اخبار داغ

فرماندار شهرستان سراب مطرح کرد:

ضرورت بازنگری در شیوه ها و روشهای مبارزه با مواد مخدر در سراب

ضرورت بازنگری در شیوه ها و روشهای مبارزه با مواد مخدر در سراب
فرماندار شهرستان سراب صبح امروز در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سراب از اجرای برنامه جامع مبارزه با مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صدای سراب, علی بدر شکوهی، فرماندار شهرستان سراب ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سراب بر ضرورت بازنگری و پایش شیوه ها و روشهای مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و گفت: باید در پایش شیوه ها و روشهای مبارزه با مواد مخدر تحدید نظر شود و از راهکارهای عملی که نتایج قابل ملموس در بردارد در امر مبارزه با مواد مخدر استفاده گردد.
رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سراب ادامه داد: برای دست یابی به نتیجه مطلوب در امر مبارزه با مواد مخدر نیازمند تدوین برنامه جامع مبارزه با مواد مخدر با استفاده از ظرفیت عمومی مردم هستیم. شیوع مواد مخدر غیرقابل دفاع است و باید با یک عزم جدی همراه با برنامه ریزی در این مسیر حرکت کرد.
وی با اشاره به استفاده نظام سلطه برای تحقق اهداف شیوع مواد مخدر افزود: نظام سلطه برای تحقق برخی اهداف در دنیا از جمله شیوع مواد مخدر از ظرفیت فضاهای مجازی استفاده می کند و وقتی منشا مواد مخدر مورد بررسی قرار می گیرد گردانندگان این بازی شوم به نحو ماهرانه ای از ظرفیت فضاهای مجازی برای به دام افکندن جوانان استفاده می کنند.
فرماندار سراب اضافه کرد: توزیع کنندگان، عاملان و قاچاقچیان از هر روشی برای دستیابی به اهداف و شیوع مواد مخدر استفاده می کنند ولی اینکه نهادهای متولی در مقابل این هجمه ها چه تمهیداتی اندیشیده اند جای سوال دارد.
شکوهی با اشاره به بسط و گسترش ظرفیت رسانه ها ادامه داد: تمامی نهادهای فرهنگی مثل دانشگاها، آموزش و پرورش، تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد، روحانیون، رسانه هستند و باید از ظرفیت این نوع از رسانه به درستی استفاده گردد.
رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سراب افزود: آموزش و پرورش با توجه به جامعه آماری گسترده ای که در اختیار دارد به عنوان گلوگاه نقش بسیار موثری در پیشگیری و اطلاع رسانی از مضرات مواد مخدر ایفا می کند.
فرماندار سراب با پراهمیت قلمداد کردن پژوهش های علمی تصریح کرد: باید پایانامه هایی که در حوزه آسیب های اجتماعی و مخصوصا اعتیاد کار شده احصاء گردد و از نتایج این پژوهش ها در امر مبارزه با مواد مخدر استفاده شود و مراکز علمی از این بیشتر به سمت انجام کارهای پژوهشی و تحقیقی سوق داده شود.
فرماندار سراب با انتقاد از عدم اشرافیت به وضعیت موجود و نداشتن شناخت کافی بیان کرد: برای مبارزه با مواد مخدر باید آمار و اطلاعات درستی در دست باشد و از وضعیت موجود جامعه شناخت کافی وجود داشته باشد تا در راستای این اطلاعات برنامه ریزی و راهکار عملی ارائه گردد.
وی خاطرنشان کرد: سنین مختلف نیازمند برنامه ای متفاوت است و از این گذشته با یکبار اجرای برنامه موفقیتی حاصل نمی گردد بلکه باید آموزش ها و اقدامات در نظرگرفته شده به صورت جدی مورد تآکید و تداوم قرار گیرد.
فرماندار سراب با تاکید بر زمان بر بودن کار فرهنگی ادامه داد: کار فرهنگی پروسه ای و نیازمند زمان است و باید به تناسب انجام کار فرهنگی زمان را نیز در نظر بگیریم. همچنین ضرورت دارد به اقتضای سنین تغدیه فرهنگی درستی صورت گیرد که در این میان غنی سازی اوقات فراغت اغلب مورد غفلت قرار می گیرد.
مهندس شکوهی با پراهمیت خواندن غنی سازی اوقات فراغت تصریح کرد: برای غنی سازی اوقات فراغت باید فکر اساسی شود؛ دستیابی به اهداف مطلوب برنامه های پیشگیرانه نیازمند پیش بینی جایگزین های مناسب و ارزیابی عملکرد است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صدای سراب,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه