اخبار داغ

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان‌جنوبی:

30 واحد فناوری در پردیس شرکت‌های دانش‌بیان مستقر هستند

30 واحد فناوری در پردیس شرکت‌های دانش‌بیان مستقر هستند
رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان‌جنوبی گفت: پردیس شرکت‌های دانش‌بنیان در حال حاضر پذیرای 30 شرکت و واحد فناوری است که واحد حقوقی، سالن جلسات، دفتر ارتباط با سازمان فرابورس ایران، مرکز و دفتر ایده یابی، دفتر ارتباط صنعت و دانشگاه مستقر شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان،جواد عقیلی پور،  رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان‌جنوبی صبح امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری در راستای منویات مقام معظم رهبری برای حفظ انقلاب اسلامی به سه مسئله اقتصاد (با تأکید بر اقتصاد مقاومتی)، علم (با تأکید بر علم بومی) و انقلابی ماندن توجه ویژه‌ای دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

  
وی افزود:اگر زمانی به 20 میلیون تنفنگدار برای حفاظت از انقلاب نیاز داشتیم، امروز به 20 میلیون مخترع، محقق و پژوهشگر بسیجی نیاز داریم.
 
 
رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان‌جنوبی  با اشاره به حدیث "العلم سلطان"  بیان کرد: در صورتی می‌توان دست برتر را در همه زمینه‌ها داشت که توجه دقیق به علم، تولید علم و فناوری در جامعه رایج  و نهادینه شود.
 
 
عقیلی‌پور گفت: خراسان جنوبی ظرفیت و پتانسیل‌های بالقوه و موجود برای تولید علم و فناوری دارد و  بیش از 50 هزار دانشجو و عضو هیات علمی در مراکز آموزش‌عالی و دانشگاهی استان را به قطب دانشگاهی شرق کشور مبدل کرده است که چنانچه این نیروی انسانی و نخبه علمی در جهت درست تولید علم و فناوری قرار گیرند، پیشرفت‌های زیادی نصیب  کشور خواهد شد.
 
 
وی از سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی به عنوان یک نهاد حامی نخبگان علمی یاد کرد و افزود: زمینه‌سازی و تشویق برای توسعه اختراعات و رشد فناوری از جمله اقداماتی است که تاکنون این سازمان انجام داده و از این پس نیز ادامه خواهد یافت.
 
 
 رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان‌جنوبی  اظهار کرد: مرکز رشد خلاقیت و نوآوری بسیج به منظور ساخت ایده‌های مخترعان و مبتکران راه‌اندازی شده و مجهز به امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی است.
 
 
عقیلی‌پور اذعان کرد: در سال جاری بیش از  50 طرح در این مرکز از حمایت‌های مالی سازمان برخوردار شده‌ و صاحبان طرح‌ها از خدمات کارگاهی این مرکز نیز استفاده کرده اند.
 
 
وی عنوان کرد: در راستای حمایت از مخترعان و تبدیل ایده به پدیده، مرکز حمایت از مخترعان و مبتکران سازمان راه‌اندازی و طرح‌های آماتوری، نیمه حرفه‌ای و تجاری‌سازی از پنج  تا 20 میلیون تومان بصورت پرداخت وام حمایتی و یا بلا‌عوض پشتیبانی می‌شود.
 
 
رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان‌جنوبی تصریح کرد: خانه نخبگان به منظور شناسایی، کد پیگیری و حل مشکلات و استفاده از پتانسیل‌های استان، کارگروه‌های تخصصی در زمینه‌های متعدد (کارگروه آب، شتر، انرژی نو، فناوری اطلاعات و ...) راه‌اندازی و خروجی این کارگروه‌ها منجر به تولید سند علمی و راهگشای مسائل حوزه مربوطه می‌شود و اساتید و اعضای هیأت علمی نیز با تحقیق و پژوهش کاربردی و راهکار مورد نظر برای هر مشکل و مسئله را ارائه می‌کنند.
 
 
عقیلی‌پور بیان کرد: با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر شتاب بخشیدن به جریان تحقیقات و نوآوری، جذب استعدادهای برتر و نخبگان، استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز علمی پژوهشی کشور، اساتید، دانشجویان و فناوران و همچنین با توجه به چشم‌انداز سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری مبنی بر استفاده از کلیه ظرفیت‌های موجود در جهت رشد و توسعه فناوری برای پیشرفت و حل مشکلات موجود در این زمینه، واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان در سطح استان ایجاد شده است.
 
وی خاطر نشان کرد: پردیس شرکت‌های دانش‌بنیان در حال حاضر پذیرای 30 شرکت و واحد فناوری است که واحد حقوقی، سالن جلسات، دفتر ارتباط با سازمان فرابورس ایران، مرکز و دفتر ایده یابی، دفتر ارتباط صنعت و دانشگاه مستقر شده است.
 
 
رئیس بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی  گفت: در واحد حقوقی، با توجه به انعقاد قرارداد شرکت‌های دانش‌بنیان با بخش‌های دولتی و خصوصی، نظارت بر نحوه‌ی عقد قراردادها و ارائه راهکار لازم به شرکت‌ها صورت می‌گیرد و همچنین در پردیس شرکت‌ها دو سالن جلسات و کنفرانس‌، تجهیز و در اختیار شرکت‌ها قرار گرفته است.
 
 
عقیلی‌پور یاد آور شد: به منظور فروش محصولات از طریق انعقاد تفاهم نامه با سازمان فرابورس ایران، دفتر ارتباط با سازمان فرابورس ایران در پردیس مستقر شده است و در مرکز ایده‌یابی نیز مبتکران و مخترعان شناسایی و تحت آموزش قرار می‌گیرند و در نهایت در دفتر ارتباط صنعت و دانشگاه مسائل موجود در صنعت استان احصاء و نوآوری‌های مورد نیاز برای حل مشکلات صنعت بررسی و پیگیری می‌شود.
 
 
وی گفت : در راستای ایجاد خودباوری در سطح اقشار، برنامه‌های متنوع برای هر قشر از قبیل بازدید علمی، حلقه‌های علمی اساتید، جشنواره علمی پژوهشی، هسته‌های علمی معرفتی برای اقشار در نظر گرفته شده است.
 
 
رئیس بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی از راه‌اندازی پایگاه‌های علمی این سازمان خبر داد و خاطر نشان کرد: در راستای تولید و گسترش علم، در سال جاری 22 پایگاه علمی در سطح خراسان‌جنوبی با محوریت مسجد راه‌اندازی شده است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه