اخبار داغ

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان:

هشت کارگاه صنایع دستی در اردستان فعالیت دارند/صدور ۱۵۰ پروانه مشاغل خانگی در شهرستان

هشت کارگاه صنایع دستی در اردستان فعالیت دارند/صدور ۱۵۰ پروانه مشاغل خانگی در شهرستان
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان گفت: تعداد هشت کارگاه مدون صنایع دستی با پروانه تولید کارگاهی در اردستان وجود دارد و در این زمینه ۱۵۰ پروانه مشاغل خانگی صادر شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازصبح اردستان؛محمد رضا صدوقی در گفت و گویی اظهار کرد: با تصویب کارگروه اشتغال شهرستان اردستان؛ مشاغل خانگی زیر نظرمیراث فرهنگی از حمایت تسهیلاتی برخوردار خواهند شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح اردستان,

وی افزود: مشاغل خانگی از جمله راه‌های جدید کسب و کار و ایجاد اشتغال است که به دلیل نیاز به حجم پایین سرمایه‌گذاری و سودآوری مطلوب بسیار مورد توجه و استقبال قرار گرفته است.

,

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان گفت: بیشترین رشته های فعال شهرستان سفال گری، نقاشی روی سفال، قلم زنی، خراطی روی چوب، چرم دوزی و نگارگری است.

,

صدوقی با بیان اینکه تعداد هشت کارگاه مدون صنایع دستی با پروانه تولید کارگاهی در اردستان وجود دارد، تصریح کرد: 150 پروانه مشاغل خانگی توسط میراث فرهنگی اردستان تا کنون در این حوزه صادر شده است.

,

وی تاکید کرد: رشته هایی مانند سبد بافی، سنگ تراشی، مس گری و بافت پارچه های کرباسی در شهرستان رواج داشته که به مرور زمان به فراموشی سپرده شده است.

,

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان خاطرنشان کرد: سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری قصد احیای رشته های فراموش شده صنایع دستی شهرستان را دارد، بخصوص در رشته سنگ تراشی که در روستای توتکان از توابع بخش مرکزی اردستان هنوز وجود دارد و ابزار و ادوات این هنر از جمله هاون با قدمتی بیش از دوهزار سال در استان و کشور عرضه می شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه