اخبار داغ

احداث ۱۰ مهدکودک کانکسی در مناطق زلزله‌زده

احداث ۱۰ مهدکودک کانکسی در مناطق زلزله‌زده
مدیرکل روابط عمومی و امور بین المللی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تخریب 16 مهدکودک شهری و 14 مهدکودک در منطقه روستایی از احداث 10 مهدکودک در قالب کانکس در مناطق زلزله زده خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایسنا، سیدمهدی میرشاه‌ولد با اشاره به اینکه در استان کرمانشاه بیش از 39 هزار مددجوی تحت پوشش بهزیستی وجود دارد، گفت:  6020 واحد مسکونی مربوط به مددجویان این سازمان بوده است که این منازل دارای وضعیت قابل تعمیر تا تخریب صد درصدی هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 وی با بیان اینکه 1198 واحد مسکونی در مناطق شهری نیاز به ساخت مجدد دارند، افزود:  1993 واحد نیز سکونتگاه‌های قابل تعمیر هستند.

,

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه 1213 واحد از منازل مسکونی مددجویان که نیازمند ساخت  مجدد هستند در مناطق روستایی قرار دارند، اظهار کرد: 1616 واحد نیز سکونتگاه‌هایی نیازمند بازسازی هستند که در مناطق روستایی قرار دارند.

,

میرشاه‌ولد تعداد کودکان بی‌سرپرست شناسایی شده در مناطق زلزله زده را هشت مورد عنوان کرد و ادامه داد: هفت مورد از این کودکان در داخل خانواده‌هایشان و توسط اقوام خود ساماندهی شده‌اند، یک مورد باقیمانده نیز در حال حاضر توسط مرکز بهزیستی کرمانشاه مورد پذیرش قرار گرفته است.

,

وی با اشاره به حضور تیم‌های توانبخشی مبتنی بر جامعه در مناطق زلزله زده تصریح کرد: تاکنون 12 تیم مشغول فعالیت هستند، همچنین هشت تیم از اورژانس اجتماعی کشور در قالب 29 ماشین مربوط به خدمات اورژانس اجتماعی در این مناطق آماده ارائه خدمات به مردم زلزله هستند. این تیم‌ها در مجموع بیش از 18 هزار و 800 ساعت خدمات مشاوره‌ای ارائه دادند.

,

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل  سازمان بهزیستی کشور تعداد زنان دریافت کننده خدمات روانی طرح محب را بیش از 1751 مورد عنوان کرد و ادامه داد: تعداد کودکانی که از این خدمات بهره بردند نیز بیش از 1200 نفر بوده‌اند. همچنین بیش از 3160 نفر از خدمات مشاوره روانشناختی در شرایط بحران بهره‌مند شده‌اند.

,

میرشاه‌ولد در پایان تعداد روستاهایی که دریافت‌کننده خدمات مددکاری و روانشناسی توسط سازمان بهزیستی بوده‌اند را 220 روستا اعلام کرد و افزود: تاکنون 11 نفر از معلولان و سالمندان آسیب دیده در زلزله ساماندهی شده‌اند و مرکز سیار ارائه خدمات کاردرمانی در منطقه سر پل ذهاب دایر شده است.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه