اخبار داغ

شهید حاج جعفر نجفی آشتیانی؛ از سنگر تبلیغ تا جهاد در سنگر مقاومت

شهید حاج جعفر نجفی آشتیانی؛ از سنگر تبلیغ تا جهاد در سنگر مقاومت
شهید حاج جعفر نجفی آشتیانی در سنگر اجتهاد و جهاد گام نهاد و باشجاعت و استواری، تمامی توان خود را برای اعتلای حق به کار گرفت تا اینکه سرانجام در تاریخ ۲۹ آبان‌ماه ۱۳۶۲در منطقه عملیاتی ۱۸۶۶ کانی‌مانگاه پنجوین عراق روح بلندش به دیدار معبود شتافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر آشتیان؛ شهید «حاج جعفر نجفی‌آشتیانی» یکی از سرداران رشید سپاه عشق بود که وجودی سرشار از عشق و صفا داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر آشتیان,

پاکی و قداست وجود شریفش زبانزد خاص و عام بود، خودش را وقف دین و دیانت و امام آگاه زمان خود کرده و مطیع فرمان رهبر بود.

,

شهید «نجفی‌آشتیانی» در روز چهارم اردیبهشت سال ۱۳۴۰ در شهرستان آشتیان چشم  به جهان گشود و عشق به مکتب اهل بیت(ع) و رسالت رسول الله را با شیر از مادر به ودیعه گرفت؛ و سخت کوشی، آگاهی و بیدار دلی را از پدری زحمتکش به ارث برده بود.

,

وقتی به سن دبستان رسید، با عشقی وافر دوران دبستان و راهنمایی را پشت سر گذاشت و وارد دبیرستان شد. شهید شور و اشتیاقی وصف‌ناپذیری نسبت به تعلیم علوم دینی داشت و روحیه دین باوری او سبب شد از همان دوران نوجوانی به ماهیت پلید رژیم منحوس پهلوی پی برده و دنبال مبارزه با عمال باشد.

,

شهید «نجفی آشتیانی» برای سیراب کردن وجود شریفش در آزمون ورودی حوزه علمیه قم شرکت کرد و در مدرسه حقانی قم به تلمذ از محضر اساتید بزرگواری چون شهید بهشتی و شهید بزرگوار قدوسی و همچنین حضرت آیت الله جنتی بهره‌مند شد.

,

با اوج گیری انقلاب در سال ۵۷ ایشان به افشاگری چهره حقیقی رژیم منحوس با پخش اعلامیه و نوار سخنرانی امام(ره) پرداخت.

,

با پیروزی انقلاب به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و مدت ۵ سال در مسئولیت فرماندهی، دیده‌بانی لشگر حضرت رسول(ص)، قرارگاه خاتم الانبیاء و قرارگاه نجف اشرف به اسلام و انقلاب خدمت کرد.

,

شهید «نجفی‌آشتیانی» در مهرماه سال ۵۷ برای کمک به فلسطینیان و فراگیری فنون جنگ‌های نامنظم، عازم آن دیار شد و در مدت دو ماه آموزش‌های لازم را برای مقابله با دشمن فرا گرفت و پس از بازگشت به میهن اسلامی در آزادسازی سنندج در گردان ۲ سپاه پاسداران، سپاه اسلام را یاری کرد.

,

شهید «نجفی‌آشتیانی» سرانجام در تاریخ ۱۳۶۲/۰۸/۲۹ در منطقه عملیاتی ۱۸۶۶ کانی‌مانگاه پنجوین عراق لحظه دیدارش با حضرت حق فرا رسید و روح بلندش به دیدار معبود شتافت.

,

فرازی از خون نامه عشق شهید حاج جعفر نجفی آشتیانی:

, فرازی از خون نامه عشق شهید حاج جعفر نجفی آشتیانی:, فرازی از خون نامه عشق شهید حاج جعفر نجفی آشتیانی:,

«در هر کجا و هر موقعیتی که هستیم، تکلیفی که اسلام و انقلاب بر عهده ما گذاشته انجام داده و همه جا را تبدیل به سنگر دفاع از انقلاب اسلامی و رهبری می‌کنیم و هیچ گاه از مشکلات نهراسیم و شانه از مسئولیت خالی نکنیم و در همه حال خدای را گواه، ناظر و شاهد، و ناصر و امام را الگو و اسطوره بدانیم که چون جدش حسین(ع)، علی(ع) و حضرت محمد(ص) برای ما حجتی است حاضر.

,

این بار باید یا به فیض ملاقات پروردگار نایل آیم یا بعد از پیروزی برگردم که در هر دو صورت فوز عظیم است.»

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه