اخبار داغ

دولت‌‌مردان سخنان معاون اول رئیس‌‌جمهور را نقض کردند؛

مساکن تخریب شده در زلزله کرمانشاه شخصی‌‌ساز بودند/ بیمارستان جدید الاحداث اسلام آباد غرب چرا تبدیل به گورستان شد؟

مساکن تخریب شده در زلزله کرمانشاه شخصی‌‌ساز بودند/ بیمارستان جدید الاحداث اسلام آباد غرب چرا تبدیل به گورستان شد؟
همه بلوک‌های مسکن مهر ایستایی خود را حفظ کرده و کاملا پابرجا بودند و همین امر موجب کاهش چشمگیر تلفات و خسارت جانی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، ساعت 21 و 48 دقیقه شامگاه یکشنبه (بیست و یکم آبان ماه) بود که زلزله‌‌ای به بزرگی 7.3 ریشتر در استان کرمانشاه و حوالی ازگله در عمق ۱۱ کیلومتری زمین روی داد. انعکاس اخبار لحظه به لحظه رسانه‌‌ها حکایت از افزایش آمارهای آسیبب دیدگان این بلای طبیعی داشت ولی هنوز بررسی‌‌های میدانی صورت نگرفته بود که در این میان بعضی از رسانه‌‌ها خبرهای خود را جهت دار کرده و روی یک موضوع به نام مسکن مهر مانور دادند و از انتشار آمارهای واهی و تصاویر کذب نیز دریغ نکردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

ماجرا آنجا جالب‌‌تر شد که معاون اول رئیس جمهور در جلسه اقتصاد مقاومتی اعلام کرد که بیشترین تعداد فوتی‌‌ها مربوط به مسکن مهر بوده است، این حرف اسحاق جهانگیری مهر تاییدی شد بر این اخبار دروغین و آن‌ها که دیگر می‌دیدند حرفشان را یک نفر مسئول دولتی تایید کرده خیالشان راحت شد که درست به هدف زده‌‌اند.

,

با شروع بررسی‌‌های میدانی و دقیق درباره آمار آسیب دیدگان کذب بودن این اخبار و حرف‌‌های آقای معاون مشخص شد. قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با اشاره به این که برخی تعداد کشته‌شدگان در سایت مسکن مهر را بیشتر از این رقم اعلام کرده‌اند، گفت: «این مسئله به هیچ وجه صحت نداشته و به نظر می‌رسد اظهارات این افراد تحت تأثیر برخی از اخبار کذب منتشر شده بوده است»

,

نیک کردار معاون عمرانی استانداری کرمانشاه نیز در حاشیه نشست ستاد بحران سرپل ذهاب ضمن واکنش نسبت نسبت به خبر ۱۰۰ کشته در مسکن مهر، این خبر را تکذیب کرد و گفت: «سخنان بنده تحریف شده است، من آمار تعداد کشته‌‌ها در منازل خود مالکی اطراف مسکن مهر که فقط از وام مسکن مهر استفاده کرده بودند و زمین و ساخت و ساز آن‌‌ها شخصی بوده است را اعلام کرده‌‌ام» .

,

براساس اظهارات مقامات ارشد دولتی مشخص می‌‌شود تعداد فوتی‌‌های مسکن مهر برخلاف ادعاهای اولیه بسیار اندک است و کسانی که اقدام به ساخت خانه به صورت شخصی کرده‌‌اند بیشتر آسیب دیده‌‌اند.

,

از سویی دیگر رسانه‌‌های حامی دولت درحالی با پیگیری اغراض سیاسی بر سر مسکن مهر می‌‌کوبند و سعی دارند زلزله را نیز متوجه دولت‌‌های قبل‌‌تر نمایند که بیمارستان تازه‌‌تاسیس اسلام آباد که به دست وزیر بهداشت اخیرا احداث گردید و متولی ساخت آن وزارت مسکن بود، در زلزله بیشترین آسیب را دید و خود تبدیل به گورستان شد اما هیچ‌‌کس در ابتدا از این موضوع انتقاد نکرد.

,

این درحالیست که مسکن مهر توسط پیمانکاران خصوصی احداث و دولت صرفا بر روی آن‌‌ها نظارت غیرمستقیم دارد اما بیمارستان‌‌ها دولتی محسوب می‌‌شوند و با نظارت مستقیم وزارت مربوطه و بودجه‌‌ی دولتی ساخته می‌‌شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه