اخبار داغ

نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در مجلس:

دولت نسبت به خام‌فروشی معادن چاره‌اندیشی نمی‌کند/ عملکرد نمایندگان در بحث معادن ضعیف است

دولت نسبت به خام‌فروشی معادن چاره‌اندیشی نمی‌کند/ عملکرد نمایندگان در بحث معادن ضعیف است
نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی گفت: در آذربایجان‌غربی معادن اولویت ویژه‌ای دارنداما متاسفانه عملکرد نمایندگان ضعیف بوده ونتوانسته‌اند از نعمت خدادادی به نحو مطلوب استفاده کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا جهانبخش محبی‌نیا در گفت‌و‌گو با  اروم‌نیوز، با اشاره به عملکرد دولت و عملکرد نمایندگان استان در حل مشکل معدن‌کاران و معادن استان، اظهار داشت: در آذربایجان‌غربی معادن اولویت ویژه‌ای دارند اما متاسفانه عملکرد نمایندگان ضعیف بوده و نتوانسته‌اند از این نعمت خدادادی به نحو مطلوب استفاده کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, روم‌نیوز,

وی، افزود: نمایندگان نسبت به فرآوری سنگ و صادرات این محصول مطابق با نیازهای روز اقدامی از خود نشان نداده‌اند و باید گفت که عملکرد ما قابل دفاع نیست.

,

نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: اکنون که باید از نظر ظرفیت در تجارت سنگی در بازارهای جهانی و بازارهای داخلی آن در حد بالا باشد، در این حوزه هیچ حرفی برای گفتن نداریم!

,

وی، در این زمینه ابراز داشت: باید فضایی برای تجارت معادن در زمینه های مختلف آفریده شود.

,

وی، در خصوص اینکه دولت تا چه اندازه توانسته برای خام‌فروشی در زمینه محصولات معدنی چاره‌اندیشی کند، گفت: دولت برای خام‌فروشی چاره‌اندیشی نکرده و فقط در حد شعار بوده و جامه عمل به آن نپوشانده است. اکنون هم طرح و برنامه خاصی برای این امر نداریم، جلساتی که با وزیر معدن در زمان رای اعتماد و قبل آن داشتیم تاکید کرده بودیم که به مسئله معادن آذربایجان‌غربی توجه خاصی شود ولی این موارد را تنها در حد سخن و وعده قبول کردند و امروز اقدامی وجود ندارد.

,

محبی‌نیا، ادامه داد: اکنون معدن در دستور کار صنعت است اما دانش فنی، امکانات و شرایط اکتشاف و بهره‌برداری از آن وجود ندارد.

,

وی، با انتقاد از عملکرد مسئولین در حوزه معادن، تصریح کرد: متاسفانه در زمینه معادن سیاستگذاری لازم و نیز نقشه‌راه اصلی که بتوانیم در بحث معادن پیشرفت داشته‌باشیم را نداریم.

,

نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی، افزود: متاسفانه در حال حاضر با وجود ظرفیت و توانمندی‌های استان در زمینه ذخایر معدنی هنوز بحث خام فروشی یکی از مشکلات پیش‌روی این صنعت به شمار می‌رود مشکلی که در صورت توجه ویژه مسئولان و جلوگیری از خام‌فروشی و هزینه‌های حمل و نقل آن در خود منطقه به صادرات تا حدی جواب دهیم و سرمایه‌گذاری‌های ثانویه را جذب کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه