اخبار داغ

رئیس اداره اوقاف بهاباد:

بیش از هزار و 200 موقوفه و رقبه در بهاباد وجود دارد

بیش از هزار و 200 موقوفه و رقبه در بهاباد وجود دارد
رئیس اداره اوقاف وامور خیریه بهاباد گفت: در شهرستان بهاباد در حال حاضر 490 موقوفه و بیش از 790 رقبه وجود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بهاباد در مصاحبه با خبرنگار بهابادنیوز، گفت: ترویج و توسعه فرهنگ حسنه وقف و گرایش افراد خیر به سمت این فرهنگ حسنه می‌تواند در فقر‌زدایی اجتماعی‌، فرهنگی در جامعه کمک کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

ماشا الله گلچین با بیان اینکه تا پایان سال 80 سند وقفی جدید صادر می‌شود اظهار داشت: تعداد 74 برگ سند دیگر نیز تک برگی شده است.

,

رئیس اداره اوقاف وامور خیریه بهاباد با تبریک هفته وقف و تسلیت به زلزله زدگان غرب کشور اظهارداشت: در شهرستان بهاباد در حال حاضر 490 موقوفه و بیش از 790 رقبه  وجود دارد که در سال جدید نیز 3 موقوفه جدید به ثبت رسیده است.

,

وی در خصوص اطلاعات GIS جعرافیائی رقبات موجود در شهرستان بهاباد اظهار داشت‌: حدود 70 رقبه شهرستان نیز دارای موقعیت جغرافیایی است.

,

وی از تهیه و تصویب اجرای طرح جامع امام زادگان سید‌محمد و سید‌علی بخش آسفیچ در امسال خبر داد و گفت: طرح جامع امامزادگان تهیه شده که در فاز اول این طرح احداث استخر ذخیره آب جهت فضای سبز و ساخت سالن چند منظوره فرهنگی ورزشی پیش‌بینی شده است.

,

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بهاباد با بیان اینکه وقف یکی از کارهای خیر و نیک در جامعه است افزود‌: ترویج و توسعه فرهنگ حسنه وقف و گرایش افراد خیر به سمت این فرهنگ حسنه می‌تواند در فقر‌زدایی اجتماعی‌، فرهنگی در جامعه کمک کند.

,

وی به بیان اهمیت وقف پرداخت و افزود: وقف از نظر قرآن جایگاه ویژه‌ای دارد و اسلام نیز تأکید فراوان بر وقف و صدقه دارد، اما این سنت حسنه هنوز به درستی جا نیفتاده است که باید در این زمینه فرهنگ‌سازی مطلوبی صورت گیرد.

,

گلچین با اشاره به اینکه وقف یکی از کارهای خیر برای انسان محسوب می‌شود که بخشی از مال خود را با جان و دل برای سایرین وقف می‌کند عنوان کرد: وقف صدقه جاریه‌ای است که از زمان پیامبر(ص) وجود داشته است.

,

رئیس اداره  اوقاف و امور خیریه بهاباد در زمینه برگزاری چهلمین دوره  مسابقات قرآنی در مرحله شهرستانی که با حضور  داوران  استانی  برگزار شد گفت:  نفرات برتر این دوره  از  مسابقات  در رشته‌های قرائت و ترتیل حفظ و اذان از بین خانم‌ها و آقایان مشخص که برای شرکت در مسابقات استانی به یزد اعزام شدند.

,

وی به دوره طرح تربیت حافظان قرآن که در اسفند ماه سال گذشته برگزار شد اشاره کرد و گفت: در  این طرح که در شهرستان برگزار شد تعداد 70 نفر شرکت نمودند که به این افراد گواهی حفظ قرآن داده شد.

,

گلچین از اجرای طرح روستا به روستا با هدف شناسائی سریع موقوفات در روستاهای شهرستان خبر داد و گفت: در راستای شناسایی سریع موقوفات طرح روستا به روستا نیز در روستاها در حال انجام است که با اجرای این طرح به افزایش موقوفات وثبت آنان کمک بسیار بزرگی می‌شود و این طرح با حضور خبرگان و کارشناسان و معتمدین محلی در روستاها در حا‌ل انجام است.

,

این مقام مسئول به برخی از برنامه‌های هفته وقف نیز در بهاباد اشاره کرد: برگزاری همایش یاوران وقف‌، تجلیل از خادمین خیرین نیکوکار و متولیان واصحاب وقف، برگزاری مسابقه فرهنگی خوشنویسی و کاریکاتور در مدارس شهرستان، برپایی ایستگاه همه واقف باشیم، افتتاح مرکز مشاوره وقف از عمده برنامه‌های وقف در بهاباد است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه