اخبار داغ

دبیر بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی خبر داد:

حضور بیش از 7700 قصه گو در بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی

حضور بیش از 7700 قصه گو در بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی
دبیر بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی از میزبانی استان سمنان در مرحله منطقه ای این جشنواره خبر داد و گفت: تاکنون 7 هزار و 737 قصه گو در این جشنواره شرکت کرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، رضا قمرزاده معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور و دبیر بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان با اشاره برگزاری مرحله منطقه ای مربوط به استانهای حوزه 5 در استان سمنان گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان علاوه بر میزبانی از شرکت کنندگان این استان میزبان 6 استان تهران، خراسان رضوی، گلستان، مازندران، البرز و خراسان شمالی در مرحله منطقه ای جشنواره قصه گویی خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

دبیر بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی با بیان اینکه استان سمنان ظرفیت مناسبی برای میزبانی از استانهای حوزه 5 دارد افزود: کادر مدیریتی استان سمنان هماهنگی خوبی با یکدیگر دارند و این موضوع اصلی ترین دلیل انتخاب این استان در میزبانی از استانهای حوزه 5 بوده است.

,

قمرزاده ترویج فرهنگ قصه گویی را مهمترین هدف برگزاری این جشنواره دانست و گفت: قصه گویی یکی از سنت های قدیمی خانواده های ایرانی است که در تربیت کودک و نوجوان نقش مهمی دارد.

,

وی ادامه داد: قصه گویی هم به مهارت های قصه گو و هم به ایجاد خلاقیت ذهنی در شنونده کمک می کند لذا در فرآیند یادگیری نقش مهمی دارد.

,

دبیر بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی از شرکت 6 هزار و 737 قصه گو از سراسر کشور در این جشنواره خبر داد و گفت: خوشبختانه  پدربزرگ ها و مادربزرگ ها نیز از این جشنواره استقبال خوبی کردند و 473 نفر از شرکت کنندگان را این گروه تشکیل می دهند.

,

قمرزاده با اشاره به شرکت 3 هزار و 174 نوجوان در این جشنواره اظهار کرد: 3 هزار و 90 نفر از شرکت کنندگان بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی را مربیان فعال در کانون های پرورش فکری کودک و نوجوان سراسر کشور تشکیل می دهند.

,

وی با یادآوری حضور 11 کشور در دوره گذشته این جشنواره گفت: در جشنواره امسال نیز تعدادی از آثار شرکت کنندگان خارجی در بخش بین الملل ارائه خواهد شد.

,

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور افزود: این جشنواره در سه بخش بین الملل، قصه گویی رضوی و ادبیات عامه برگزار خواهد شد.

,

قمرزاده با بیان اینکه بخش استانهای حوزه 5 این جشنواره از 12 آذر به مدت 3 روز در سمنان برگزار می شود گفت: در حوزه 5 بالغ بر 42 قصه گو به ارائه آثار خود می پردازند که از بین آنها 6 اثر به مرحله کشوری راه خواهد یافت.

,

وی خاطرنشان کرد: مرحله کشوری بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی یکم تا پنجم بهمن ماه در تهران برگزار و نفرات برتر نیز در این مراسم معرفی خواهند شد.

,

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بخش دیگری از این نشست خبری به اقدامات صورت گرفته در این معاونت اشاره کرد و گفت: کانون پرورش فکری حداکثر ظرفیت خود را برای تحقق تحول فکری کودکان و نوجوانان به کار گرفته است و البته توجه داشته باشید که این نهاد در کنار نهاد خانواده و سایر مجموعه های آموزشی و تربیتی در کشور فعالیت می کند.

,

قمرزاده با بیان اینکه تعداد مراکز عرضه محصولات فرهنگی کانون پرورش فکری در سالهای اخیر افزایش محسوسی داشته است تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 250 مرکز عرضه محصولات فرهنگی در سراسر کشور فعال است.

,

وی با اشاره به برگزاری جشنواره اسباب بازی های ایرانی با هدف حمایت از تولیدات داخلی گفت: استقبال خانواده ها از غرفه محصولات و اسباب بازی های ایرانی قابل توجه و بی نظیر بوده است.

,

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اعلام خبر راه اندازی پورتال کودک 24 به منظور تولید محتوای سالم در فضای مجازی و خاطرنشان کرد: تلاش شده است کلیه نیازهای کودکان و نوجوانان در این پورتال بارگذاری شود تا امکان بهره مندی آسان این قشر فراهم گردد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه