اخبار داغ

با حمایت بسیج سازندگی صورت گرفت؛

تحقق اقتصاد مقاومتی توسط اهالی یک روستا در «جغتای»/ «شاخ صبر» قناتی که پس از ۸ سال دوباره احیا شد+ تصاویر

تحقق اقتصاد مقاومتی توسط اهالی یک روستا در «جغتای»/ «شاخ صبر» قناتی که پس از ۸ سال دوباره احیا شد+ تصاویر
کمک های مردم و حمایتهای مالی بسیج سازندگی در کنار تسهیلات جهادسازندگی و آستان قدس رضوی، زمینه جان گرفتن دوباره قنات شاخ صبر را فراهم ساخته و باعث جاری شدن آب این قنات بعد از هشت سال خشکی مطلق شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پیام جغتای، روز گذشته و همزمان با اولین روز از هفته بسیج، همراه محمد علی آبادی فرماندار، علی زرقانی فرمانده سپاه و روسای کمیته امداد، جهاد کشاورزی و تبلیغات اسلامی شهرستان جغتای راهی روستای حطیطه واقع در شمال غربی شهر جغتای شدیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیام جغتای,

 

,

روستایی که اهالی آن بعد از ۸ سال خشکی مطلق یکی از قناتهای آن موسوم به «شاخ صبر» این روزها شاهد جان گرفتن دوباره آن و جاری شدن آب زلال از مظهر آن هستند.

,

 

,

قنات شاخ صبر به گفته یکی از اهالی این روستا، روزی منبع درآمد و امرار معاش اهالی روستای حطیطه بوده است و بعد از خشک شدن آن، جمعیت قابل توجهی را راهی کلان شهرها کرده است.

,

 

,

این قنات با آبیاری زمین های پایین دستی خود قبل از خشکیدن، سهم بسزایی را در تولید مایحتاج مردم و دامهایشان داشته و عدم توان مالی مردم این روستا برای احیای دوباره آن باعث خشکیدن ۸ ساله آن و از بین رفتن تمام مزارع این قنات شده است.

,

 

,

بنا بر ادعای چند تن از اهالی روستا که برای استقبال از مسئولان به محل قنات آمده بودند، شاخ صبر بیش از ۵۰ نفر مالک دارد که هر ۱۶ روز یک بار نوبت آبیاری مزارعشان بوده و جنس آبرفتی و حاصلخیز زمین های پایین دستی این قنات امکان آبیاری در این بازه نسبتا طولانی را مهیا ساخته بود.

,

 

,

کمک های مردم، و حمایتهای مالی بسیج سازندگی در کنار تسهیلات جهادسازندگی و آستان قدس رضوی، زمینه جان گرفتن دوباره آن را فراهم ساخته و باعث جاری شدن آب این قنات بعد از ۸ سال خشکی مطلق شده است.

,

 

,

امید و انگیزه دوباره را میشد در چهره های مردمی که در زمان تهیه گزارش و توضیح مسئولان همراهمان شده بودند، دید و بهشتی را که در روزهای نیامده دوباره جان میگرفت را میشد لمس کرد.

,

 

,

اول خدا را شکر میکردند و بعد شکرگزار مسولانی بودند که به فکر احیای قنات شاخ صبر افتاده و در کنارشان ایستاده بودند، بیقراریشان برای زنده کردن بهشت مثال زدنی قنات شاخ صبر را می شد از چشمهایشان فهمید.

,

 

,

فرماندار که انگیزه مردم و تلاش ها و پیگیری های مسئولان بسیج و جهاد کشاورزی را از نزدیک به نظاره ایستاده بود، قول داد تا اهالی روستای حطیطه را در راستای ساخت سیل بندها به منظور کمک به تقویت قنوات روستای حطیطه یاری کند، موضوعی که در صورت تحقق، زمینه اشتغال و بازگشت افراد زیادی را از کلانشهرها فراهم ساخته و برکات زیادی را به می نشاند.

,

 

,

اقتصاد مقاومتی یعنی همین، یعنی پرداختن به توانمندی های بومی، تقویت داشته های داخلی برای تولید ثروت، یعنی حمایت از پتانسیل های مغفول مانده و هدایت نقدینگی و تسهیلات ارزان قیمت به سمت محرک های آینده دار و موثر، مثل همین قنات شاخ صبر در دامنه کوههای جغتای.

,

 

,

گاهی برداشتهای نادرست از یک موضوع، ذهن ها را از آن دور میکند و یک امر ساده و موثر را در فکر انسان بزرگ و غیرممکن جلوه می دهد، حکایتی که این روزها برای اقتصاد مقاومتی مورد تایید رهبر معظم انقلاب در حال رخ داد است.

,

 

,

برخی مسئولان برای رفتن به سمت کارهای اجرایی در زمینه اقتصاد مقاومتی از کارهای راهبردی و موثر همانند احیای قناتها در کشورمان غافل مانده و راه حل لبیک به فرمایش رهبر انقلاب را در کارهایی غیر از اینها میبینند، موضعی که بعضا به انحراف از اصل موضوع و خسارت نیز می شود.

,

 

,

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه