه های غیر دینی و غیر الهی در راستای ضربه زدن به اصول دین مبین اسلام توطئه های زیادی را طرح ریزی کرده اند. اما حضور روحانیون و عالمان دینی در میان مردم این نقشه ها را نقش بر آب کرده است.

,

 

,

نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: بخشی از جهان اسلام تحت سیطره لیبرالیسم که برخاسته از اومانیسم و انسان گرایی بود قرار گرفت و بخشی دیگر تحت سیطره اندیشه های مارکسیستی؛ این اندریشه های غیر الهی و غیر دینی در صدد ضربه زدن به اصول دین مبین اسلام بودند.

,

 

,

وی با اشاره به اندیشه های رایج در سده های اخیر در کشورهای لیبی، الجزایر، مصر، ترکیه و دیگر کشورهای اسلامی گفت: این کشورهای مسلمان علی رغم مبارزاتی که با استکبار داشتند، اما به جهت اینکه احکام دین مبین اسلام به طور کامل در میان اندیشه سران آن ها جایگاهی نداشت، نتوانستند حکومت اسلامی برقرار سازند.

,

 

,

حجت الاسلام سعیدی با اشاره به وجود اندیشه های سکولار در میان برخی از سران کشورهای اسلامی ابراز داشت: جدایی دین از سیاست توطئه ای بود که دشمنان اسلام قصد داشتند با توسل به آن، اسلام را در خانه های مردم مبحوس سازند و اجازه ندهند که اسلام وارد جامعه شود و مردم از دین مبین اسلام بهره مند شوند.

,

 

,

نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: دین مبین اسلام طرح کامل و پیش بینی شده خداوند برای بشر بود که از دو جهت برای انسان ها تدارک دیده شده بود. دین مبین اسلام نه تنها تمام لایه های زندگی بشر را در نظر گرفته است، بلکه تمام نیازهای نوع بشر را از آدم تا خاتم را نیز برطرف نموده است.

,

 

,

وی با اشاره به وجود گفتمان دینی از صدر اسلام تا کنون ابراز داشت: علی رغم اینکه گفتمان دینی همواره در جوامع اسلامی وجود داشته است، اما این گفتمان با وجود خیانت برخی از سران کشورهای اسلامی هیچ گاه به حکومت اسلامی منتهی نمی شد، تا اینکه امام خمینی(ره) با اتکاء به دین مبین اسلام و نقش و جایگاه مردم توانست حکومت اسلامی را در ایران برپا سازد.

,

 

,

حجت السلام سعیدی بازگشت به اسلام و احیای هویت اسلامی را نقش حیاتی انقلاب اسلامی عنوان کرد افزود: ابطال اندیشه های سکولار و احیای هویت دینی و اسلامی از جمله دست آوردهای انقلاب اسلامی است که امام خمینی(ره) این دست آورد بزرگ را با تکیه بر اندیشه های ناب محمدی (ص) و غلبه بر اندیشه وارداتی به ارمغان آوردند.

,

 

,

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اندیشه های دولت موقت و نهضت آزادی در اوایل انقلاب اسلامی گفت: اعضای نهضت آزادی به جمهوری دموکراتیک اعتقاد داشتند، اما امام خمینی(ره) در برابر آن ها ایستاد و از جمهوری اسلامی نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر دفاع کرد و همین جمهوری اسلامی امروز به عنوان الگوی کشورهای اسلامی در صدد صدور اندیشه انقلاب به سایر کشورهاست.

,

 

,

وی با اشاره به برگزاری کنگره 50 شهید روحانی کردستان گفت: پیام این 50 شهید روحانی که اکثر آن ها از شهدای روحانی اهل تسنن هستند این است که برای استقرار حکومت اسلامی و گفتمان اسلامی باید خون داد و با خون می توان از حکومت اسلامی دفاع کرد.

,

 

,

حجت اسلامی سعیدی با اشاره به نقاط مشترک علمای اهل تسنن و تشیع گفت: حفظ کیان اسلام و قرآن، دفاع از کیان و هویت مسلمین، توجه به مقتضیات زمان، شناخت دشمن و ترفندهای نابخردانه اش و جلوگیری از ایجاد اختلاف و دو دستگی در صفوف مسلمین از جمله نقاط مشترک علمای اهل تسنن و تشیع می باشد و همگی باید برای این موارد سعی و تلاش کنیم.

,

 

,

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به جنگ نرم دشمنان انقلاب گفت: یک روز دشمنان انقلاب اسلامی با توسل به جنگ سخت با ما می جنگیدند، اما امروز سلاح دشمن عوض شده و دشمن با سلاح نرم و در واقع با ماهواره و شبکه های اجتماعی به جنگ انقلاب اسلامی آمده است و ما باید تمام توان خود را برای مقابله با دشمن به میدان بیاوریم تا دشمن را زمین گیر کنیم.

,

 

,

وی توطئه تجزیه را از دیگر توطئه های دشمنان اسلام و مسلمین دانست و گفت: توطئه تجزیه یعنی این که استکبار جهانی در صدد تکه تکه کردن کشورهای اسلامی است و با این روش می تواند از توان عظیم کشورهای اسلامی بکاهد و آن ها را در داخل به خودشان مشغول سازد و این توطئه نیز باید با هوشیاری مسلمانان جهان از بین برود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه